دانلود مقاله ترجمه شده تحليل رگرسيوني در بررسی تاثير استفاده از سيستم مديريت دانش بر يادگيري سازماني در سازمان فناوري اطلاعات ايران


چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2006111 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
695,000 ریال
شناسه محصول :
2006111
سال انتشار:
2016
حجم فایل انگلیسی :
526 Kb
حجم فایل فارسی :
333 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

تحليل رگرسيوني در بررسی تاثير استفاده از سيستم مديريت دانش بر يادگيري سازماني در سازمان فناوري اطلاعات ايران

عنوان انگليسي

Regression Analysis in Examining the Effect of Using Knowledge Management System on Organizational Learning in Information Technology Organization of Iran

نویسنده/ناشر/نام مجله

Journal of Administrative Management, Education and Training

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 8 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 13 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

یکی از چالش های مهم در سازمان های امروزی در سطوح مختلف مدیریتی، افزایش توان یادگیری سازمانی است. در اين راستا، سازمان هایی که مدیریت دانش را در قابلیت اصلی خود مستقر کردند تفاوت چشمگیری نسبت به سایر سازمان ها دارند از جمله این تغییرات، سرعت فرآیندها، شناسایی و سازگاری با تغییرات، رشد دارایی های فکری و مزیت رقابتی پایدار از طریق خلاقیت مستمر است. این مطالعه با تحليل رگرسيوني به بررسي تاثير استفاده از سيستم مديريت دانش بر يادگيري سازماني در سازمان فناوري اطلاعات ايران با توجه اهميت نقش حاكميتي آن در مدیریت، حمایت و ساماندهی امور مربوط به امنیت و توسعه فناوری اطلاعات و کاربردهای آن در کشور و از طرفي، تغييرات و تحولات سريع در اين حوزه پرداخت. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان سازمان بودند که تعداد آنها 400 نفر است. 196 نفر از آنها با استفاده از فرمول کوكران و به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. آنان به پرسشنامه های استفاده از سيستم مديريت دانش و يادگيري سازماني (يو و همكاران،2013) پاسخ دادند. براي تجزیه ‌و تحلیل داده ها از نرم‌افزار SPSS استفاده شد. بر اساس يافته ها استفاده از سيستم مديريت دانش بر يادگيري سازماني در سازمان مورد مطالعه مثبت و معنادار است و هر چه سطح استفاده از سيستم مديريت دانش در سازمان بالاتر باشد، توانايي سازمان در توليد، يادگيري و استفاده از دانش جديد افزايش يافته و در نتيجه مي تواند به توفيق در ماموريت هايش در بلند مدت كمك كند. در عين حال، نگاه به مديريت دانش به عنوان ضرورتي زودگذر و كوتاه مدت مي تواند منجر به شكست نتايج حاصل از آن شود.

1-مقدمه

یکی از چالش های مهم در سازمانهای امروزی در سطوح مختلف مدیریتی، افزایش توان یادگیری سازمانی است. حدود نیم قرن از عمر مباحث یادگیری سازمانی می گذرد و در حال حاضر نیز به شکل فزاینده ای در حال رشد است؛ چرا که تغییرات و چالش های فراوان دنیای کنونی ایجاب می کند که سازمانی با قدرت یادگیری و به روز رسانی خود شکل گیرد تا بتواند با تحولات سریع خود را منطبق کند و به موقع به محرک های محیطی پاسخ دهد و با کسب دانش و آگاهی به صورتی گسترده و پویا و زنده در حوزه بهسازی و توسعه سازمانی به حیات خود ادامه دهد...

مديريت دانش يادگيري سازماني سازمان فناوري اطلاعات ايران :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

One of the major challenges in today's organizations at various management levels is increasing organizational learning ability. In this regard, organizations that applied knowledge management in their key capability are significantly different from other organizations, including the changes are speed of processes, identification and adjustment to changes, growth of intellectual properties and sustainable competitive advantage through continuous innovation. This study used regression analysis to investigate the effect of knowledge management system on organizational learning in Iran Information Technology Organization given the importance of its sovereignty role in the management, support and regulation of matters relating to the security and development of information technology and its applications in the country and on the other hand, rapid changes in this field. The study statistical population was all the organization staff whose number is 400. 196 subjects were selected using random sampling method through Cochran formula. They answered questionnaires of using knowledge management system and organizational learning (Yu et al., 2013). SPSS was used for data analysis. Based on the findings, using knowledge management system has a significant positive impact on organizational learning in the studied organization and the higher the level of using knowledge management system in organizations, organization's ability to produce, learn and use new knowledge will be increased, consequently, it can contribute to success in its missions in long-term. At the same time, looking at knowledge management as a transient and short-term necessity can lead to the failure of its effective results.

Keywords: knowledge management Organizational learning Information Technology
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: فناوری اطلاعات، می تواند کاربرد داشته باشد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله مديريت با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی کامپیوتر و IT > مقاله های مهندسی کامپیوتر و IT و ترجمه فارسی آنها > تحليل رگرسيوني در بررسی تاثير استفاده از سيستم مديريت دانش بر يادگيري سازماني در سازمان فناوري اطلاعات ايران
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید