چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2005905 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
333 Kb
حجم فایل فارسی :
165 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
مدیریت دانش برای کارکنان دانشی
عنوان انگليسي
Knowledge Management for Knowledge Workers
نویسنده/ناشر/نام مجله
Proceedings of the 3rd European Conference on Intellectual Capital
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 11 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 21 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
کارکنان دانشی نشان دهنده بیش از نیمی از کارکنان در اقتصادهای پیشرفته هستند. بطور کلی، کارکنان دانشی افرادی هستند که در زمان کار، از مغز خود بیشتر از عضلات خود استفاده می کنند. جهان کشاورزی و صنعتی بر کار دستی کارگران بستگی دارد و استاندارد زندگی ساکنان آن و موفقیت سازمان های کشاورزی و صنعتی بواسطه افزایش بهره وری کارکنان دستی می باشد. اقتصاد دانشی موجود بر کار کارگران دانشی و بهره وری نیروی کار بستگی دارد. دانش منبع مهمی ست که کارکنان دانشی برای ایجاد ارزش استفاده می کنند. بنابراین، روش کار با دانش در یک سازمان بهره ور، بهره وری کارکنان دانشی را تحت تاثیر می گذارد. این مقاله نتایج حاصل از مدیریت دانش را در سازمان های جمهوری چک بحث می کند. این تحقیق در سال 2004 شروع شده و تا به امروز ادامه دارد.
1-مقدمه
دانش نیروی خلاق اصلی کارکنان دانشی می باشد. کیفیت کار کارکنان دانشی نه تنها به توان آنها برای خلق کردن و توزیع و اشتراک دانش بستگی دارد، بلکه همچنین بر چگونگی سازماندهی آنها در سازمان ها نیز بستگی دارد. دانش یک سیستم متغیر با تعامل میان تجربه، مهارت، واقعیت ها، روابط، ارزش ها، فرایندهای تفکر و ابزارها می باشد (وبر، 2000). آن شامل دو بعد صریح و ضمنی می باشد. بعد صریح و روشن دانش را می توان به زبان ساده و سیستماتیگ بیان کرد و می توان در شکل داده ها، فرمول های علمی، مشخصات و کتابچه های راهنما به اشتراک گذاشت. بعد ضمنی دانش بسیار شخصی ست و کشف و فرموله کردن آن دشوار است...
کارکنان دانشی دانش دانش ضمنی دانش صریح اشتراک دانش
:کلمات کلیدی
Abstract
Knowledge workers represent more than half of all employees in advanced economies. In general knowledge workers are people who, when working, use their brain more than their muscles. Agricultural and industrial worlds depended on the work of manual workers and the life standard of their inhabitants and the success of agricultural and industrial organizations grew due to the increase of manual worker productivity. Existing knowledge economy depends on the work of knowledge workers and the labour productivity they can achieve. Knowledge is a major resource and tool that knowledge workers use to create values. Therefore, the way work with knowledge is organized in an organization influences the productivity of knowledge workers. This article discusses the results of research on knowledge management in organizations in the Czech Republic. This research started at the University of Economics, Prague in 2004 and continues today
Keywords:
knowledge tacit knowledge explicit knowledge knowledge worker knowledge sharing
سایر منابع مديريت در زمینه مدیریت دانش