چطور این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2006614 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
583 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
یک پروتکل مسیریابیِ آگاه از روش انتقال دسترسی چندگانه با تقسیم زمانی (TDMA)، برای ارتباطات چند هاپه در شبکههای اد هاک خودرویی
عنوان انگليسي
TDMA-aware Routing Protocol for Multi-hop Communications in Vehicular Ad Hoc Networks
نویسنده/ناشر/نام مجله
Wireless Communications and Networking Conference
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر و IT شامل 6 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 18 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
امروزه شبکههای اد هاک خودرویی به خاطر تنوع کاربردهایی که در حوزهی سامانههای حمل و نقل هوشمند دارند، به یک فناوری نوظهور مبدل گردیدهاند. با ایجاد یک شبکهی خودرویی، هر وسیلهی ترابری متحرک (که در شبکههای ادهاک از آن به عنوان خودرو یاد میشود) میتواند به مبادلهی اطلاعات با سایر خودروها پرداخته تا بتواند رانندگان سایر خودروها را در خصوص وضعیت فعلی جریان ترافیک و شرایط خطرناک آگاه سازد. ارتباطات چند هاپه را میتوان روشی کارآمد برای مبادلهی اطلاعات در فاصله هایی بیشتر از دامنهی انتقال خودروهای فرستنده دانست. البته، تضمین اینکه بتوان یک لینک ارتباطی چند هاپه و پایدار را در بین خودروها برقرار نمود که با تأخیر پایین در تحویل اطلاعات همراه باشد، امری چالش بر انگیز خواهد بود چرا که در این محیط، سطح پویایی و حرکتی خودروها بسیار بالا میباشد. در این مقاله قصد داریم به طراحی یک پروتکل مسیریابیِ آگاه از TDMA (دسترسی چندگانه با تقسیم زمانی) برای شبکههای اد هاک خودرویی بی سیم و چند هاپه (TRPM) بپردازیم تا با بکار گیری این پروتکل بتوانیم به قابلیت ارسال و دریافت بستههای دادهای در فواصل دور دست پیدا نماییم. شِمای مسیریابی پیشنهادی ما، مبتنی بر یک پروتکل کنترل دسترسی میانی بوده که در آن، خودروهای میانی جهت ارسال بستههای دادهای، بر مبنای تکنیک زمانبندی TDMA انتخاب میشوند. نتایج شبیهسازی نشان میدهد که پروتکل مسیریابی پیشنهادی ما میتواند از نظر میانگین تأخیر انتها به انتها، میانگین تعداد خودروهای ارسال کنندهی بستههای دادهای و میانگین نسبت تأخیر، در سطح قابل ملاحظهای عملکرد بهتری را نسبت به سایر پروتکلها داشته باشد.
1- مقدمه
هدف از پیدایش شبکههای VANET، برقراری ارتباط در بین خودروها و آنهم با استفاده از دستگاههای اد هاک میباشد. امروزه، این شبکهها به یک فناوری نوظهور مبدل گردیدهاند چرا کاربردهای گستردهای در حوزهی سامانهی حمل و نقل هوشمند (ITS) دارند. با ایجاد یک شبکهی خودرویی، هر خودرو میتواند به مبادلهی اطلاعات با سایر رانندگان پرداخته و اطلاعاتی اعم از وضعیت فعلی جریان ترافیکی و وجود شرایط خطرناک را به اطلاع آنها برساند [1]. از این شبکهها میتوان برای بهبود شرایط مدیریت ترافیکی، اعم از بهینهسازی مسیر، کنترل ازدحام جریان و دسترسی به تسهیلات آنلاین، مانند دسترسی به اینترنت استفاده نمود. با توجه به اینکه اپلیکیشن های ایمن در این نوع شبکهها، خواهان کیفیت خدماتی قوی و دقیق هستند، نیاز است تا از یک پروتکل کنترل دسترسی رسانهی کارآمد برای ارائهی خدماتی فراگیر و آنهم با تأخیرِ دسترسی محدود و حداقل تصادم در ارسال دادهها استفاده نمود...
VANET MAC TDMA CSMA ارتباطات چند هاپه بین لایه
:کلمات کلیدی
Abstract
Vehicular Ad-Hoc Networks (VANETs) have become an emerging technology due to the variety of their applications in Intelligent Transportation Systems (ITS). By creating a vehicular network, each vehicle can exchange information to inform drivers in other vehicles about the current status of the traffic flow or a dangerous situation. Multi-hop communications is an effective method that can be used for information exchange over distances greater than the transmission range of the transmitting vehicle. However, it is a great challenge to ensure a stable multi-hop communication link with a low delivery delay due to the high mobility of the vehicles involved. The goal of this paper is to design a TDMA aware Routing Protocol for Multi-hop wireless vehicular ad hoc networks (TRPM) in order to provide the ability to transmit/receive packets over long distances. The proposed routing scheme is based on a medium access control protocol, in which the intermediate vehicles are selected based on the TDMA scheduling. The simulation results reveal that our routing protocol significantly outperforms other protocols in terms of average end-to-end delay, average number of relay vehicles and the average delivery ratio
Keywords:
Routing protocols Time division multiple access Delays Relays Vehicular ad hoc networks Media
سایر منابع مهندسی کامپیوتر و IT-فناوری اطلاعات در زمینه شبکه خودرویی