دانلود مقاله ترجمه شده توسعه‌ی یک مدل ارزیابی ریسک برای پروژه‌های PPP در چین: یک رویکرد ارزیابی مصنوعی فازی


چطور این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2006633 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
985,000 ریال
شناسه محصول :
2006633
سال انتشار:
2010
حجم فایل انگلیسی :
541 Kb
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

توسعه‌ی یک مدل ارزیابی ریسک برای پروژه‌های PPP در چین: یک رویکرد ارزیابی مصنوعی فازی

عنوان انگليسي

Developing a risk assessment model for PPP projects in China — A fuzzy synthetic evaluation approach

نویسنده/ناشر/نام مجله

Automation in Construction

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر و IT شامل 15 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 25 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

پژوهش‌های قبلی که روی PPP کار می‌کردند نشان داده‌اند که به یک مدل ارزیابی هدفمند، قابل اعتماد و عملی مدل ریسک برای پروژه‌های PPP نیاز است تا بتوان به طور موفقیت آمیزی پروژه‌های PPP را پیاده سازی کرد. با این حال، مطالعات پژوهش تجربی واقعی در این زمینه هنوز بسیار محدود هستند. این مقاله گام دوم پژوهش بودجه گذاری شده را طی می کند که هدف آن توسعه‌ی مدل ارزیابی مصنوعی فازی برای ارزیابی سطح ریسک یک گروه ریسک بحرانی و خاص (CRG) و سطح ریسک کلی مربوط به پروژه‌های PPP در چین است. در گام پژوهشی اولیه، سی و چهار فاکتور ریسک از طریق بررسی جامع شناسایی شده‌اند و همچنین در طول بررسی پرسشنامه‌ی دلفی دو دوری، 3 فاکتور ریسک جدید شناسایی شده‌اند. 17 مورد از بحرانی‌ترین فاکتورهای ریسک از طریق محاسبه‌ی مقادیر نرمال شده شناسایی شده‌اند. ارتباط این 17 مورد ریسک بحرانی (CRF) نیز با تحلیل عاملی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند و 6 CRG نیز تدوین شدند یعنی: 1) ریسک اقتصاد کلان؛ 2) ریسک ساخت و ساز و عملیات؛ 3) ریسک بلوغ دولت؛ 4) ریسک محیط بازار؛ 5) ریسک حیاتی اقتصادی؛ و 6) دخالت دولت. بر اساس پژوهش‌های انجام شده در مرحله‌ی اول پژوهش، وزن‌دهی 17 عامل بحرانی ریسک (CRF) و 6 مورد CRG از طریق پرسشنامه‌ی دلفی دو دوری تعیین شدند. یک مجموعه قوانین استنتاج فازی مبتنی بر دانش نیز ایجاد شدند تا تابع عضویت را برای 17 مورد CRF و 6 تا CRG تعیین کنند. یافته‌های پژوهشی تجربی نشان دادند که سطح ریسک کلی پروژه‌های بزرگراه PPP بین «ریسک متوسط» و «ریسک بالا» است. از این رو باید اینگونه تفسیر کرد که سرمایه گذاری در پروژه‌های بزرگراه PPP در چین ممکن است ریسکی باشد. در واقع، پاسخ دهندگان به نظرسنجی دلفی درک کرده‌اند که «دخالت دولت» حداکثر CRG است و «ریسک بلوغ دولت» دومین عامل است؛ در ادامه «ریسک حیات اقتصادی» در مرتبه‌ی سوم است و «ریسک محیط بازار» در مرتبه‌ی چهارم است و «ریسک عملیات و ساخت» در مرحله‌ی پنجم است و «ریسک اقتصاد کلان» در مرتبه‌‌ی آخر قرار دارد. این یافته‌ها نشان دادند که دخالت و فساد دولت ممکن است موانع عمده‌ای برای موفقیت پروژه‌های بزرگراه PPP در چین باشند. این ها ممکن است به دلیل قوانین ناکافی و سیستم نظارتی و فرآیند تصمیم گیری عمومی ضعیف ایجاد شده‌ باشند. اگرچه ارزیابی‌های مصنوعی فازی در درجه‌ی اول برای پروژه‌های PPP توسعه یافتند و روش پژوهشی در نوع خاص پروژه‌ی PPP تکرار شد مانند پروژه‌های تصفیه‌ی آب و پروژه‌های بیمارستانی تا مدل مشابهی برای مقایسه‌های نوع داخلی فراهم کنند. با انجام این کار فرصتی برای متخصصان فراهم شد تا به سطح ریسک انواع مختلف پروژه‌های PPP بر اساس شواهد هدفمند دست یابند و از قضاوت ذهنی به جای شواهد استفاده نکنند. مهم‌ترین CRG برای انواع مختلف پروژه‌های PPP ر می‌توان شناسایی کرد و اقدامات احتیاطی و درمانی باید در اسرع وقت گرفته شوند. چنین توسعه‌ای باعث می‌شود درک عمیق‌تری از مدیریت انواع مختلف پروژه‌های PPP فراهم آید.

 1-مقدمه

با رشد سریع توسعه‌ی اقتصادی چین، PPP به خوبی توسط دولت پذیرفته شده و انطباق پیدا کرده است تا از طریق تأمین مالی خصوصی از جمله حمل و نقل، آب، برق، مخابرات و پروژه‌های امکانات ورزشی، زیرساخت‌های عمومی تهیه شوند [1]. پروژه‌هایی مانند “Bird's Nest” (استادیوم ملی، پکن) و خط 4 متروی پکن (BJL4) دو نمونه از پروژه‌های PPP مشهور در چین هستند. با این وجود زمانیکه این روند رشد را با کشورهای توسعه یافته مقایسه می‌کنیم، رشد PPP در چین هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد. برخی از پروژه های با تأمین مالی خصوصی ناموفق گزارش شده اند...

مشارکت بخش دولتی و خصوصی (PPP) ارزیابی ریسک مدیریت ریسک ارزیابی مصنوعی فازی زیرساخت چین :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

Earlier research works on PPP showed that an objective, reliable, and practical risk assessment model for PPP projects is essential to the successful implementation of PPP projects. However, actual empirical research studies in this research area are rather limited. This paper reports the second stage of a funded research study, which aims to develop a fuzzy synthetic evaluation model for assessing the risk level of a particular critical risk group (CRG) and the overall risk level associated with PPP projects in China. At the first research stage, thirty-four risk factors were identified through a comprehensive literature review and 3 new risk factors were proposed during a two-round Delphi questionnaire survey. The most critical 17 risk factors were selected through the calculation of normalized values. The correlation of these 17 critical risk factors (CRFs) was further analyzed via factor analysis and 6 CRGs were formulated, namely: (1) Macroeconomic Risk; (2) Construction and Operation Risk; (3) Government Maturity Risk; (4) Market Environment Risk; (5) Economic Viability Risk; and (6) Government Intervention. On the basis of the research works conducted at the first research stage, the weightings for each of the 17 critical risk factors (CRFs) and 6 CRGs were determined through the two-round Delphi questionnaire survey. A set of knowledge-based fuzzy inference rules was then established to set up the membership function for the 17 CRFs and 6 CRGs. The empirical research findings showed that the overall risk level of PPP highway projects is between “moderate risk” and “high risk”. Hence it could be construed that investment in PPP highway projects in China may be considered as risky. In fact, the Delphi survey respondents perceived that “Government Intervention” is the most CRG; with “Government Maturity Risk” being the second; “Economic Viability Risk” the third; “Market Environment Risk” the fourth; “Construction and Operation Risk” the fifth; and “Macroeconomic Risk” the last. These findings revealed that government intervention and corruption may be the major hurdles to the success of PPP highway projects in China. These may be caused by inadequate law and supervision system and poor public decision-making process. Although the fuzzy synthetic evaluation model was primarily developed for PPP projects in general, the research method could be replicated in a specific type of PPP project, such as water treatment projects and hospital projects, to produce similar models for inter-type comparisons. By doing so, it provides an opportunity for practitioners to assess the risk level of different types of PPP projects based on objective evidence rather than subjective judgment. The most CRG for different types of PPP projects could be identified and both precautionary and remedial actions could be taken as soon as possible. Such an extension would provide a deeper understanding of managing different types of PPP projects 

Keywords: Public–private partnerships (PPP) Risk assessment Risk management Fuzzy synthetic evaluation
این برای گرایش های: فناوری اطلاعات، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی کامپیوتر و IT با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی کامپیوتر و IT > مقاله های مهندسی کامپیوتر و IT و ترجمه فارسی آنها > توسعه‌ی یک مدل ارزیابی ریسک برای پروژه‌های PPP در چین: یک رویکرد ارزیابی مصنوعی فازی
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید