دانلود مقاله ترجمه شده رابطه مابين كلام و پردازش علامت در بچه‌هايي كه كاشت‌هاي حلزوني دارند


چطور این مقاله روانشناسی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008333 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله روانشناسی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,210,000 ریال
شناسه محصول :
2008333
سال انتشار:
2013
حجم فایل انگلیسی :
1 Mb
حجم فایل فارسی :
963 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

رابطه مابين كلام و پردازش علامت در بچه‌هايي كه كاشت‌هاي حلزوني دارند

عنوان انگليسي

Relationships Between Spoken Word and Sign Processing in Children With Cochlear Implants

نویسنده/ناشر/نام مجله

Journal of deaf studies and deaf education

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده روانشناسی شامل 19 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 43 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

تأثير بكارگيري ارتباطات علامت‌دار در پيشرفت زبان گفتاري بچه‌هاي ناشنوا كه كاشت حلزوني(CI) دارند، خيلي بحث‌برانگيز است. ما بر اساس دو مطالعه كه روابط مابين كلام و پردازش علامت، در بچه‌هايي كه يك CI دارند و در معرض علائمي علاوه بر زبان گفتار قرار گرفته‌اند، گزارش مي دهيم. مطالعه يادگيري علامت و كلمه سريع در 13 بچه كه يك CI دارند را ارزيابي كرده و درمي‌يابد كه عملكرد در هر دو شرايط زباني همبستگي مثبتي دارد. مطالعه ، اثرات استفاده از سخن همراه با اشاره، در خصوص پردازش كلام در هشت كودكي كه يك CI دارند را بررسي مي‌كند،‌ و نشان مي‌دهد كه دريافت همزمان كلام و علائم بر روي يادگيري يا تشخيص كلمه بيان شده در آنها تأثير منفي ندارد. اين دو مطالعه، با همديگر نشان مي‌دهند كه درمعرض علامت قرار گرفتن، لزوماً تأثير منفي بر پردازش علامت در برخي بچه‌هاي كه يكCI دارند، ندارد.


كاشت حلزوني :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

The effect of using signed communication on the spoken language development of deaf children with a cochlear implant )CI) is much debated. We report on two studies that investigated relationships between spoken word and sign processing in  children  with  a  CI  who  are  exposed  to  signs  in  addition  to  spoken  language.  Study  1  assessed  rapid  word  and  sign learning in 13 children with a CI and found that performance in  both  language  modalities  correlated  positively.  Study  2  tested the effects of using sign-supported speech on spoken word  processing  in  eight  children  with  a  CI,  showing  that  simultaneously  perceiving  signs  and  spoken  words  does  not negatively impact their spoken word recognition or learning. Together,  these  two  studies  suggest  that  sign  exposure  does  not necessarily have a negative effect on speech processing in some children with a CI.

Keywords: Cochlear Implants
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]
 مقاله روانشناسی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > روانشناسی > مقاله های روانشناسی و ترجمه فارسی آنها > رابطه مابين كلام و پردازش علامت در بچه‌هايي كه كاشت‌هاي حلزوني دارند
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید