چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008069 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
277 Kb
حجم فایل فارسی :
638 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
استفاده از بازاریابی اجتماعی برای تشویق مادران نوجوان به شیر دادن نوزادان
عنوان انگليسي
Using social marketing to encourage teenage mothers to breastfeed
نویسنده/ناشر/نام مجله
Journal of Social Marketing
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 20 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 22 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
هدف: هدف این مقاله ارائه ی یک گزارش تحقیقاتی در مورد نقش احتمالی بازاریابی اجتماعی در تشویق مادران نوجوان به شیردهی است. مادران نوجوان در انگلستان، به نوزادان خود کم شیر میدهند و روشهای سنتی بهداشت و درمان، برای آموزش آنها موثر نبوده است. هدف این مقاله ارائه یک گزارش اکتشافی عمیق و کیفی در مورد استفاده از بازاریابی اجتماعی برای حل این مشکل است.
طراحی/ روششناسی/ رویکرد: در اینجا مصاحبه های کیفی که در سال 2009 با 58 نوجوان باردار و مادر جوان انجام شده است، به منظور بررسی تأثیرگذاری آنها بر روی تصمیمات تغذیه ای و تأثیرگذاری بازاریابی اجتماعی بر روی تصمیمات تغذیه ای، مورد بررسی قرار گرفته است. نظریه ی رفتارِ برنامه ریزی شده (TPB) به عنوان مناسبترین چارچوب برای توضیح اثرات عمده ی تغذیه ی نوزاد با شیر مادر شناخته میشود. این نظریه برای ایجاد راه حلی ارائه شده بود که سه اولویتِ راهبردیِ بازاریابی اجتماعی را بر اساس سه مولفه ی TPB برجسته میکرد: تغییر نگرش، تغییر هنجارهای اجتماعی و افزایش اعتماد به نفس.
یافته ها: مزایای مربوط به سلامت تغذیه با شیر مادر در اینجا مورد بحث قرار نگرفته است، اما هیچیک از این مادران، در این گروه سنی، انگیزه ی قوی برای شیردهی نداشتند. در اینجا مزایای شخصی که مربوط به مادر میباشند، مورد بررسی قرار گرفته است، تاثیر برخی از این مزایا در تغذیه نوزاد با شیر مادر امیدوارکننده تر است و تاثیر کیفیت خدمات ارائه شده در قبل و بعد از زایمان بر روی این مورد حیاتی است. در نهایت، تصویر عمومیِ تغذیه با شیر مادر اغلب منفی بوده است، زیرا فقدان پذیرش تغذیه با شیر مادر در مکانهای عمومی (از سوی جامعه)، به عنوان مانعی برای ادامه این اقدام محسوب میشود.
اصالت/ ارزش: این مقاله، بینش تجربیِ این گروه از مادران جوان را ارائه میدهد و یافته های آن با اعتماد به تامین مالی هزینه های تحقیق، برای کمک به طراحی مجدد یک مسیر بالینی، به اشتراک گذاشته شده است. راهحل مبتنی بر بازاریابی اجتماعی، به صورت مستقل برای این موضوع پیشنهاد شده است؛ با این هدف که در بلند مدت، تغذیه با شیر مادر به عنوان یک پیشفرض اجتماعیِ عمومی محسوب شود.
بازاریابی اجتماعی
:کلمات کلیدی
Abstract
Purpose– This purpose of this paper is to report on a study of the possible role of social marketing in encouraging breastfeeding amongst teenage mothers. UK teenage mothers are particularly prone to low levels of breastfeeding and there has been a lack of response to traditional health education approaches. The purpose of this paper is to report on an in-depth, qualitative exploration into the use of social marketing to address this problem.
Design/methodology/approach– Qualitative interviews were conducted in 2009 with 58 pregnant teenagers, young mothers and their influencers to explore feeding decisions and examine social marketing options. The Theory of Planned Behaviour (TPB) emerged as the most appropriate framework to explain the major influences on breastfeeding. This was used to structure a solution that highlighted three strategic priorities for social marketing based on the TPB’s three components: changing attitudes, altering social norms and increasing confidence.
Findings– Health benefits of breastfeeding were not disputed, but neither were they found to be a strong motivator for this age group. Personal benefits oriented to the mother were explored, some of which seem more promising in maintaining breastfeeding and the quality of ante- and postnatal service was critical. Finally, the “public” image of breastfeeding was often a negative, with the perceived lack of social acceptance of breastfeeding in public places acting as a barrier to continued practice.
Originality/value– This paper offers insights into the experiences of this group of young mothers and the findings were shared with the health trust funding the research, to help in a clinical pathway redesign. A separate social marketing-based solution to counter this is proposed, with the long-term aim to make breastfeeding the default societal norm.
Keywords:
Social marketing Young adults Individual behaviour Breastfeeding
سایر منابع مديريت در زمینه بازاریابی اجتماعی