دانلود مقاله ترجمه شده مدلسازی اکتشافی معادله ساختاری، مدل های دو عاملی و مدل های تحلیل عاملی تاییدی استاندارد: کاربرد در فرم معلم سیستم غربالگری احساسی و رفتاری BASC-2


چطور این مقاله آمار و کاربردها را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2007310 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله آمار و کاربردها در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,270,000 ریال
شناسه محصول :
2007310
سال انتشار:
2013
حجم فایل انگلیسی :
879 Kb
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

مدلسازی اکتشافی معادله ساختاری، مدل های دو عاملی و مدل های تحلیل عاملی تاییدی استاندارد: کاربرد در فرم معلم سیستم غربالگری احساسی و رفتاری BASC-2

عنوان انگليسي

Exploratory structural equation modeling, bifactor models, and standard confirmatory factor analysis models: Application to the BASC-2 Behavioral and Emotional Screening System Teacher Form

نویسنده/ناشر/نام مجله

Journal of school psychology

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده آمار و کاربردها شامل 13 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 46 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی


چکیده

ابزارهای ارزیابی روانشناسی متعددی بر پایه فرض یک سازه عمومی هستند که متشکل از چند حوزه همبسته است. تحلیل عاملی تاییدی استاندارد، اغلب برای بررسی ساختار عاملی چنین مقیاس هایی مناسب نیست. این مطالعه داد هایی را از 1885 دانش آموز مدرسه ابتدایی (سن میانگین 8,77 سال، SD= 1,47 سال) به کار برده است تا ساختار عاملی سیستم ارزیابی رفتاری را برای کودکان در نسخه دوم (BASC-2) فرم معلم  سیستم غربالگری رفتاری و احساسی (BESS) بررسی کند که به منظور ارزیابی خطر کلی برای مشکلات رفتاری/احساسی در میان کودکان طراحی شده است. زنجیره مدلسازی شامل یک روش مدلسازی معادله ساختاری کاوشی نسبتاً جدید (ESEM) و مدل های دو عاملی همراه با تکنیک های استانداردتر بود. یافته ها نشان دادند که ساختار عاملی فرم معلم BASC-2 BESS چند بعدی است. هر دو مدل ESEM و دو عاملی، برازش خوبی از داده ها را نشان دادند. مدل های دو عاملی در زمینه های مفهومی مرجح هستند. یافته ها، توان تولید فرضی ESEM را نشان می دهند و خاطر نشان می سازند که ممکن است برای ابزارهای طراحی شده برای ارزیابی یک عامل کلی غالب از این داده ها، بهینه نباشد.

-1مقدمه

چندین نظریه و ابزار ارزیابی در روانشناسی و رشته های مرتبط، بر پایه این فرض هستند که یک ساختار عمومی، متشکل از چندین حوزه بسیار مرتبط است. همانگونه که ریس، موریزوت، و هایز (2007) ذکر کرده اند، ساختارهایی با چنین تعاریف گسترده ای، شاخص های ناهمگنی دارند. مثال های مهم این نظریه ها و ابزار ارزیابی، عبارتند از تحقیق بر کیفیت زندگی مرتبط با سلامت (به عنوان مثال، لهمان، 1988؛ استوارت و ویر، 1992) ، پنج عامل بزرگ شخصیت (به عنوان مثال، کوستا و مک کرا، 1992و 1995؛ مک کرا و کوستا، 2004)، پیشرفت (به عنوان مثال، جکسون، احمد و هیپی، 1976)، هوش و توانایی های شناختی (به عنوان مثال، گوستافسون و بالک، 1993؛ اسپیرمن، 1904، 1927) و اختلال روانی در بزرگسالی (به عنوان مثال، هر، 2003؛ پاتریک، هیکز، نیکول و کروگر، 2007).…  

مدلسازی معادله ساختاری کاوشی؛ مدل های دو عاملی تحلیل عاملی تاییدی؛ مدل های عاملی مرتبه بالاتر :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

Several psychological assessment instruments are based on the assumption of a general construct that is composed of multiple interrelated domains. Standard confirmatory factor analysis is often not well suited for examining the factor structure of such scales. This study used data from 1885 elementary school students (mean age = 8.77 years, SD = 1.47 years) to examine the factor structure of the Behavioral Assessment System for Children, Second Edition (BASC-2) Behavioral and Emotional Screening System (BESS) Teacher Form that was designed to assess general risk for emotional/behavioral difficulty among children. The modeling sequence included the relatively new exploratory structural equation modeling (ESEM) approach and bifactor models in addition to more standard techniques. Findings revealed that the factor structure of the BASC-2 BESS Teacher Form is multidimensional. Both ESEM and bifactor models showed good fit to the data. Bifactor models were preferred on conceptual grounds. Findings illuminate the hypothesis-generating power of ESEM and suggest that it might not be optimal for instruments designed to assess a predominant general factor underlying the data


Keywords: Exploratory structural equation modeling Bifactor models Confirmatory factor analysis
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله آمار و کاربردها با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > روانشناسی > مقاله های روانشناسی و ترجمه فارسی آنها > مدلسازی اکتشافی معادله ساختاری، مدل های دو عاملی و مدل های تحلیل عاملی تاییدی استاندارد: کاربرد در فرم معلم سیستم غربالگری احساسی و رفتاری BASC-2
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید