چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2005890 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
197 Kb
حجم فایل فارسی :
53 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
ارزیابی ادراك مدیران از توانمندسازی روانشناختی و رفتارهای شهروندی سازمانی: مطالعه تحلیلی در تركیه
عنوان انگليسي
Assessment of Teachers’ Perceptions of Organizational Citizenship Behaviors and Psychological Empowerment: An Empirical Analysis in Turkey
نویسنده/ناشر/نام مجله
2nd Cyprus International Conference on Educational Research
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 5 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 7 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
رفتارهای شهروندی سازمانی (OCM)، رفتارهای فردی و داوطلبانه اند كه به صورت مستقیم بوسیله سیستم پاداش در سازمان طراحی نشده اند، اما به طور كلی موجب ارتقا اثر بخشی و عملكرد كلی سازمان می شوند. در دو دهه اخیر توجه محققان به مسالهOCB بیشتر شده است. با این وجود شكاف های تحقیقاتی قابل توجه و مسایل كلیدی زیادی وجود دارند كه باید به آنها پرداخته شود. علاوه بر این توانمند سازی كاركنان به عنوان ساختار نمادین موقعیت فردی محسوب می شود که با قابلیت یا مهارت و توانایی برای عملکرد اثربخش و کنترل یا اختیار و مسئولیت برای اقدام شناخته می شود. هدف اصلی این مطالعه اندازه گیری رفتارهای شهروندی سازمانی و توانمند سازی شناختی روی معلمان است. این تحقیق تجربی به روش پرسشنامه ای طراحی شده است. از معلمان ایالت بورسا خواسته شد که در این مطالعه مشارکت کنند. ما 332 شرکت کننده داشتیم. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی، توانمندسازی روانشناختی و سوالات جمعیت شناختی درباره شرکت کنندگان است.
1-مقدمه
این مطالعه ادراك معلمان را از رفتارهای شهروندی سازمانی و توانمندسازی روانشناختی بررسی می كند. اورگان ١٩٨٨ رفتار شهروندی سازمانی OCB را به عنوان رفتاری تعریف می كند كه توسط كاركنان اجرا می شود و كاركنان بیش از نیازهای سازمان تلاش می كنند، چرا كه وظایف و اقدامات داوطلبانه ای را ورای نقش های كاری خود انجام می دهند و به دیگران كمك می كنند و توصیه هایی را به آنها می كنند (اورگان ١٩٩٠). مفهوم دیگر در مطالعه ما توانمندسازی شخصی است كه در برخی مطالعات موجب افزایش رضایت، كاهش شكایات...
رفتارهای شهروندی سازمانی توانمندسازی روانشناختی معلمان
:کلمات کلیدی
Abstract
Organizational citizenship behaviors (OCM) are discretionary individual behaviors that are not directly recognized by the reward system, but in the aggregate promote the overall effectiveness and functioning of the organization. Scholarly concern in OCB has increased dramatically over the past two decades. Nevertheless, there are significant research gaps and key issues yet to be addressed. Furthermore, employee empowerment can be conceptualized as the symbolic construction of the personal state of employees characterized by competence, or the skill and ability to perform effectively, and control, or the authority and autonomy to act. The main purpose of our study is to measure of organizational citizenship behaviors and psychological empowerment on teachers. This empiric research is planned to be realized by surveying method. Teachers in province Bursa have been reached and asked to participate in the study. We reached to 332 participants. The survey instrument included organizational citizenship behaviors, psychological empowerment and demographic questions about the participants
چکیده
رفتارهای شهروندی سازمانی (OCM)، رفتارهای فردی و داوطلبانه اند كه به صورت مستقیم بوسیله سیستم پاداش در سازمان طراحی نشده اند، اما به طور كلی موجب ارتقا اثر بخشی و عملكرد كلی سازمان می شوند. در دو دهه اخیر توجه محققان به مسالهOCB بیشتر شده است. با این وجود شكاف های تحقیقاتی قابل توجه و مسایل كلیدی زیادی وجود دارند كه باید به آنها پرداخته شود. علاوه بر این توانمند سازی كاركنان به عنوان ساختار نمادین موقعیت فردی محسوب می شود که با قابلیت یا مهارت و توانایی برای عملکرد اثربخش و کنترل یا اختیار و مسئولیت برای اقدام شناخته می شود. هدف اصلی این مطالعه اندازه گیری رفتارهای شهروندی سازمانی و توانمند سازی شناختی روی معلمان است. این تحقیق تجربی به روش پرسشنامه ای طراحی شده است. از معلمان ایالت بورسا خواسته شد که در این مطالعه مشارکت کنند. ما 332 شرکت کننده داشتیم. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی، توانمندسازی روانشناختی و سوالات جمعیت شناختی درباره شرکت کنندگان است.
1-مقدمه
این مطالعه ادراك معلمان را از رفتارهای شهروندی سازمانی و توانمندسازی روانشناختی بررسی می كند. اورگان ١٩٨٨ رفتار شهروندی سازمانی OCB را به عنوان رفتاری تعریف می كند كه توسط كاركنان اجرا می شود و كاركنان بیش از نیازهای سازمان تلاش می كنند، چرا كه وظایف و اقدامات داوطلبانه ای را ورای نقش های كاری خود انجام می دهند و به دیگران كمك می كنند و توصیه هایی را به آنها می كنند (اورگان ١٩٩٠). مفهوم دیگر در مطالعه ما توانمندسازی شخصی است كه در برخی مطالعات موجب افزایش رضایت، كاهش شكایات...
Keywords:
Organizational Citizenship Behaviors Psychological Empowerment Teachers
سایر منابع مديريت-مدیریت دولتی در زمینه رفتار شهروندی