چکیده
ساختمان های اداری با سیستم HVAC یا تهویه مطبوع تجهیز می شوند تا محیط کاری راحتی را فراهم آورند. در عین حال، سطح بهره وری و راحتی ساکنین خود به شدت تحت تاثیر اعتبار و قابلیت اطمینان به خدمات سیستم تهویه مطبوع است. بنابراین، تعمیر ناسب سیستم تهویه مطبوع برای اطمینان از عملیات مطلوب سازمانی لازم است. این مقاله به دنبال بررسی خصوصیات تعمیر و نگهداری سیستم تهویه مطبوع است که بر روی رضایت ساکنین تاثیر گذار است و متعاقبا رابطه ای بین خصوصیات و رضایت ساکنین را از طریق مطرح کردن پرسشنامه و مصاحبه ها برقرار می سازد. در انتها نیز مدل رگرسیونی را به منظور پیش بینی توسعه می دهد. یافته ها حاکی از این هستند که خصوصیات تعمیر و نگهداری که رضایت مشتری را تحت الشعاع قرار می دهند شامل مهارت و دانش مدیر، مهارت و دانش کارمند، کیفیت قطعات یدکی و مصالح و همچنین سطح پاسخ گویی و احساس مسئولیت در قبال خطا و معایب است. این مطالعه به این نتیجه می رسد که سطحی ارتباط موثر که با تمامی افراد سهیم اصلی در فعالیت های تعمیر و نگهداری در ارتباط است، بایستی با مدیریت توسعه یابد تا نتایج حاصل از روند نگهداری و تعمیر بهبود یابند.
1-مقدمه
گرما، هوای مطبوع و خنک یا به طور کلی سیستم تهویه مطبوع، سیستمی است که تهویه مناسب و جریان گردش هوای مطلوب را در یک ساختمان فراهم می آورد. یک سیستم تهویه مطبوع مرکزی ممکن است برای یک یا چند فضای درون ساختمان عمل کند. سیستم HVAC یا تهویه مطبوع دو بخش عمده که بخش ذرون ساختمانی و بیرون ساختمانی را در بر می گیرد. تمامی مولفه های اصلی یک سیستم تهویه مطبوع به روش های خود عمل می کنند...