دانلود مقاله ترجمه شده تأثیرات ابعاد طراحی سازمانی بر تسهیم دانش بین واحدی


چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008013 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,150,000 ریال
شناسه محصول :
2008013
سال انتشار:
2006
حجم فایل انگلیسی :
146 Kb
حجم فایل فارسی :
64 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

تأثیرات ابعاد طراحی سازمانی بر تسهیم دانش بین واحدی

عنوان انگليسي

Effects of Organizational Design Dimensions on Inter-unit Knowledge Sharing

نویسنده/ناشر/نام مجله

Ghent University, Faculty of Economics and Business Administration

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 25 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 26 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

ادبیات نظری موجود در خصوص تسهیم (به اشتراک گذاری) دانش بسیار گسترده است اما به استثنای چند مورد (بیرکینشاو، 2002؛ هانسن، 2002 و تسائی، 2002) به مبحث طراحی سازمان توجه چندانی مبذول نشده است.  با این وجود برای داشتن درک کاملی از ارتباط بین گزینه‌های طراحی سازمان و تسهیم دانش این تلاش‌ها اصلاً کافی نیست. ما با هدف مشارکت در پوشاندن این شکاف، بر ابعاد بنیادی طراحی سازمان، تمرکز بر تخصص، رسمی سازی و هماهنگی در ارتباط با مفاهیم دانش و تسهیم دانش توجه کردیم. با اینکه تمرکز منجر به ایجاد مرزهای شرکتی برای تسهیم دانش می‌شود، اما هماهنگی، یک مکانیزم شرکتی برای غلبه بر این مرزها محسوب می‌شود (گرانت، 1996). داده‌ها با استفاده از یک پرسشنامه در بخش‌های بلژیکی دو شرکت اروپایی فعال در بخش انرژی و امور مالی و با رویکرد مطالعه موردی چندگانه جمع آوری شد. ما مطابق ارزیابی مجدد از ادبیات نظری کلاسیک در زمینه طراحی سازمان، این فرض را در نظر گرفتیم که اگر هماهنگی تمرکز زدایی شده و غیر رسمی مورد استفاده قرار گیرد، وابستگی متقابل بین واحدها کم باشد و تخصص (که در پیچیدگی دانش و تفاوت‌های واحد انعکاس می یابد) پایین باشد، دانش بین واحدی بیشتر تسهیم می‌شود. یافته‌های ما نشان داد که وابستگی متقابل و پیچیدگی دانش، صرفنظر از تأثیر مستقیم و قوی که بر تسهیم دانش دارد، اثر متقابلی نیز بر ارتباط بین هماهنگی و تسهیم دانش داشته است که نشان می‌دهد این امر مستلزم یک نگاه اقتضایی به طراحی سازمان و انتقال پذیری دانش است. ارتباطات مورد انتظار ما همچون اثر منفی سلسله مراتب یا اثر مثبت کاهش رسمی سازی، تأیید نشد. ما مقایسه‌ای بین این دو حالت انجام داده و یافته‌های مربوط به هر حالت را در زمینه مربوطه قرار دادیم. واضح است زمینه‌ای که هماهنگی در آن به کار رفته، بر قابلیت این هماهنگی در تسهیم دانش تأثیر می‌گذارد. به ویژه نقش رسمی سازی در این خصوص متفاوت است. بنابراین اختصاصی بودن زمینه مجدداً دید اقتضایی را می‌طلبد.   

-1مقدمه

 

هر چند درباره اهمیت تسهیم دانش برای سازمان‌ها هیچ تردیدی وجود ندارد، نقش طراحی سازمان در تسهیم دانش در ادبیات نظری مورد غفلت واقع شده است. ما به منظور ارزیابی این نقش، ابعاد کلاسیک طراحی سازمان را مجدداً مورد بازبینی قرار دادیم. طراحی سازمان به لحاظ سنتی بر ایجاد تعادل میان یکپارچگی و تفکیک در تدوین اصول طراحی سازمانی تأکید دارد (مینتزبرگ، 1989). بیرکینشاو، هانسن و تسائی (2002) در مطالعاتشان بر روی تسهیم دانش، تعدادی از اصول طراحی سازمانی را تحت تأثیر قرار دادند. مطالعات تجربی آنان و بسیاری از پیشرفت‌های دیگر اخیر در زمینه مدیریت دانش، اهمیت طراحی سازمانی کافی و مناسب را در تسهیم اطلاعات به اثبات می‌رساند. متأسفانه ما هنوز آگاهی کافی از اینکه تعادل میان یکپارچگی و تفکیک، بعد از مدنظر قرار دادن دانش، چه تغییری می کند در اختیار نداریم…

 
 
تسهیم دانش طراحی سازمان :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

The  literature  on  knowledge  sharing  is  extensive  but  organization  design  received  little  attention in this literature. A few useful exceptions are Birkinshaw e.a. (2002), Hansen (2002) and  Tsai  (2002).  However,  these  attempts  are  yet  too  limited  to  fully  understand  the  relationship  between  organization  design  choices  and  knowledge  sharing.  To  contribute  in  filling  this  gap,  we  look  at  the  fundamental  organization  design  dimensions,  specialization  centralization,  formalization,  and  coordination,  in  their  relationship  to  the  concepts  of  knowledge  and  knowledge  sharing.  While  specialization  creates  firm-specific  boundaries  to  knowledge   sharing,   coordination   is   the   firm-specific   mechanism   to   overcome   these   boundaries  (Grant,  1996).  A  multiple  case  study  approach  was  followed  to  collect  our  data,    using a questionnaire in the Belgian divisions of two European companies active in the energy and  finance  sector.  Based  on  a  reassessment  of  the  classic  organization  design  literature,  we  assumed more inter-unit knowledge sharing when: decentralized and informal coordination is used,  interdependency  between  units  is  low  and  specialization,  reflected  in  knowledge  complexity  and  unit  differences,  is  low.  Our  findings  indicated  that  interdependency  and  knowledge  complexity,  apart  from  having  a  strong  direct  effect  on  knowledge  sharing,  also  had  an  important  interacting  effect  in  the  relationship  between  coordination  and  knowledge  sharing; suggesting a contingency view on organization design and knowledge transferability. Other  expected  relationships  were  not  found,  such  as  the  negative  effect  of  hierarchy  or  the  positive effect of lower formalization. We made a comparison between the two cases and put the  findings  in  their  context.  Apparently,  the  context  in  which  the  coordination  is  applied  affects  the  potential  of  this  coordination  for  knowledge  sharing.  Especially  the  role  of  formalization differed. Hence, context-specificity questions again the contingency view.

Keywords: case study interdependency knowledge sharing
این برای گرایش های: مدیریت دولتی، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله مديريت با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > مقاله های مديريت و ترجمه فارسی آنها > تأثیرات ابعاد طراحی سازمانی بر تسهیم دانش بین واحدی
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید