چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2007986 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
749 Kb
حجم فایل فارسی :
63 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
ظرفیت جذب نسبی و یادگیری میان سازمانی
عنوان انگليسي
RELATIVE ABSORPTIVE CAPACITY AND INTERORGANIZATIONAL LEARNING
نویسنده/ناشر/نام مجله
Strategic management journal
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 50 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 30 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
بسیاری از تحقیقات پیشین درباره یادگیری میان سازمانی بر نقش ظرفیت جذب، توانایی شرکت در کسب ارزش، تحلیل و بهره گیری از دانش بیرونی جدید تمرکز کرده اند. هرچند، این تعریف ساختاری نشان می دهد که یک شرکت، ظرفیت یادگیری یکسانی از سایر سازمان ها دارد. ما، ظرفیت جذب ساختاری در سطح شرکت را به عنوان یک متغیر یادگیری دوگانه، تصور می کنیم، ظرفیتی که با عنوان ظرفیت جذب نسبی مطرح است. توانایی یادگیری شرکت از سایر شرکت ها، وابسته به همسانی 1.پایه های دانش 2. ساختارها و سیاست های پاداش سازمانی و 3. منطق غالب دو شرکت است. سپس، مدل با استفاده از هم سویی تحقیق و توسعه دارویی- بیوتکنولوژی آزمون می شود. همانطور که پیش بینی شد، تطابق دانش پایه شرکاء، رسمیت کمتر در مدیریت، تمرکز تحقیق، اقدامات جبران خدمت و روابط تحقیقی بطور مثبت با یادگیری میان سازمانی مرتبط است. همچنین، در تحقیق نشان داده شده است که سنجش های ظرفیت جذب نسبی، قدرت اکتشافی بیشتری نسبت به سنجش های موجود ظرفیت جذب دارد که نیازمند هزینه های تحقیق و توسعه است.
1-مقدمه
طی دهه گذشته، قوانین رقابتی شرکت و روش هایی که شرکت ها از آن ها برای هم سویی استفاده می کنند، تغییر کرده است، رقابت، بطور فزاینده ای دانش محور شده است زیرا شرکت ها برای یادگیری تلاش می کنند و توانمندی ها را سریع تر از رقبای خود توسعه می دهند (پراهالاد و همل، 1990؛ دی اونی، 1994؛ تیس و پیسانو، 1994). گرچه، زمان میان شناخت مسئله و ورود به آن ممکن است به شرکت اجازه ندهد تا بصورت داخلی، دانش و توانمندی های موردنیاز برای پاسخ موثر به آن را توسعه دهد (دریکس و کول، 1989). این امر باعث تغییر از منابع سنتی یا هم سوئی در تسهیم ریسک به هم سویی در یادگیری از شرکاء به عنوان هدف اولیه می شود (همل، 1991؛ هابر، 1991). از طریق هم سوئی یادگیری، شرکت ها می توانند به توسعه توانمندی ها سرعت بخشند و از طریق کسب و بهره برداری از دانش توسعه یافته با دیگران، قرارگیری در معرض عدم اطمینان های فناورانه را کاهش دهند (گرنت و بادن- فولر، 1995)...
ظرفیت جذب یادگیری سازمانی
:کلمات کلیدی
Abstract
Much of the prior research on interorganizational learning has focused on the role of absorptive capacity, a firm's ability to value, assimilate, and utilize new external knowledge. However, this definition of the construct suggests that a firm has an equal capacity to learn from all other organizations. We reconceptualize the firm-level construct absorptive capacity as a learning dyad-level construct, relative absorptive capacity. One firm's ability to learn from another firm is argued to depend on the similarity of both firms' (1) knowledge bases, (2) organizational structures and compensation policies, and (3) dominant logics. We then test the model using a sample of pharmaceutical-biotechnology RBD alliances. As predicted, the similarity of the partners' basic knowledge, lower management formalization, research centralization, compensation practices, and research communities were positively related to interorganizational learning. The relative absorptive capacity measures are also shown to have greater explanatory power than the established measure of absorptive capacity, R&D spending. O1998 John Wiley & Sons, Ltd.
Keywords:
absorptive capacity organizational learning knowledge alliances
سایر منابع مديريت-مدیریت صنعتی در زمینه یادگیری سازمانی