چطور این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008145 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
Met4ITIL: مدیریت فرآیند و روش مبتنی بر شبیهسازی برای پیادهسازی ITIL
عنوان انگليسي
Met4ITIL: A Process Management and Simulation-based Method for Implementing ITIL
نویسنده/ناشر/نام مجله
Computer Standards & Interfaces
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر و IT شامل 43 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 57 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
یک نیاز کلیدی برای ارائهدهندگان خدمات، تعریف، مدیریت و ارائه خدمات فناوری اطلاعات (IT) است تا به طور مؤثر از اهداف تجاری و نیازهای مشتری پشتیبانی کنند. چندین مدل مرجع فرایند برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات(ITSM) ظهور کردهاند که کتابخانه زیربنایی فناوری اطلاعات (ITIL) مدل مرجع پذیرفتهشده بهعنوان استاندارد واقعی برایITSM است. این مقاله روش جدیدی برای اجرای ITIL معرفی میکند که بر اساس چرخه عمر مدیریت فرآیند کسبوکار و مدل کردن شبیهسازی است. کاربرد این روش برای اجرای فرایند مدیریت حادثه در یک شرکت اسپانیایی نیز ارائه شده است. این روش توسط کارشناسان ITIL موردبررسی قرار گرفته و از دیدگاه ذینفعان فرایند با استفاده از یک پرسشنامه ارزیابی شده است. پاسخهای داده شده به پرسشنامه نشاندهنده سودمندی روش برای رسیدگی به عوامل کلیدی موفقیت و حمایت از استفاده از شیوههای مناسب مدیریت فرآیند است.
1-مقدمه
ازآنجاکه استفاده از فناوریهای مدیریت اطلاعات در سالهای اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است، شرکتها خواستار خدمات و راهحلهای کارآمدتر فناوری هستند. بنابراین، ارائهدهندگان خدمات فناوری اطلاعات نیاز به تمرکز بیشتر بر کیفیت خدمات و روابط با مشتریان خود نسبت به فناوری و سازمان داخلی خود دارند [1] [2].
مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM) زیرمجموعه علوم خدماتی محسوب میشود [3] که میتواند بهعنوان "مجموعهای از فرایندهایی که برای تضمین کیفیت خدمات مستقیم خدمات فناوری اطلاعات، با توجه به سطح خدمات موردتوافق توسط مشتری باهم همکاری میکنند "[4]. کانگر و همکاران [5] افزودند که ITSM"بر تعریف، مدیریت و ارائه خدمات فناوری اطلاعات برای حمایت از اهداف تجاری و نیازهای مشتری، معمولاً در عملیات IT تمرکز دارد ". بهمنظور ارائه راهنمایی برای مدیریت اثربخش خدمات فناوری اطلاعات، چندین استاندارد و مدل فرآیند مرتبط با ITSM مطرح شده است مانندISO / IEC 20000 [9] [10] [11]، CMMI-SVC (مدل تکامل قابلیت یکپارچهی خدمات) [12] [13] و ITIL (کتابخانه زیربنایی فناوری اطلاعات) [14]. پیادهسازی مدلهای ITSM به بهبود کیفیت خدمات IT و رضایت مشتری و کاهش هزینههای خدماتی کمک میکند [15] [16]. بنابراین، اجرای یک مدل مرجع ITSM به یکی از اولویتهای اصلی شرکتهای فناوری اطلاعات برای اطمینان از تداوم آن و به حداکثر رساندن بازگشت سرمایهگذاری و فرصتهای تجاری تبدیل شده است....
مديريت حوادث خدمات IT پیادهسازی ITIL
:کلمات کلیدی
Abstract
A key requirement for service providers is to define, manage and deliver Information Technology (IT) services to effectively support business goals and customer needs. Several process reference models for the IT service management (ITSM) have emerged, being Information Technology Infrastructure Library (ITIL) the reference model accepted as de facto standard for ITSM. This paper introduces a novel method for implementing ITIL which is based on business process management lifecycle and simulation modeling. An application of the method to implement the incident management process in a Spanish company is also presented. The method has been reviewed by ITIL experts and evaluated from the process stakeholders’ perspective using a questionnaire. The answers provided to the questionnaire show the usefulness of the method to address the critical success factors and to support the application of adequate process management practices.
Keywords:
ITSM ITIL IT service incident management ITIL implementation simulation modeling
سایر منابع مهندسی کامپیوتر و IT-فناوری اطلاعات در زمینه ITIL