دانلود مقاله ترجمه شده والدين بچه‌هاي مبتلا به سندرم اسپنگر يا ناتواني‌هاي يادگيري: محيط خانواده و حمايت اجتماعي


چطور این مقاله روانشناسی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2005784 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله روانشناسی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
830,000 ریال
شناسه محصول :
2005784
سال انتشار:
2008
حجم فایل انگلیسی :
148 Kb
حجم فایل فارسی :
404 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

والدين بچه‌هاي مبتلا به سندرم اسپنگر يا ناتواني‌هاي يادگيري: محيط خانواده و حمايت اجتماعي

عنوان انگليسي

Parents of children with Asperger syndrome or with learning disabilities: Family environment and social support

نویسنده/ناشر/نام مجله

Research in Developmental Disabilities

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده روانشناسی شامل 12 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 23 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

اين مطالعه، محيط خانوادگي و حمايت اجتماعي ادراك شده 33 والدین داراي بچه مبتلا به سندرم اسپرگر و 43 والدین داراي بچه مبتلا به ناتواني يادگيري را مورد بررسي قرار داده، كه با 45 والدین داراي بچه‌هاي بدون ناتواني، به عنوان گروه كنترلي، مقايسه شده‌اند. والدين، پرسشنامه‌هاي مقياس محيط خانوادگي و مقياس حمايت اجتماعي را پركردند. اين مقايسه، تفاوت‌هاي معني‌داري براي بيانگري و نظام سيستم خانواده و حمايت اجتماعي، آشكار كرد. والديني كه بچه اسپرگري داشتند، نسبت به ديگرگروه‌ها، احساسات بيانگرانه خانواده را در سطح پايين‌تر و نظام خانوادگي را در سطح بالاتر، و دوستي ها و ديگر حمايت‌ها را در سطح پايين‌تري ادراك كردند. والدين گروه كنترلي، بالاترين حمايت خانوادگي را گزارش كردند. اين مطالعه نياز به حمايت اجتماي بيشتر براي والديني كه كودكي با نيازهاي ويژه دارند، و اهميت توسعه آگاهي و برنامه‌هاي مداخله‌اي براي تسهيل توانايي مقابله‌اي والدين و تعاملات خانوادگي آنها را برجسته ساخته است. 

1-مقدمه

كودكي با نيازهاي خاص، اثرات مهمي بر كاركرد خانواده و روابط خانوادگي دارد، و ممكن است تغييراتي در روال عادي خانواده، ايجاد كند (Marvin و Pianta، 1996؛ Turnbull و Turnbull، 1990؛ Waggoner و Wilgosh، 1990). والدين كودكي با نيازهاي ويژه، چالش‌هاي مراقبتي زيادي، همچون مسائل بهداشتي، احساست محدوديت بيشتر، و سطوح بالاتر استرس والدين يا افسردگي را نسبت به والدين بچه‌هايي كه ناتواني خاصي ندارند، تجربه مي ‌كنند (Quine و Paul، 1985؛ Roach، Ormond و Barratt، 1999؛ Valentine،McDermott و Anderson، 1998)...

سندرم اسپرگر ناتواني‌هاي يادگيري والدين :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

The study examined the family environment and perceived social support of 33 parents with a child diagnosed with Asperger syndrome and 43 parents with a child with learning disability, which were compared to 45 parents of children without disabilities as a control group. Parents completed the Family Environment Scale and Social Support Scale questionnaires. The comparison revealed significant differences for expressiveness and family system organization and for social support. Parents with an Asperger child perceived their family's expressive feelings as lower and the family organization as higher, and perceived their friendships and other support as lower than the other groups of parent. Parents of the control group reported the highest family support. The study highlighted the need for additional social support for parents with a child with special needs, and accentuated the importance of developing awareness and intervention programs to facilitate parents’ coping abilities and their family interactions

Keywords: Asperger syndrome Learning disability Parents
این برای گرایش های: روانشناسی‌ عمومی،روانشناسی‌ و آموزش‌ کودکان ‌استثنایی، کاربرد دارد. سایر ،سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله روانشناسی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > روانشناسی > مقاله های روانشناسی و ترجمه فارسی آنها > والدين بچه‌هاي مبتلا به سندرم اسپنگر يا ناتواني‌هاي يادگيري: محيط خانواده و حمايت اجتماعي
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید