دانلود مقاله ترجمه شده انتخاب بین پله عادی و پله برقی در مراکز خرید: تاثیر مکان، ارتفاع و تعداد عابر پیاده


چطور این مقاله روانشناسی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2006932 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله روانشناسی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
800,000 ریال
شناسه محصول :
2006932
سال انتشار:
2014
حجم فایل انگلیسی :
522 Kb
حجم فایل فارسی :
228 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

انتخاب بین پله عادی و پله برقی در مراکز خرید: تاثیر مکان، ارتفاع و تعداد عابر پیاده

عنوان انگليسي

Choosing Between Stairs and Escalator in Shopping Centers: The Impact of Location, Height, and Pedestrian Volume

نویسنده/ناشر/نام مجله

Environment and Behavior

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده روانشناسی شامل 17 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 19 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

در این مطالعه، این فرضیه آزمون شد که وجود راه پله و پله برقی بین طبقات مبدا و مقصد در مراکز خرید روی افزایش استفاده از راه پله تاثیر دارد. مکان مطالعه شامل 13 راه پله و 12 زوج پله برقی در 7 مرکز خرید متصل به هم بود. در مجموع در 35 روز 33793 عابر پیاده در حال پایین امدن و بالا رفتن شمارش شدند. نرخ جریان همزمان رو به بالا و پایین میان مراکز دارای همبستگی 89/0 بودند. فاصله بین راه پله و پله برقی در مدل بالا رفتن دارای / 71 % واریانس بود و در مدل پایین آمدن 21 % بود، ارتفاع بین طبقات باعث کاهش اندک در تعداد عابران و نسبت تعداد کل عابران در حال بالا رفتن و پایین آمدن دارای افزایش کمی بود. افزایش 100 % در فاصله بین راه پله و نزدیکترین پله برقی باعث افزایش 95 % در پله نوردی شد.

1-مقدمه

سبک زندگی بی تحرک به عنوان یکی از علل اصلی افزایش مداوم نزخ مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیری مانند چاقی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا و بیماری های قلبی است (سازمان بهداشت جهانی، 2010). ترویج سبک زندگی فعالتر اخیرا روی اقدامات کوچکتری در زندگی روزمره تمرکز دارد مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و بالا رفتن از پله. محیط های شهری به طور فزاینده در سطوح مختلف، به طور بالقوه فرصت های بیشتری را برای بالا رفتن از پله ها به عنوان بخشی از برنامه روزانه ارائه می دهد...

پله عادی و پله برقی انتخاب مراکز خرید عابر :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

The study tested the hypothesis that separating stairway from escalator between pairs of origin and destination floors in a shopping center would increase the rate at which the stairway was used. The study site included 13 stairways and 12 pairs of escalators in seven connected shopping centers. A total of 33,793 pedestrians were counted ascending or descending over 35 days. Simultaneous flow rates up and down among centers correlated at r = .89. Distance between stairway and escalator accounted for 71% of variance in the ascending model and 21% in the descending model, with height between floors resulting in slightly diminished pedestrian volumes, and overall pedestrian volume accounting for less than proportional increases in stair climbing and descending. A 100% increase in distance between stair and nearest escalator yielded a 95% increase in stair climbing

Keywords: architecture academic field public health behavior change content areas cognition
این برای گرایش های: روانشناسی‌ عمومی، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله روانشناسی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > روانشناسی > مقاله های روانشناسی و ترجمه فارسی آنها > انتخاب بین پله عادی و پله برقی در مراکز خرید: تاثیر مکان، ارتفاع و تعداد عابر پیاده
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید