دانلود مقاله ترجمه شده نگرش coopetition (اگر نمی توانی با کسی رقابت کنی به او ملحق شو) به رقابت در سطح جهان


چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2007213 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,400,000 ریال
شناسه محصول :
2007213
سال انتشار:
2007
حجم فایل انگلیسی :
371 Kb
حجم فایل فارسی :
397 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

نگرش coopetition (اگر نمی توانی با کسی رقابت کنی به او ملحق شو) به رقابت در سطح جهان

عنوان انگليسي

A coopetition perspective of global competition

نویسنده/ناشر/نام مجله

Journal of World Business

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 16 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 40 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

این مقاله به بحث در مورد رقابت روز افزون در سطح جهانی، رقابت همزمان و همکاری میان رقبا (به عنوان مثال  coopetition(اگر نمی توانی با کسی رقابت کنی به او ملحق شو)) می پردازد. به منظور توسعه چارچوبی کلی جهت آنالیز coopetition، این مقاله به تبیین اینکه چگونه coopetition اتفاق می افتد، می پردازد، به بررسی موقعیت هایی پرداخته که در آن coopetition و همکاری افزایش یا کاهش یافته پرداخته، در ضمن در زمینه درک تنوع (انواع) coopetition میان رقبای جهانی نیز مواردی ارائه شده است. چهار نوع coopetition (قانع کردن، منزوی شدن، شریک شدن و تطبیق) شناسایی شد تا به وسیله آن بتوان درجه همکاری و coopetition میان رقبای جهانی را تبیین نمود. به منظور درک تنوع coopetition این مقاله چهار موقعیت (تمرکزی، اتصالی، شبکه ای و توزیعی) را شناسایی می نماید، بسته به تعداد رقبای جهانی و تعداد بازارهای بین المللی، شرکت درگیر coopetition می شوند. این مقاله چندین راهکار وسیع را جهت ایجاد روابط مبتنی بر coopetition ارائه می دهد.

1-مقدمه

یک جنبه رقابت در سطح جهانی، coopetition (همکاری و coopetition به صورت همزمان میان رقبای جهانی) است. واژه و مفهوم coopetition در اصل در دهه 1980 توسط ریموند نوردا (بنیان گذار نو ول) بکار گرفته شد، فلسفه coopetition فراتر از مرسوم رقابت و همکاری است و هدف از آن تحقق همزمان هر دو مفهوم و بهره مند شدن از مزایای مربوط به هر دو مفهوم است...

coopetition رقابت جهانی قانع کردن منزوی شدن شریک شدن تطبیق :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

This article elucidates an increasingly prevalent facet of global competition: simultaneous competition and cooperation between global rivals (i.e., coopetition). In order to develop an overall framework to analyze coopetition, this article explains why coopetition occurs, discusses situations in which cooperation or competition increases or decreases in a coopetition scheme, and presents a typology for understanding the intensity and diversity of coopetition with major global rivals. The typology of the intensity of coopetition identifies four situations (contending, isolating, partnering, and adapting) to describe the varying degrees of cooperation and competition between a pair of global rivals. To capture the diversity of coopetition, this article also identifies four positions (dispersing, concentrating, connecting, and networking), depending on the number of global rivals and the number of international markets the firm involves in coopetition. The article provides several broad guidelines for building coopetition relationships

Keywords: coopetition contending isolating partnering adapting global competition
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]
 مقاله مديريت با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > مقاله های مديريت و ترجمه فارسی آنها > نگرش coopetition (اگر نمی توانی با کسی رقابت کنی به او ملحق شو) به رقابت در سطح جهان
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید