چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008025 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
45 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
نقش سبک های تفکر در خود کارآمدی تصمیم گیری مسیر شغلی در بین دانشجویان دانشگاه
عنوان انگليسي
The role of thinking styles in career decision-making self-efficacy among university students
نویسنده/ناشر/نام مجله
Thinking Skills and Creativity
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 11 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 17 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
سبک های ذهنی به شیوه های ترجیحی پردازش اطلاعات و رسیدگی به وظایف در افراد اشاره دارند. یک موضوع بحث برانگیز در ارتباط با این سبک ها این است که آیا آن ها ارزش گرا هستند یا خیر. این مطالعه با بهره گیری از نظریه سبک های تفکر استرنبرگ (1997) (یکی از مدل های سبک های فکری) از طریق بررسی نقش سبک های تفکر در خود کارآمدی تصمیم گیری مسیر شغلی به این موضوع پرداخته است. نهصد و بیست و شش دانشجوی دانشگاه به پرسش نامه ای متشکل از نگارش دوم ارزیابی سبک های فکری، خودکارآمدی تصمیم گیری مسیر شغلی و اطلاعات جمعیت شناختی پاسخ دادند. نتایج نشان داد که سبک های تفکر خلاقیت آفرین (نوع اول) نقش مثبتی را در خود کارآمدی تصمیم گیری مسیر شغلی ایفا می کنند. علاوه بر این، هیچ رابطه معناداری بین سبک های فکری هنجار پذیری (نوع دوم) و خود کارآمدی تصمیم گیری مسیر شغلی وجود ندارد. یافته ها بینشی را به مباحث ارزش سبک های فکری می افزایند و پیشنهاداتی را برای تسهیل بلوغ مسیر شغلی دانشجویان در تحصیلات تکمیلی ارائه می دهند.
1-مقدمه
سبک های ذهنی که به صورت روش های ترجیحی پردازش اطلاعات و انجام وظایف توسط افراد تعریف می شوند، اصطلاح مورد توجهی است که دربرگیرنده مفاهیمی نظیر سبک های یادگیری، سبک های شناختی و سبک های تفکر است (Zhang & Sternberg, 2005). سبک های ذهنی (که از این پس به طور خلاصه «سبک» ها نامیده می شوند) تنها جنبه های بینش یا شخصیت نیستند. نخست اینکه، شخصیت و بینش نمی توانند به طور کامل تفاوت سبک ها را توضیح دهند (Grigorenko, 2009)....
سبک های تفکر تصمیم گیری مسیر شغلی
:کلمات کلیدی
Abstract
Intellectual style refers to people’s preferred ways of processing information and dealing with tasks. A major controversial issue in the field of styles is whether or not styles are value-laden. Anchored in Sternberg (1997) theory of thinking styles(one model of intel-lectual styles), this study addressed this issue by examining the role of thinking styles in career decision-making self-efficacy. Nine hundred and twenty-six university students responded to a questionnaire consisting of the Thinking Style Inventory-Revised II, the Career Decision-making Self-efficacy Scale-Short Form, and a demographic sheet. Results indicated that creativity-generating (Type I) thinking styles played a positive role in students’ career decision-making self-efficacy. Furthermore, no significant relationship was found between norm-conforming (Type II) thinking styles and career decision-making self-efficacy. The findings contribute to the discussion of the issue over style value and have implications for facilitating students’ career maturity in higher education.
Keywords:
Thinking styles Career decision-making self-efficacy
سایر منابع مديريت در زمینه سبک