چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2007120 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
اثرات گرمایش روسازی آسفالتی در طول بازیافت گرم درجا با استفاده از روش اجزای منفصل (DEM)
عنوان انگليسي
Heating effects of asphalt pavement during hot in-place recycling using DEM
نویسنده/ناشر/نام مجله
Construction and Building Materials
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 8 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 20 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
به منظور ارزیابی اثرات گرمایش روسازی آسفالتی در طول بازیافت گرم درجا (HIR)، از مدل اجزای منفصل برای تحلیل دما استفاده شده است. اثرات گرمایش روسازی آسفالتی در طول HIR، برای دو روش مختلف گرمایشی تحلیل شده و نتایج شبیه سازی عددی با نتایج حاصل از آزمایش تجربی پروژه موجود صحت سنجی شد. نتایج نشان داد که روش گرمایش مداوم یکطرفه (OCHM) منجر به هیسترزیس آشکار دما در بخشهای پایینی لایه روسازی گرم شده می شود. به عبارت دیگر زمان دستیابی به بالاترین دما برای بخش پایینی و بالایی لایه روسازی گرم شده، یکسان نمیباشد. بااینحال در روش گرمایش متناوب دوطرفه (RIHM)، دمای لایه روسازی گرم شده بطور یکپارچه افزایش مییابد و دمای توده و توزیع همگن آن را در لایه بالایی روسازی بهبود می بخشد. این برای شخم زدن و تراش لایه روسازی گرم شده در طول HIR مفید می باشد. بطور مشابه نتایج آزمایشگاهی نیز نشان داد که دمای اعماق مختلف لایه فوقانی در روش RIHM بطور یکنواخت افزایش می یابد و دمای سطح روسازی نیز به منظور کاهش پیر شدگی یا سوختگی قیر آسفالت پایین آورده می شود. درنهایت نتایج شبیهسازی عددی نیز با نتایج آزمایشگاهی پروژه موجود مطابقت داشت. نتایج این تحقیق نشان داد که درصورتیکه شرایط مرزی و فرضیات معقول برای مدل اجزای منفصل بطور کامل در نظر گرفته شود، روش اجزای منفصل میتواند برای ارزیابی اثرات گرمایش روسازی آسفالتی و بهینه سازی بهتر طرح گرمایشی در طول HIR مفید باشد و کیفیت ساخت روسازی با آسفالت بازیافتی را بهبود ببخشد.
1-مقدمه
بهدلیل توسعه روزافزون ساخت و ساز بزرگراههای ترافیکی در چین، هر سال تعداد زیادی روسازی آسفالتی برای نگهداری یا تعمیر مورد نیاز میباشد [1]. تکنولوژی بازیافت گرم درجا (HIR)، بهعنوان یکی از روش های نگهداری از روسازی آسفالتی مزایایی ازقبیل صرفه جویی در منابع، حفاظت از محیط زیست، ساخت و ساز سریع، کیفیت بالا، اصلاح کامل خسارت های روسازی های مختلف و غیره دارد [2]. ثابت شده است که HIR یکی از امیدوارکننده ترین روش ها می باشد که بطور گسترده ای برای تعمیر و نگهداری روساز ی های آسفالتی مورد استفاده قرار میگیرد[3]. اثرات گرمایش یکی از عوامل کلیدی میباشد که بطور مستقیم بر روی شخم زدن و تراش روسازی آسفالتی کهنه در طول HIR و همچنین عملکرد سرویس دهی روسازی با آسفالت بازیافتی تاثیر میگذارد [4]. بنابراین دانستن میدان دما و ارزیابی اثرات گرمایش روسازی آسفالتی در طول HIR بسیار مهم میباشد. به دلیل گرمایش، شخم زدن و تراش پیوسته روسازی آسفالتی در طول HIR، عمدتاً اثرات گرمایش روسازی آسفالتی توسط سیستم تصویربرداری حرارتی مادون قرمز غیرتماسی و یا تفنگ دمای مادون قرمز مانیتور می شود [5]. بااینحال، این روشها تنها دمای سطح را اندازه گیری میکنند و توزیع دمای داخل روسازی آسفالتی را اندازهگیری نمی کنند. علاوه براین، این روشها به راحتی از سرعت باد، نور، دمای محیط و ... تاثیر می پذیرند. لذا، اندازه گیری توزیع دمای داخلی و ارزیابی اثرات گرمایش روسازی آسفالتی در طول HIR با این روشها مشکل بوده و آثار سوء بر روی کیفیت ساخت روسازی با آسفالت بازیافتی خواهند داشت [5]. با پیشرفت تکنولوژی کامپیوتر و توسعه روش های محاسباتی، روشهای شبیه سازی عددی توجه بسیاری از محققین را جلب کرد و تبدیل به یکی از روشهای اصلی برای تحلیل میدان دمای روسازی آسفالتی گردید [6]. در حال حاضر، روش های شبیه سازی عددی میدان دمای روسازی آسفالتی بطور عمده شامل روش المان محدود (FEM) و روش اجزای منفصل (DEM) می باشد [7]...
روسازی آسفالتی اثرات گرمایشی بازیافت گرم درجا
:کلمات کلیدی
Abstract
A discrete element thermal analysis model was established to evaluate the heating effects of asphalt pavement during hot in-place recycling (HIR) using discrete element method (DEM). Influences of two different heating methods on the heating effects of asphalt pavement during HIR were analyzed, and numerical simulation results were validated with measured results on the test section of entity project. The results indicated that the one-way continuous heating method (OCHM) leaded to an obvious temperature hysteresis at the lower part of heated pavement layer. It was difficult for the lower part to synchronously reach the highest temperature like the upper part of heated pavement layer. However, the temperature of heated pavement layer was integrally elevated using another reciprocating intermittent heating method (RIHM), improving the bulk temperature and its distribution homogeneity in the upper pavement layer. This was beneficial to spiking up and milling of the heated pavement layer during HIR. Similarly, measured results on entity project showed that the temperatures at different depths in the upper layer were increased uniformly using RIHM, and the pavement surface temperature was also lowered to reduce the aging or charring of asphalt binder. Finally, numerical simulation results were basically consistent with the measured results on entity project. It is concluded that the DEM can be used to evaluate the heating effects of asphalt pavement and further optimize the heating scheme during HIR, improving the construction quality of recycled asphalt pavement when the boundary conditions and reasonable assumptions of discrete element model are fully considered
Keywords:
Asphalt pavement Heating effects Hot in-place recycling Discrete element method
سایر منابع مهندسی عمران و نقشه برداری-مهندسی عمران ـ عمران در زمینه آسفالت