چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008013 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
146 Kb
حجم فایل فارسی :
64 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
تأثیرات ابعاد طراحی سازمانی بر تسهیم دانش بین واحدی
عنوان انگليسي
Effects of Organizational Design Dimensions on Inter-unit Knowledge Sharing
نویسنده/ناشر/نام مجله
Ghent University, Faculty of Economics and Business Administration
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 25 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 26 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
ادبیات نظری موجود در خصوص تسهیم (به اشتراک گذاری) دانش بسیار گسترده است اما به استثنای چند مورد (بیرکینشاو، 2002؛ هانسن، 2002 و تسائی، 2002) به مبحث طراحی سازمان توجه چندانی مبذول نشده است. با این وجود برای داشتن درک کاملی از ارتباط بین گزینههای طراحی سازمان و تسهیم دانش این تلاشها اصلاً کافی نیست. ما با هدف مشارکت در پوشاندن این شکاف، بر ابعاد بنیادی طراحی سازمان، تمرکز بر تخصص، رسمی سازی و هماهنگی در ارتباط با مفاهیم دانش و تسهیم دانش توجه کردیم. با اینکه تمرکز منجر به ایجاد مرزهای شرکتی برای تسهیم دانش میشود، اما هماهنگی، یک مکانیزم شرکتی برای غلبه بر این مرزها محسوب میشود (گرانت، 1996). دادهها با استفاده از یک پرسشنامه در بخشهای بلژیکی دو شرکت اروپایی فعال در بخش انرژی و امور مالی و با رویکرد مطالعه موردی چندگانه جمع آوری شد. ما مطابق ارزیابی مجدد از ادبیات نظری کلاسیک در زمینه طراحی سازمان، این فرض را در نظر گرفتیم که اگر هماهنگی تمرکز زدایی شده و غیر رسمی مورد استفاده قرار گیرد، وابستگی متقابل بین واحدها کم باشد و تخصص (که در پیچیدگی دانش و تفاوتهای واحد انعکاس می یابد) پایین باشد، دانش بین واحدی بیشتر تسهیم میشود. یافتههای ما نشان داد که وابستگی متقابل و پیچیدگی دانش، صرفنظر از تأثیر مستقیم و قوی که بر تسهیم دانش دارد، اثر متقابلی نیز بر ارتباط بین هماهنگی و تسهیم دانش داشته است که نشان میدهد این امر مستلزم یک نگاه اقتضایی به طراحی سازمان و انتقال پذیری دانش است. ارتباطات مورد انتظار ما همچون اثر منفی سلسله مراتب یا اثر مثبت کاهش رسمی سازی، تأیید نشد. ما مقایسهای بین این دو حالت انجام داده و یافتههای مربوط به هر حالت را در زمینه مربوطه قرار دادیم. واضح است زمینهای که هماهنگی در آن به کار رفته، بر قابلیت این هماهنگی در تسهیم دانش تأثیر میگذارد. به ویژه نقش رسمی سازی در این خصوص متفاوت است. بنابراین اختصاصی بودن زمینه مجدداً دید اقتضایی را میطلبد.
-1مقدمه
هر چند درباره اهمیت تسهیم دانش برای سازمانها هیچ تردیدی وجود ندارد، نقش طراحی سازمان در تسهیم دانش در ادبیات نظری مورد غفلت واقع شده است. ما به منظور ارزیابی این نقش، ابعاد کلاسیک طراحی سازمان را مجدداً مورد بازبینی قرار دادیم. طراحی سازمان به لحاظ سنتی بر ایجاد تعادل میان یکپارچگی و تفکیک در تدوین اصول طراحی سازمانی تأکید دارد (مینتزبرگ، 1989). بیرکینشاو، هانسن و تسائی (2002) در مطالعاتشان بر روی تسهیم دانش، تعدادی از اصول طراحی سازمانی را تحت تأثیر قرار دادند. مطالعات تجربی آنان و بسیاری از پیشرفتهای دیگر اخیر در زمینه مدیریت دانش، اهمیت طراحی سازمانی کافی و مناسب را در تسهیم اطلاعات به اثبات میرساند. متأسفانه ما هنوز آگاهی کافی از اینکه تعادل میان یکپارچگی و تفکیک، بعد از مدنظر قرار دادن دانش، چه تغییری می کند در اختیار نداریم…
تسهیم دانش طراحی سازمان
:کلمات کلیدی
Abstract
The literature on knowledge sharing is extensive but organization design received little attention in this literature. A few useful exceptions are Birkinshaw e.a. (2002), Hansen (2002) and Tsai (2002). However, these attempts are yet too limited to fully understand the relationship between organization design choices and knowledge sharing. To contribute in filling this gap, we look at the fundamental organization design dimensions, specialization centralization, formalization, and coordination, in their relationship to the concepts of knowledge and knowledge sharing. While specialization creates firm-specific boundaries to knowledge sharing, coordination is the firm-specific mechanism to overcome these boundaries (Grant, 1996). A multiple case study approach was followed to collect our data, using a questionnaire in the Belgian divisions of two European companies active in the energy and finance sector. Based on a reassessment of the classic organization design literature, we assumed more inter-unit knowledge sharing when: decentralized and informal coordination is used, interdependency between units is low and specialization, reflected in knowledge complexity and unit differences, is low. Our findings indicated that interdependency and knowledge complexity, apart from having a strong direct effect on knowledge sharing, also had an important interacting effect in the relationship between coordination and knowledge sharing; suggesting a contingency view on organization design and knowledge transferability. Other expected relationships were not found, such as the negative effect of hierarchy or the positive effect of lower formalization. We made a comparison between the two cases and put the findings in their context. Apparently, the context in which the coordination is applied affects the potential of this coordination for knowledge sharing. Especially the role of formalization differed. Hence, context-specificity questions again the contingency view.
Keywords:
case study interdependency knowledge sharing
سایر منابع مديريت-مدیریت دولتی در زمینه طراحی سازمانی