چطور این مقاله روانشناسی را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2005786 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله روانشناسی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
235 Kb
حجم فایل فارسی :
28 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
مدیریت و درک ویژگی های ارتباطی براساس سطح هوش هیجانی
عنوان انگليسي
Management and understanding features in communication depending on level of emotional intelligence
نویسنده/ناشر/نام مجله
Procedia - Social and Behavioral Sciences
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده روانشناسی شامل 5 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 7 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
این مقاله به بررسی مسأله ی مدیریت و درک ویژگی های ارتباطی براساس سطح هوش هیجانی می پردازد. هوش هیجانی، نقش اساسی در موفقیت تعاملات میان فردی دارد و بر اساس نتایج به دست آمده در شکل دهی به روابط درونی از جمله مدیریت به عنوان رهبر، نقش دارد. این فرضیه که هوش هیجانی (EI) در مقایسه با مهارتهای سازمانی، تعاملی و همدلی در فرآیند تعاملی برجسته است، در نظر گرفتیم. به مطالعه ی درک و مدیریت ویژگی های افراد براساس سطح هوش هیجانی پرداختیم. نتایج پژوهش نشان داد که سطح مطمئنی از مهارتهای سازمانی و تعاملی در طول ارتباط تأثیر می گذارد. همبستگی مثبتی بین سطح EI و سطح مهارت های تعاملی به دست آمد. ارتقاء هوش هیجانی شرایطی را برای شکل گیری مهارت های سازمانی و تعاملی پدیدار می کند. هر چه سطح هیجانی ارتقاء پیدا کند، شرایطی برای شکل گیری مهارت های سازمانی و تعاملی پدیدار می شود. هر چه سطح رشد هوش هیجانی بیشتر باشد؛ سطح مهارت های سازمانی، تعاملی و همدلی در طول فرایند ارتباطی بیشتر است. فرضیه ی ارتباط درونی میان هوش هیجانی و همدلی هم تأیید شد.
1-مقدمه
ارزش واقعی این مسأله به خاطر کوچکی یا ضعف پژوهشی در حوزه ی روابط درونی هوش هیجانی نیست چرا که این مسأله در روانشناسی داخلی و خارجی دارای ادبیات پژوهشی جامعی است. اگر نگوییم که هوش هیجانی بخش اصلی موفقیت در تعاملات بین فردی و شکل دهی روابط بین فردی از جمله مدیریت و رهبری است، حتماً بخش ضروری آن محسوب می شود. یکی از مهمترین عملکردهای هوش هیجانی در ارتباط با مدیریت است که شامل توانایی برای استخراج واکنش مورد نظر در سایرین و رسیدن به درک متقابل، همکاری و تحریک سایرین برای رسیدن به اهداف مهم؛ کشف احساسات مثبت درون فرد و افراد اطرافش؛ حل تعارض ها؛ تسهیل تغییرات و تسهیل کار گروهی است که منجر به همکاری در عرصه های اجتماعی حساس می شود. یک رهبر باید دارای این توانایی ها باشد...
هوش هیجانی مدیریت درک همدلی تعامل
:کلمات کلیدی
Abstract
This paper is dedicated to the problem of management and understanding features in communication depending on level of emotional intelligence. The emotional intelligence plays essential role in success of interpersonal communication and, as a result, in formation of interpersonal relations, including management activity as the leader. We made the assumption that as higher EI level is, than level of communicative, organizational skills and empathy is high during communicative process. We studied the understanding and management features of other person depending on level of emotional intelligence. The research findings showed that certain level of EI has impact on a level of communicative and organizational skills during communication. It has positive correlation between a level of EI and a level of communicative skills. Correctly developed emotional intelligence creates conditions for communicative and organizational skills formation. as higher EI development level is, than level of communicative, organizational skills and empathy is high during communicative process. The made assumption of interrelation of emotional intelligence with empathy was confirmed
Keywords:
Emotional intelligence management understanding empathy communication
سایر منابع روانشناسی-روانشناسی عمومی در زمینه هوش هیجانی