چطور این مقاله روانشناسی را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008333 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله روانشناسی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
963 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
رابطه مابين كلام و پردازش علامت در بچههايي كه كاشتهاي حلزوني دارند
عنوان انگليسي
Relationships Between Spoken Word and Sign Processing in Children With Cochlear Implants
نویسنده/ناشر/نام مجله
Journal of deaf studies and deaf education
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده روانشناسی شامل 19 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 43 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
تأثير بكارگيري ارتباطات علامتدار در پيشرفت زبان گفتاري بچههاي ناشنوا كه كاشت حلزوني(CI) دارند، خيلي بحثبرانگيز است. ما بر اساس دو مطالعه كه روابط مابين كلام و پردازش علامت، در بچههايي كه يك CI دارند و در معرض علائمي علاوه بر زبان گفتار قرار گرفتهاند، گزارش مي دهيم. مطالعه يادگيري علامت و كلمه سريع در 13 بچه كه يك CI دارند را ارزيابي كرده و درمييابد كه عملكرد در هر دو شرايط زباني همبستگي مثبتي دارد. مطالعه ، اثرات استفاده از سخن همراه با اشاره، در خصوص پردازش كلام در هشت كودكي كه يك CI دارند را بررسي ميكند، و نشان ميدهد كه دريافت همزمان كلام و علائم بر روي يادگيري يا تشخيص كلمه بيان شده در آنها تأثير منفي ندارد. اين دو مطالعه، با همديگر نشان ميدهند كه درمعرض علامت قرار گرفتن، لزوماً تأثير منفي بر پردازش علامت در برخي بچههاي كه يكCI دارند، ندارد.
كاشت حلزوني
:کلمات کلیدی
Abstract
The effect of using signed communication on the spoken language development of deaf children with a cochlear implant )CI) is much debated. We report on two studies that investigated relationships between spoken word and sign processing in children with a CI who are exposed to signs in addition to spoken language. Study 1 assessed rapid word and sign learning in 13 children with a CI and found that performance in both language modalities correlated positively. Study 2 tested the effects of using sign-supported speech on spoken word processing in eight children with a CI, showing that simultaneously perceiving signs and spoken words does not negatively impact their spoken word recognition or learning. Together, these two studies suggest that sign exposure does not necessarily have a negative effect on speech processing in some children with a CI.
Keywords:
Cochlear Implants