دانلود مقاله ترجمه شده بهینه سازی رنگ ترافیکی پایه آب با طراحی آزمایش ها به روش مختلط


چطور این مقاله شيمی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2006594 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله شيمی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
800,000 ریال
شناسه محصول :
2006594
سال انتشار:
2006
حجم فایل انگلیسی :
774 Kb
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

بهینه سازی رنگ ترافیکی پایه آب با طراحی آزمایش ها به روش مختلط

عنوان انگليسي

Optimization of the water-based road-marking paint by experimental design, mixture method

نویسنده/ناشر/نام مجله

Progress in Organic Coatings

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده شيمی شامل 8 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 16 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

 

 چکیده

هدف اصلی این کار تحقیقاتی فرموله کردن و بهینه­ سازی یک رنگ ترافیکی جدید سازگار با محیط زیست است. این رنگ از امولسیون یک کوپلیمر اکریلیک تهیه می­شود و حاوی کمترین میزان ترکیبات آلی فرّار است. بهینه­سازی فرمولاسیون بر اساس طراحی آزمایش­ها به روش مختلط انجام شد که در آن خواص مهم رنگ با استفاده از مدل مکعبی مخصوص مدل­سازی شد. با استفاده از این روش می­توان اثر مواد خام در سطوح مختلف را با انجام آزمایش­های کمتر نسبت به طراحی­های عاملی و عاملی کسری بررسی کرد. در این کار تحقیقاتی، پارامترهای اصلی شامل رزین، رنگدانه و پرکننده در سطوح مختلف انتخاب شد و نمونه­های مختلفی با ترکیب مواد افزودنی و دیگر واکنشگرها تهیه شد. خواص فیلم­های تر و خشک نمونه­ها با استفاده از روش­های آزمون ASTM تعیین شد. پاسخ­های مختلفی مانند غلظت حجمی رنگدانه (PVC)، غلظت حجمی بحرانی رنگدانه در لاتکس (LCPVC)، مقاومت سایشی، سختی، برّاقیت، زمان خشک شدن ترافیکی رنگ (عدم برداشت رنگ توسط تایر خودرو) و زمان خشک شدن سطح رنگ به عنوان توابع هدف در این مطالعه انتخاب شد. با اجرای نرم­افزار DX6، استفاده از مدل مکعبی مخصوص و انتخاب محدودة مطلوب خواص نهایی، محدودة بهینة فرمولاسیون رنگ تعیین شد. صحّت مدل با تهیة یک نمونه در محدودة بهینه شده و تعیین خواص نهایی آن بررسی شد. نتایج به دست آمده سازگاری خوبی را بین مدل و اندازه ­گیری تجربی نشان داد. این محصول با رنگ ترافیکی پایه حلال تجاری مقایسه شد و کیفیت خوب خواص نهایی آن گزارش شد.

1- مقدمه

در سال­های اخیر تولید رنگ ­های ترافیکی پایه آب به دلیل افزایش محدودیت ­های زیست محیطی افزایش یافته است. این پوشش­ ها به دلیل استفاده از رزین پایه آب در آن­ها و سطح پایین ترکیبات آلی فرّار به عنوان رنگ­های ترافیکی سازگار با محیط زیست شناخته می­شوند. اجرای قوانین زیست محیطی سخت­گیرانه در دهة 1950باعث افزایش تحقیقات در زمینة رنگ­های پایه آب و جایگزینی تدریجی رنگ­های پایه حلال از دهة 1970 شد [1-3]. فرّاریت کمتر، ایمنی بیشتر بخصوص در برابر آتش و شرایط بهداشتی بهتر حین تولید و کاربرد از جمله مزایای اصلی استفاده از رنگ­های پایه آب است. رزین­های دیسپرس شونده در آب (مانند رزین امولسیونی اکریلیک) اجزای اصلی رنگ­های پایه آب هستند که حفاظت در برابر گرد و غبار خوبی را ایجاد می­کنند...

رنگ پایه آب رنگ ترافیکی فرمولاسیون طراحی آزمایش ها بهینه سازی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

 Abstract

The main purpose of this research is formulating and optimizing a new road-marking paint which is an environmentally friendly product. This paint is produced with an emulsion of an acrylic copolymer and contains the least of the volatile organic compounds. The formulation and optimization procedure is carried out on the base of experimental design by the method of mixture in which the important paint properties are modeled by using special cubic model. The present method has the capability of investigation the effect of raw materials at different levels with fewer experiments than factorial and fractional factorial design.In this research, the main parameters such as resin, pigment and filler were selected at different levels, and different samples were prepared by combination of additives and other required reagents. The properties of wet and dry films of the samples were determined using ASTM test methods. Different responses such as pigment volume concentration (PVC), latex critical pigment volume concentration (LCPVC), abrasion resistance, hardness, gloss, no pick up time and surface drying time, were selected as the objective functions of this study. By running DX6 software, using special cubic model and selection of desired range of end-use properties, the region of optimum paint formula was determined.The accuracy of the model was examined by preparing a sample in optimized region and by determining its final properties, experimentally. The results exhibit a good agreement between the model and experimental measurements. This product was compared with commercial solvent based traffic paint and good quality was reported in end-use properties 

Keywords: Water-based paint Road-marking paint Formulation Experimental design Optimization
این برای گرایش های: شیمی کاربردی، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله شيمی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم پايه > شيمی > مقاله های شيمی و ترجمه فارسی آنها > بهینه سازی رنگ ترافیکی پایه آب با طراحی آزمایش ها به روش مختلط
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید