دانلود مقاله ترجمه شده تاثیرات بالینی آموزش گروهی ACT در کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نقص توجه


چطور این مقاله روانشناسی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008345 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله روانشناسی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,210,000 ریال
شناسه محصول :
2008345
سال انتشار:
2019
حجم فایل انگلیسی :
590 Kb
حجم فایل فارسی :
196 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

تاثیرات بالینی آموزش گروهی ACT در کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نقص توجه

عنوان انگليسي

Clinical Effects of an ACT-Group Training in Children and Adolescents with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder

نویسنده/ناشر/نام مجله

Journal of Child and Family Studies

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده روانشناسی شامل 11 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 19 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

هدف: هدف مقاله حاضر بررسی اثربخشی پروتکل آموزشی مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) در کنار اقتصاد ژتونی و آموزش پیشین والدین در نمونه ای از کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه-بیش فعالی (ADHD) است. هدف ما کاهش واکنش های فوری به افکار و احساسات، کاهش رفتارهای تکانشی کودکان و بهبود خودتنظیمی آنها است.

روش ها: این پروتکل بر پایه آگاهی از لحظه حال، گسلش و پذیرش احساسات و هیجان ها استوار است. مقیاس های رفتاری (نسخه بازبینی شده مقیاس نمره دهی والدین کونر، نسخه طولانی (CPRS-R:L) و شدت (تاثیر بالینی کلی- شدت، CGIS) قبل و بعد از درمان در نمونه ای متشکل از 31 کودک 13-8 ساله ارزیابی شد.

نتایج: در پایان پروتکل مبتنی بر پذیرش و تعهد، کودکان از نظر کارکرد کلی و نشانه های رفتاری بهبود معنی داری نشان دادند. در خرده مقیاس های CPRS شامل مشکلات شناختی نیز بهبود معنی داری مشاهده شد (p=0.005). بیش فعالی (p=0.006)، کمال گرایی (p=0.017)، شاخص ADHD (p=0.023)، شاخص کلی: بی قراری-تکانشی (p=0.023)، شاخص کلی: کل (p=0.036)، شدت بر اساس DSM IV (p=0.029)، بیش فعالی-تکانشگری در DSM IV (p=0.016) و نمره کل در DSM IV (p=0.003). با کنترل تاثیرات مداخله گر درمان دارویی، بیماری های همبود و وضعیت اجتماعی-اقتصادی، تاثیر معنی دار درمان بر خرده مقیاس های CPRS شامل کمال گرایی (ŋ2=0.31/ p<0.001)، شاخص کلی: بی قراری-تکانشگری (2=0.29, p<0.01ŋ)، شاخص کلی: کل (ŋ2=0.31, p<0.01)، بیش فعالی-تکانشگری DSM IV (ŋ2=0.20, p=0.02) حفظ شده بود. شدت نشانه ها که بر اساس نمرات CGI-S ارزیابی شده بود در 74.2 درصد کودکان کاهش یافته بود.

نتیجه گیری: مطالعه مقدماتی در مورد آموزش کودکان بر پایه درمان پذیرش و تعهد در کودکان مبتلا به ADHD منجر به بهبود معنی دار می شود که این بهبود از طریق مقیاس های مختص ADHD ارزیابی و سنجیده شده است.

1-مقدمه

اختلال نقص توجه-بیش فعالی (ADHD) یکی از اختلالات عصب-رفتاری رایج در دوران کودکی است که نشانه های آن شامل مشکل در توجه و تداوم تمرکز، بیش فعالی و رفتارهای تکانشی است. شیوع ADHD در سطح جهان برابر با 7.2 درصد برآورد شده است (توماس و همکاران، 2015) که همین باعث شده به رایج ترین اختلال روانشناختی دوران کودکی تبدیل شود....


 

ADHD درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش توانبخشی مقیاس نمره دهی والدین کونرز تربیت کودک :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

Objective The aim of the present study is evaluate the effectiveness of an Acceptance and Commitment Therapy (ACT(-based training protocol, in adjunct to token economy and previous parent training, in a sample of children with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD). By promoting the reduction of immediate responses to thoughts and feelings, we aimed to reduce the impulsive behaviour of children and to improve their self-regulation.

 Methods The protocol was centred on awareness of the present moment, defusion and acceptance of feelings and emotions. Behavioural (Conners’ Parent Rating Scale -Revised: Long version, CPRS-R:L) and severity measures (Clinical Global Impression -Severity, CGI-S) were assessed before and after treatment in a clinical sample of 31 children aged 8–13 years.

 Results At the end of the ACT protocol, children showed significant improvement in global functioning and behavioural symptoms. There were significant improvements in the CPRS subscales Cognitive Problems (p =0.005), Hyperactivity )p =0.006), Perfectionism (p =0.017), ADHD Index (p =0.023), Global Index: Restless–Impulsive (p =0.023), Global Index: Total (p =0.036), DSM IV Inattentive (p =0.029), DSM IV Hyperactive–Impulsive (p =0.016), and DSM IV Total (p =0.003). When controlling for the confounding effect of pharmacological therapy, comorbidities and socio-economic status, treatment maintained a significant effect on the CPRS subscales Perfectionism (partial η2 =0.31, p < 0.01), Global Index: Restless–Impulsive  )partial η2 =0.29, p < 0.01), Global Index: Total (partial η2 =0.31, p < 0.01), DSM IV Hyperactive–Impulsive (partial η2 =0.20, p =0.02). Symptom severity as rated by CGI-S scores decreased in 74.2% of the children Conclusions This preliminary work on an Acceptance and Commitment Therapy-based child training in children affected by ADHD resulted in significant improvements, measured by a rating scale specific for ADHD.

Keywords: ADHD Acceptance and Commitment Therapy Rehabilitation
این برای گرایش های: روانشناسی ‌بالینی، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله روانشناسی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > روانشناسی > مقاله های روانشناسی و ترجمه فارسی آنها > تاثیرات بالینی آموزش گروهی ACT در کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نقص توجه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید