چطور این مقاله حسابداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2007961 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله حسابداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
475 Kb
حجم فایل فارسی :
84 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
انتخاب های استراتژیک: سیستم حسابداری مدیریت
عنوان انگليسي
Strategic Choices: The Case Of Management Accounting System
نویسنده/ناشر/نام مجله
The Journal of Applied Business Research
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده حسابداری شامل 14 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 15 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
در حالیکه گسترش حسابداری مدیریت استراتژیک (SMA) در دهه اخیر در حال رشد بوده است، همچنان ادبیات گسترده ای در این زمینه که به طور مستقیم به روابط بین سیستم حسابداری مدیریت و استراتژی بپردازد وجود ندارد. تحقیقات حسابداری مدیریت (MAR) بحث خاصی را درباره SMA مطرح کرده اند و نتیجه گیری کرده اند که 1) کمتر از 20 مقاله کلیدی درباره این موضوع در مجلات اصلی دانشگاهی وجود دارد، 2) چارچوب مفهومی جامع برای SMA وجود ندارد و 3) شواهد تجربی محدودی در این زمینه وجود دارد. برای بررسی این مساله ومسائل مربوط به آن مطالعه ای درباره اهمیت نسبی استفاده از اطلاعات هزینه برای ملاحظات استراتژیک و دو سطح تجزیه و تحلیل رقابتی انجام شد- اطلاعات هوش رقابتی شرکت و اطلاعات هوش رقابتی کسب وکار. یافته های مطالعه ادراک مدیران از دو بعد تغییرات محیطی (اطمینان و ثبات) را با دو سطح تجزیه وتحلیل رقابتی مرتبط می کند. برای کسب شناخت بیشتر از این رابطه، نمونه ای تصادفی از 110 شرکت بزرگ سعودی انتخاب شدند و داده ها از مدیران ارشد جمع آوری شدند. نتایج نشان داد که 1) ادراکات مدیران بین اطمینان و ثبات نسبت به محیط متفاوت است و 2) اهمیت نسبی مربوط به اطلاعات هوش رقابتی کسب وکار ارتباط مثبت با افزایش بی ثباتی دارد و 3) استفاده از اطلاعات هوش رقابتی شرکت رویه ای متداول است. یکی از تفاسیر نتایج این است که بی ثباتی بازار موجب تغییر استراتژی می شود و اطلاعات هزینه در تفکر مدیریتی برای حمایت از توسعه استراتژیک و انطباق با فشارهای رقابتی و بازسازی و تنظیم مجدد استراتژی کسب وکار استفاده می شوند.
1-مقدمه
اهمیت اطلاعات حسابداری در توسعه و به کارگیری استراتژی در ادبیات به خوبی نشان داده شده است (سیموند 1981، شانک 1989، شانک و گوینداراجان 1989، برامویچ 1990، دنت 1990، سیمونز 1990، ویلسون 1991، میا و کلارک 1999، کوپر و اسلاگمولدر 1998، اسلاگمودر 1998، کیت و روزن 1999). این نویسندگان و دیگر نویسندگان مسائلی را درباره حسابداری مدیریت سنتی و ناتوانی آن برای ایجاد ارتباط بین گزینه های استراتژیک شرکت مطرح کرده اند. سیستم سنتی حسابداری مدیریت (MAS) تلاش می کند که بر اطلاعات مالی داخلی و تاریخی اتکا کند و اطلاعات مربوط به عوامل خارجی را نادیده می گیرد....
حسابداری مدیریت مدیریت هزینه حسابداری مدیریت استراتژیک
:کلمات کلیدی
Abstract
While the popularity of strategic management accounting (SMA) has been growing over the last decade, there is still not an extensive literature, which directly addresses the relationship between management accounting system and strategy. The Management Accounting Research (MAR) constructed a special issue on SMA and concluded that (1) there were less than 20 key articles on this subject in the mainstream academic journals; (2) there was a lack of comprehensive conceptual framework for SMA; and (3) there was limited empirical evidence. To explore this and related issues, a study of the relative significance of the use of cost information for strategic considerations in relation to two levels of competitive analysis-corporate competitive intelligent information, and business competitive intelligent information-was undertaken. The findings of the study relate managers’ perceptions of two dimensions of their environmental changes (stability and certainty) to the two levels of competitive analysis. In order to gain a wider understanding of this relationship, a random sample of 110largeSaudi companies were selected and data collected from senior managers. The results showed that (1) the perceptions of managers differ between their environmental certainty and stability; (2) the relative significance accorded to business competitive intelligent information was positively associated with rising instability; (3) the use of corporate competitive intelligent information was a common practice. An interpretation of the results is that market instability stimulates strategic movement and cost information is being used in management thinking to support strategic development in meeting competitive pressures and in restructuring and reconfiguration of business strategy
Keywords:
Management Accounting Cost Management Strategic Management Accounting
سایر منابع حسابداری-حسابداری در زمینه مدیریت استراتژیک