چکیده
حمایت مالی یکی از مؤثرترین ابزارهای ارتباطی بازاریابی است و در پژوهشهای بازاریابی مورد تحلیل گستردهای قرار گرفته است. این مطالعه روی ترکیب روشهای ارزیابی آشکار و ضمنی در مورد مجموعهی مشخصی از حامیان مالی اصلی رویدادهای ورزشی بزرگ متمرکز شده تا اثربخشی فعالیتهای حمایت مالی را تعیین کند. طبق نتایج به دست آمده ادراک برند تقویت شده روی حمایت مالی از ورزش براساس پردازش اطلاعات آشکار و ضمنی نقش دارد.
1-مقدمه
حمایت مالی یکی از اثربخشترین ابزارها در روابط بازاریابی یکپارچه است؛ هزینههای جهانی حمایت مالی تا 5.1 درصد رشد یافته و به 4.6 میلیارد دلار ایالات متحده در سال 2011 رسیده و انتظار میرود که تا سال 2012، 4.9 درصد افزایش یافته و به 51 میلیارد دلار برسد (IEG، www.sponsorship,com) .
حمایت مالی ورزشی یکی از مهمترین بخشها در بازار حمایت مالی همچون بازیهای المپیک یا جام جهانی فیفا است که میلیونها تماشاگر را از سرتاسر جهان به خود جلب کرده و برای شرکتهای برند مدار یا مدیران برند که به دنبال ایفای نقش در این رویدادها هستند تا از حمایت مالی خودشان کسب سود نمایند، بسیار ارزشمند است....