چکیده
بازخورد بخش ها درباره کارایی آموزش حسابداری، برای آموزش دهندگان و دانشگاهیان علوم حسابداری اهمیت بسیار زیادی دارد. این نوع بازخوردها باعث گنجاندن مسائل و موضوعات مورد نیاز کسب و کار در برنامه آموزشی می شود. بنابراین گرفتن بازخورد از متخصصان حسابداری درباره کارایی دوره های حسابداری در دانشکده ها، در صورتی که این بازخوردها با روش ها و برنامه های درسی که باید در نظر گرفته شوند، هماهنگ باشند، اهمیت زیادی برای کیفیت و آینده آموزش حسابداری دارد. هدف این مطالعه ارائه نظرات و انتظارات حسابداران عمومی معتبری است که در آنتالیا فعالیت می کنند که این نظرات درباره وضعیت فعلی آموزش حسابداری در دانشگاه ها، در دفتر حسابداران عمومی آنتالیا ثبت شده اند. از مقیاس لیکرت برای بررسی نظرات استفاده شد و نتایج نظرسنجی در بسته نرم افزاری SPSS تحلیل گردید و مورد بحث قرار گرفت. نتایج نشان می دهند که از نظر حسابداران، دانشجویان حسابداری در دوران تحصیل دانش کافی درباره حسابداری به دست نمی آورند. دروس حسابداری برای برآوردن نیازهای مرتبط شرکت ها و درک روش های حسابداری و ساختارهای شرکت ها، کافی نیستند. بر اساس نتایج، پیشنهاداتی مفید برای توسعه آموزش حسابداری ارائه گردید.
-1مقدمه
پیشرفت های سریع علوم، فناوری، اقتصاد و کسب و کار به پیشرفت علم نیز نیاز دارند. یکی از عوامل تاثیر گذار بر حفظ رقابت جهانی، داشتن کارمندانی است که به خوبی آموزش دیده اند و مهارت های مناسبی دارند. چلیک و اسر (2009) بیان می کنند که تغییر و تعریف مجدد نقش های متخصصان حسابداری، به دلیل تغییرات دنیای کسب و کار، ضروری است. وظایف و کارکردهای حسابداری به کیفیت حسابداران در شرکت ها هستند و با شرایط غیر قابل انتظار تری مواجه می باشند. تغییر یا ارتقا آموزش حسابداری نیز به دلیل تغییر در اهمیت و کیفیت اطلاعات حسابداری، لازم است. البرچ و ساک (2001) نشان می دهند که مدرسان حسابداری از انتظارات بازار بی خبرند زیرا اغلب از جوامع کسب و کار حرفه ای دور مانده اند. متخصصان حسابداری و مدرسان دانشگاه ها باید در جهت توسعه و تحول آموزش حسابداری و برآوردن نیازهای حرفه ای، با هم همکاری کنند…