چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2007176 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
920 Kb
حجم فایل فارسی :
258 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
تاثیر مذهب بر رفتار مصرف کننده: چارچوب مفهومی و دستور العمل تحقیقی
عنوان انگليسي
The Effects of Religion on Consumer Behavior: A Conceptual Framework and Research Agenda
نویسنده/ناشر/نام مجله
Journal of Consumer Psychology
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 27 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 30 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
این مقاله چارچوب مفهومی مطالعه تاثیرات مذهب را بر رفتار مصرف کننده با هدف ارائه مبانی تحقیقاتی آتی در زمینه این دو موضوع ارائه می کند. در اینجا مذهب را به عنوان ساختار چندبعدی در نظر می گیریم و فرض می کنیم که مذهب بر روانشناسی مصرف کننده و رفتار وی در چهاربعد تاثیرگذار است: باورها، آیین های مذهبی، ارزشها و جامعه. برای هر یک از ابعاد مذهب تعاریف و مقیاس هایی ارائه می کنیم و یافته های قبلی تحقیقات حوزه های روانشناسی، رفتار مصرف کننده و بازاریابی و مذهب را با هم ترکیب می کنیم و جهت گیری های قابل آزمون آتی را برای تحقیقات پیشنهاد می کنیم.
با این چارچوب مفهومی و روش تحقیق، محققان حوزه مصرف کننده را با این سوال به چالش می کشانیم تا سوالات عمیق تری را درباره این مساله مطرح کنند که چرا آیین های مذهبی و سطح مذهب گرایی می تواند موجب تفاوت هایی در رفتار مصرف کننده شود و مکانیسم های روانشناختی زیربنایی این تاثیرات را شناسایی می کنیم. این چارچوب ادبیات قبلی را تکمیل و توسعه می دهد و چارچوب جدیدتر و مشخص تری را برای تحقیقات در زمینه تاثیر مذهب بر رفتار مصرف کننده ارائه می کند.
-1مقدمه
مذهب یکی از بخش های مهم زندگی افراد است و 80 درصد مردم در سراسر جهان به یک مذهب پایبند هستند (پی فروم 2012) و بیش از 70 درصد آمریکایی ها بیان می کنند که باورهای مذهبی آنها بر رفتارهای روزمره شان تاثیرگذار است (پای فروم 2008). مذهب بر رفتارهای مختلف مصرف کننده تاثیرگذار است مانند جستجوی اطلاعات و نوآوری در محصول (هیرشمن 1981). مطالعه تاثیرات مذهب بر رفتار مصرف کننده مهم است چرا که مصرف کنندگان هویت های مذهبی خود را به دیگران منتقل می کنند و شدت باورهای مذهبی خود را با انتخاب های مصرفی خود نشان می دهند (مینکلر و گاسگل 2004). محققان حوزه مصرف کننده نیز علاقه زیادی به موضوع مذهب دارند. برای کمی سازی این روند، ما مقالات موجود در نشریه های روانشناسی مصرف کننده، نشریه تحقیقات مصرف کننده، نشریه تحقیقات بازاریابی، نشریه بازاریابی و علوم بازاریابی را که مذهب را در متون خود بین سالهای 1992 تا 2014 مطرح کرده اند (تعداد برابر 180 مورد) بررسی کردیم. بین سالهای 1992 تا 2006، به طور متوسط در سال 5 مقاله مذهب را در متون خود منتشر کرده بودند. این رقم تا سال 2007 به سالانه 13 مقاله رسید در حالیکه ذکر مذهب در مقالات افزایش داشت، همچنان درصد کمی از مقالات مذهب را به عنوان یکی از اجزا مهم نظری محسوب می کردند…
مذهب باورها آیین های مذهبی ارزشها جامعه چارچوب مفهومی
:کلمات کلیدی
Abstract
This article provides a conceptual framework for studying the effects of religion on consumer behavior, with the goal of stimulating future research at the intersection of these two topics. Here, we delineate religion as a multidimensional construct and propose that religion affects consumer psychology and behavior through four dimensions — beliefs, rituals, values, and community. For each dimension of religion, we offer definitions and measures, integrate previous findings from research in the psychology, consumer behavior, marketing, and religion literatures, and propose testable future research directions. With this conceptual framework and research agenda, we challenge consumer researchers to ask deeper questions about why religious affiliation and level of religiosity may be driving previously established differences in consumer behavior and to uncover the psychological mechanisms underlying the effects. This framework complements and extends previous literature and provides a new, more delineated framework for considering research on the effects of religion on consumer behavior
Keywords:
religion beliefs rituals values community conceptual framework
سایر منابع مديريت-مدیریت بازرگانی در زمینه تحلیل رفتار مشتری