چطور این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2005903 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
898 Kb
حجم فایل فارسی :
246 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
مروری بر داده کاوی برای پیش بینی ریزش در مخابرات
عنوان انگليسي
Review of Data Mining Techniques for Churn Prediction in Telecom
نویسنده/ناشر/نام مجله
Journal of Information and Organizational Sciences
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر و IT شامل 15 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 25 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
بخش مخابرات به دلیل افزایش تعداد مشترکین، فناوری هایی که به سرعت در حال تغییر هستند، داده های مبتنی بر برنامه های کاربردی و دیگر خدمات ارزش افزوده، مقادیر زیادی داده تولید می کند. این داده ها را می توان به صورت مفیدی برای تحلیل و پیش بینی ریزش به کار گرفت. محققان سراسر جهان تحقیقات قابل توجهی برای درک شیوه های داده کاوی ای که برای پیش بینی ریزش مشتری به کار می رود، انجام داده اند. این مقاله با مرور حدود 100 مقاله ژورنالی که شروع آنها از سال 2000 بوده است، انواع مختلف تکنیک های داده کاوی مورد استفاده در مدل های ریزش مبتنی بر چند مشتری را ارائه می دهد. سپس، ادبیات مربوط به مخابرات را با توجه خاص به اندازه نمونه های استفاده شده، متغیرهای ریزش به کار رفته، یافته های تکنیک های مختلف داده کاوی، به صورت خلاصه مطرح می کنیم. سرانجام، محبوب ترین تکنیک های پیش بینی ریزش در مخابرات را به عنوان درخت های تصمیم گیری، طبقه بندی و تحلیل رگرسیون فهرست کرده و در نتیجه یک نقشه راه برای محققان جدیدی که می خواهند مدل های مدیریت ریزش جدید بسازند، ارائه می دهیم.
1-مقدمه
مشتریان امروزی دارای یک منبع ظاهرا بی پایان اطلاعات در نوک انگشتان خود هستند. به عنوان مثال، تلفن های هوشمند دسترسی بسیار سریع تری به اطلاعات می برند، محصول و مقایسه قیمت ها، می داند. در نتیجه، شرکت های فعال در چندین صنعت در زمینه جذب و حفظ مشتری دچار مشکل هستند. مشتریان به دلیل پیشرفت های سریع فناوری و افزایش رقابت، گزینه های مختلفی برای انتخاب دارند و این امر برای اپراتورهای مخابراتی به یک چالش تبدیل شده است. این فرایند "ریزش" نامیده می شود...
ریزش مشتری مخابرات مدیریت ریزش
:کلمات کلیدی
Abstract
Telecommunication sector generates a huge amount of data due to increasing number of subscribers, rapidly renewable technologies; data based applications and other value added service. This data can be usefully mined for churn analysis and prediction. Significant research had been undertaken by researchers worldwide to understand the data mining practices that can be used for predicting customer churn. This paper provides a review of around 100 recent journal articles starting from year 2000 to present the various data mining techniques used in multiple customer based churn models. It then summarizes the existing telecom literature by highlighting the sample size used, churn variables employed and the findings of different DM techniques. Finally, we list the most popular techniques for churn prediction in telecom as decision trees, regression analysis and clustering, thereby providing a roadmap to new researchers to build upon novel churn management models
Keywords:
Customer Churn Telecom Churn Management
سایر منابع مهندسی کامپیوتر و IT-فناوری اطلاعات در زمینه وفاداری مشتریان