دانلود مقاله ترجمه شده استفاده از بازاریابی اجتماعی برای تشویق مادران نوجوان به شیر دادن نوزادان


چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008069 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,195,000 ریال
شناسه محصول :
2008069
سال انتشار:
2013
حجم فایل انگلیسی :
277 Kb
حجم فایل فارسی :
638 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

استفاده از بازاریابی اجتماعی برای تشویق مادران نوجوان به شیر دادن نوزادان

عنوان انگليسي

Using social marketing to encourage teenage mothers to breastfeed

نویسنده/ناشر/نام مجله

Journal of Social Marketing

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 20 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 22 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

هدف: هدف این مقاله ارائه­ ی یک گزارش تحقیقاتی در مورد نقش احتمالی بازاریابی اجتماعی در تشویق مادران نوجوان به شیردهی است. مادران نوجوان در انگلستان، به نوزادان خود کم شیر می­دهند و روش­های سنتی بهداشت و درمان، برای آموزش آنها موثر نبوده است. هدف این مقاله ارائه یک گزارش اکتشافی عمیق و کیفی در مورد استفاده از بازاریابی اجتماعی برای حل این مشکل است.

طراحی/ روش­شناسی/ رویکرد: در اینجا مصاحبه ­های کیفی که در سال 2009 با 58 نوجوان باردار و مادر جوان انجام شده است، به ­منظور بررسی تأثیرگذاری آنها بر روی تصمیمات تغذیه ­ای و تأثیرگذاری بازاریابی اجتماعی بر روی تصمیمات تغذیه­ ای، مورد بررسی قرار گرفته است. نظریه ­ی رفتارِ برنامه ­ریزی شده (TPB) به ­عنوان مناسب­ترین چارچوب برای توضیح اثرات عمده­ ی تغذیه­ ی نوزاد با شیر مادر شناخته می­شود. این نظریه برای ایجاد راه ­حلی ارائه شده بود که سه اولویتِ راهبردیِ بازاریابی اجتماعی را بر اساس سه مولفه­ ی TPB برجسته می­کرد: تغییر نگرش، تغییر هنجارهای اجتماعی و افزایش اعتماد به نفس.

یافته­ ها: مزایای مربوط به سلامت تغذیه با شیر مادر در اینجا مورد بحث قرار نگرفته است، اما هیچ­یک از این مادران، در این گروه سنی، انگیزه­ ی قوی برای شیردهی نداشتند. در اینجا مزایای شخصی که مربوط به مادر می­باشند، مورد بررسی قرار گرفته است، تاثیر برخی از این مزایا در تغذیه نوزاد با شیر مادر امیدوارکننده ­تر است و تاثیر کیفیت خدمات ارائه شده در قبل و بعد از زایمان بر روی این مورد حیاتی است. در نهایت، تصویر عمومیِ تغذیه با شیر مادر اغلب منفی بوده است، زیرا فقدان پذیرش تغذیه با شیر مادر در مکان­های عمومی (از سوی جامعه)، به عنوان مانعی برای ادامه ­ این اقدام محسوب می­شود.

اصالت/ ارزش: این مقاله، بینش تجربیِ این گروه از مادران جوان را ارائه می­دهد و یافته­ های آن با اعتماد به تامین مالی هزینه­ های تحقیق، برای کمک به طراحی مجدد یک مسیر بالینی، به اشتراک گذاشته شده است. راه­حل مبتنی بر بازاریابی اجتماعی، به­ صورت مستقل برای این موضوع پیشنهاد شده است؛ با این هدف که در بلند مدت، تغذیه با شیر مادر به­ عنوان یک پیش­فرض اجتماعیِ عمومی محسوب شود.

بازاریابی اجتماعی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

Purpose– This purpose of this paper is to report on a study of the possible role of social marketing in encouraging breastfeeding amongst teenage mothers. UK teenage mothers are particularly prone to low  levels  of  breastfeeding  and  there  has  been  a  lack  of  response  to  traditional  health  education approaches. The purpose of this paper is to report on an in-depth, qualitative exploration into the use of social marketing to address this problem.

Design/methodology/approach– Qualitative interviews were conducted in 2009 with 58 pregnant teenagers,  young  mothers  and  their  influencers  to  explore  feeding  decisions  and  examine  social marketing  options.  The  Theory  of  Planned  Behaviour  (TPB)  emerged  as  the  most  appropriate framework to explain the major influences on breastfeeding. This was used to structure a solution that highlighted  three  strategic  priorities  for  social  marketing  based  on  the  TPB’s  three  components: changing attitudes, altering social norms and increasing confidence.

Findings– Health benefits of breastfeeding were not disputed, but neither were they found to be a strong motivator for this age group. Personal benefits oriented to the mother were explored, some of which  seem  more  promising  in  maintaining  breastfeeding  and  the  quality  of  ante-  and  postnatal service was critical. Finally, the “public” image of breastfeeding was often a negative, with the perceived lack of social acceptance of breastfeeding in public places acting as a barrier to continued practice.

Originality/value– This paper offers insights into the experiences of this group of young mothers and the findings were shared with the health trust funding the research, to help in a clinical pathway redesign. A separate social marketing-based solution to counter this is proposed, with the long-term aim to make breastfeeding the default societal norm.

Keywords: Social marketing Young adults Individual behaviour Breastfeeding
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]
 مقاله مديريت با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > مقاله های مديريت و ترجمه فارسی آنها > استفاده از بازاریابی اجتماعی برای تشویق مادران نوجوان به شیر دادن نوزادان
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید