دانلود مقاله ترجمه شده بارز بودن، استراتژی‌های رفتاری را در واکنش به مقایسه اجتماعی تعدیل می‌کند


چطور این مقاله روانشناسی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008336 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله روانشناسی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,015,000 ریال
شناسه محصول :
2008336
سال انتشار:
2018
حجم فایل انگلیسی :
1 Mb
حجم فایل فارسی :
2 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

بارز بودن، استراتژی‌های رفتاری را در واکنش به مقایسه اجتماعی تعدیل می‌کند

عنوان انگليسي

Saliency modulates behavioral strategies in response to social comparison ⁎

نویسنده/ناشر/نام مجله

Acta Psychologica

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده روانشناسی شامل 9 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 25 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

مقایسه اجتماعی از جهات بسیاری مثل ارزیابی دستاورد، واکنش عاطفی و تصمیم‌گیری بر روی انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. در اینجا دو آزمایش برای قمار انجام شده که سود و زیان مالی را دربرمی‌گیرد (نتیجه مطلق: برد / باخت)، که به موجب آن دستاورد شرکت‌کنندگان بهتر یا بدتر از نتیجه یک زوج بازیکن بود (نتیجه نسبی: بهتر / بدتر). نتایج آزمایش اول حاکی از آن بود که شرکت‌کنندگان اغلب پس از زیان‌های مطلق بیشتر دگرگون می‌شوند تا سود مطلق ‌و با مطالعات قبلی که نشان می‌داد در تصمیمگیری‌های پی‌درپی «پیروزی می‌ماند و شکست تغییر می‌کند» تطابق دارد. شرکت‌کنندگان همچنین استراتژی «بهتر می‌ماند و بدتر تغییر می‌کند» را اتخاذ کردند که در آن اغلب آنها در مقایسه با دیگران پس از کسب نتایج بدتر تغییرات بیشتری داشتند و این امر نشان می‌دهد که قانون «برنده می‌ماند و بازنده تغییر می‌کند» موقعیت‌های مقایسه اجتماعی را نیز دربرمی‌گیرد. در آزمایش دوم، از طریق دستکاری برجستگی بصری، ما این یافته‌ها را بیشتر و بیشتر تکرار کردیم و دریافتیم که تصمیم‌گیری تحت تأثیر تاکید بر جنبه‌های مطلق (سود یا زیان) و نسبی (بهتر یا بدتر) نتایج قرار می‌گیرد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که تعدیل توجه به اطلاعات، احتمالا با تغییر چگونگی ارزش‌گذاری هر یک از جنبه‌های اطلاعات، مقایسه اجتماعی را هماهنگ و موزون می‌کند. یافته‌های ما این ایده را تقویت می‌کند که توجهات با تغییر ارزش‌گذاری هر یک از ابعاد مربوط به تصمیم، بر تصمیم‌گیری‌های سطوح بالا تأثیر می‌گذارد.

1- مقدمه

انسان‌ها هنگام تصمیم‌گیری در موقعیت‌های اجتماعی تمایل زیادی به مقایسه خود با دیگران دارند. به عنوان مثال، بازیکن هنگام تصمیم‌گیری جهت شرط‌بندی برای نتیجه کم یا زیاد ریختن تاس در کازینو (یک فضا یا ساختمان عمومی که در آن بازی‌های قمار انجام می‌شود)، نه تنها نتیجه مطلق دور قبلی را در نظر می‌گیرد، بلکه ممکن است به انتخاب و نتایج دیگران نیز توجه کند. افراد عملکرد و دستاوردهای خود را با رتبه‌بندی یا مقایسه عملکرد و دستاوردهای دیگران ارزیابی می‌کنند، نه با ارزش‌های مطلق خود. این گرایش مقایسه اجتماعی، یک ویژگی اساسی در زندگی اجتماعی انسان با بنیان تکامل‌نژادی قدیمی و پایه بیولوژیکی قوی است...

 

 

مقایسه اجتماعی بارز بودن تصمیم‌گیری استراتژیک :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

Social comparison has been found to affect humans in many aspects including outcome evaluation, emotional reaction, and decision-making. Here, two experiments were conducted using a gambling task involving monetary gains and losses (absolute outcome: win/loss), whereby participants' outcome was either better or worse than the outcome of a paired player (relative outcome: better/worse). The results of experiment 1 showed that participants switched more frequently after absolute losses compared with absolute gains, consistent with previous studies showing a win-stay lose-shift heuristic in repeated decision-making. Participants also adopted a better-stay worse-switch strategy where they switched more often after worse outcomes than better outcomes when compared with others, demonstrating that the win-stay lose-shift rule is extended to social comparison situations. In Experiment 2, through manipulating visual saliency, we replicated these findings and further demonstrated that decision making is influenced by emphasizing either the absolute (gain/loss) or relative (better/worse) aspect of the outcomes. Our research indicates that attentional modulation of information orchestrates social comparison, possibly by changing how each aspect of the information is weighted. These findings reinforce the idea that attention influences higher-level decision making by changing the weighting of each decisional dimension.

Keywords: Social comparison Saliency Strategic decision making
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]
 مقاله روانشناسی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > روانشناسی > مقاله های روانشناسی و ترجمه فارسی آنها > بارز بودن، استراتژی‌های رفتاری را در واکنش به مقایسه اجتماعی تعدیل می‌کند
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید