دانلود مقاله ترجمه شده رفتار میرایی مواد اصطکاکی کامپوزیتی مبتنی بر فنول حاوی الاستومرهای گرمانرم (TPEs)


چطور این مقاله مهندسی پليمر را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2006083 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی پليمر در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
695,000 ریال
شناسه محصول :
2006083
سال انتشار:
2006
حجم فایل انگلیسی :
243 Kb
حجم فایل فارسی :
574 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

رفتار میرایی مواد اصطکاکی کامپوزیتی مبتنی بر فنول حاوی الاستومرهای گرمانرم (TPEs)

عنوان انگليسي

Damping Behavior of the Phenolic Based Composite Friction Materials Containing Thermoplastic Elastomers (TPEs)

نویسنده/ناشر/نام مجله

Iranian Journal of Chemistry and Chemical Engineering

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی پليمر شامل 6 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 10 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

برای اولین بار تلاش ­هایی برای تولید یک مادة اصطکاکی با مدول حساس به حرارت با افزودن الاستومرهای گرمانرم (TPE) با خواص ترکیبی پلاستیک/لاستیک به عنوان مواد پلیمری ویسکوالاستیک به فرمولاسیون با هدف افزایش رفتار میرایی انجام شد. برای ارزیابی پارامترهای ویسکوالاستیک مادة اصطکاکی مانند ضریب اتلاف (tan δ) و مدول الاستیک (E’) از دستگاه آنالیز مکانیکی-دینامیکی (DMA) استفاده شد. سیستم ­های مخلوط استایرن- بوتادی­اِن-استایرن (SBS)، استایرن- اتیلن- بوتیلن- استایرن (SEBS) و لاستیک نیتریل/پلی وینیل کلرید (NBR/PVC) به عنوان مواد TPE استفاده شد. با این حال، مشخص شد که سیستم­ های NBR/PVC و SEBS از نظر رفتار میرایی مؤثرتر هستند. تمام مواد اصطکاکی حاوی TPEs در مقایسه با نمونة مرجع رفتار میرایی بالاتری را در طیف گسترده­ ای از دماها نشان دادند.

1-مقدمه

مهمترین جنبة ایمنی یک خودرو سیستم ترمز آن است، که باید خودرو را تحت شرایط مختلف به سرعت و با اطمینان متوقف کند [1]. مواد اصطکاکی برای سیستم ترمز یک خودرو باید الزامات مختلفی مانند مقاومت سایشی خوب، نیروی اصطکاکی پایدار، بی صدا بودن، و بدون ارتعاش بودن در طیف گسترده ­ای از دماها، فشارها، سرعت ­ها، و محیط­ ها را داشته باشد. تلاش ­های بسیاری برای توسعة کامپوزیت ­های چند فازی برای استفاده به عنوان یک مادة اصطکاکی انجام شده است، چون استفاده از یک ماده هیچگاه برای عملکردهای متعدد موفق نبوده است [2-8]...

الاستومر گرمانرم (TPE) مادة اصطکاکی میرایی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

Attempts have been made for the first time to produce a friction material with thermal sensitive modulus by the inclusion of combined plastic/rubber properties of thermoplastic elastomers (TPE) as viscoelastic polymeric materials into the formulation for the purpose of increasing the damping behavior. In order to evaluate the viscoelastic parameters such as loss factor (tan δ) and elastic modulus (E’) for the friction material, dynamic mechanical analyzer (DMA) was used. Styrene-butadiene-styrene (SBS), styrene-ethylene-butylene-styrene (SEBS) and nitrile rubber/polyvinyl chloride (NBR/PVC) blend systems were used as TPE materials. However, NBR/PVC and SEBS were found to be more effective in damping behavior. All the friction materials containing TPEs exhibited more damping behavior at a wide range of temperature compared with the reference sample

Keywords: Thermoplastic elastomer (TPE) Friction material Damping
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی پليمر > مقاله های مهندسی پليمر و ترجمه فارسی آنها > رفتار میرایی مواد اصطکاکی کامپوزیتی مبتنی بر فنول حاوی الاستومرهای گرمانرم (TPEs)
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید