دانلود مقاله ترجمه شده ایجـاد مسیـرهـای تعـویض باند راننـدگان فـردی


چطور این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2007011 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
765,000 ریال
شناسه محصول :
2007011
سال انتشار:
2008
حجم فایل انگلیسی :
469 Kb
حجم فایل فارسی :
278 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

ایجـاد مسیـرهـای تعـویض باند راننـدگان فـردی

عنوان انگليسي

Generating Lane-Change Trajectories of Individual Drivers

نویسنده/ناشر/نام مجله

Proceedings of the IEEE International Conference on Vehicular Electronics and Safety

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر و IT شامل 5 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 19 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

این مقاله روشی جهت ایجاد مسیرهای خودرویی جاده های تعویض باند برای رانندگان فردی ارائه می دهد. هر چند که هر راننده ای اولویت منطبقی در رفتار تعویض باند دارد، اما زمان تعویض باند و مسیر خودرو به علت حضور خودروهای اطراف، نامشخص است. به منظور مدل کردن این عدم قطعیت، یک مدل آماری راننده پیشنهاد نمودیم. ما فرض را بر این می گذاریم که یک راننده، مسیرهای خودرویی مختلفی را بسته به خودروهای پیرامون طرح ریزی نموده و سپس یک مسیر ایمن و راحت را انتخاب می کند. الگوهای تعویض باند هر راننده با مدل مخفی مارکوف (HMM) که با استفاده از سرعت طولی خودرو، موقعیت عرضی خودرو، و ویژگی های دینامیکی آنها آموزش می بیند، مدل می شود. مسیرهای خودرویی با معیار حداکثر احتمال در زمان تصادفی تعویض باند و دوره حالت تصادفی از HMM حاصل می شوند. نتایج تجربی نشان می دهد که مسیرهای خودرویی ایجاد شده از HMM شامل مسیرهای مشابه با آنهایی هستند که راننده هدف انتخاب می کند.

1-مقـدمـه

تعداد دارندگان گواهینامه رانندگی و شمار خودروها هر ساله افزایش می یابد، و خودروها به جزئی اجتناب ناپذیر در زندگی روزانه ما تبدیل شده اند. جهت ارتقای ایمنی و کارایی ترافیک جاده ای، فناوری های سیستم هوشمند حمل و نقل (ITS)، شامل کنترل تطبیقی کروز (ACC)، سیستم های کمک به حفظ باند (LKAS)، و سیستم هشدار راننده طی چند سال اخیر گسترش داده شده اند [1-5]. بسیاری از این روش ها مستقیماً شتاب یا زاویه دریچه گاز را تخمین زده و صحت برآورد موفق را در پی دارند. اکثر پژوهش های متداول مرتبط با رفتار تعویض باند بر استنتاج هدف تعویض باند تمرکز دارند [6-8]. با اینحال، به ندرت پژوهشی پیرامون پیش بینی مسیرهای خوردویی مورد بررسی قرار گرفته است...

مسیـرهـای تعـویض باند راننـدگان فـردی HMM مدلسازی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

This paper describes a method to generate vehicle trajectories of lane change paths for individual drivers. Although each driver has a consistent preferance in the lane change behavior, lane-changing time and vehicle trajectory are uncertain due to the presence of surrounding vehicles. To model this uncertainty, we propose a statistical driver model. We assume that a driver plans various vehicle trajectories depending on the surrounding vehicles and then selects a safe and comfortable trajectory. Lane change patterns of each driver are modeled with a hidden Markov model (HMM), which is trained using longitudinal vehicle velocity, lateral vehicle position, and their dynamic features. Vehicle trajectories are generated from the HMM in a maximum likelihood criterion at random lane-changing time and state duration. Experimental results show that vehicle trajectories generated from the HMM included a similar trajectory to that of a target driver

Keywords: Trajectory Vehicles Driver circuits Hidden Markov models Vehicle dynamics
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید