چطور این مقاله مهندسی مکانیک را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2005722 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی مکانیک در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
رشد احتمالی ترک ماتریسی مبتنی بر استحکام در لایههای کامپوزیت چند جهته
عنوان انگليسي
Probabilistic strength based matrix crack evolution in multi-directional composite laminates
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک شامل 11 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 29 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
ترک ماتریسی اولین شکل و غالب ترین شکل از خرابی در کامپوزیت های پلیمری لایه ای می باشد که در افت سفتی تاثیرگذار است. تاکنون ترک ماتریسی با استفاده از چگالی ترک به همراه بارگذاری و ارتباط دادن چگالی ترک با افت سفتی لایه تعیین می شود. در مطالعه کنونی یک چارچوب تحلیلی برای رشد ترک ماتریسی پیشنهاد شده است که از تحلیل تاخیر برش کوپل شده با یک روش استحکام احتمالی برای یک لایه متقارن چند جهته (MD) استفاده می کند. پارامترهای استاتیکی از یک لایه برجسته تخمین زده شده است. ارزیابی چگالی ترک به صورت لایه به لایه نیز شبیه سازی شده است. پیش بینی های چگالی ترک و افت سفتی با مقادیر تجربی موجود مقایسه شده است. روندهای افت سفتی با اطلاعات تجربی مطابقت دارند و مقادیر سفتی تخمین زده شده از روش فعلی محافظه کارانه می باشند.
1-مقدمه
استفاده از کامپوزیت های پلیمری فیبری تقویت شده (FRP) برای اعمال بارگذاری های پایه ای در سال های اخیر افزایش یافته است. تقریبا 50% از اسکلت هواپیمای بوئینگ 787 از FRPها ساخته شده است [1]. چند دهه بعد این مواد به خاطر استحکام ویژه بالا، سفتی، مقاومت در برابر خوردگی، شکل پذیری راحت و عمر خستگی بیشتر، جایگزین مواد سنتی می شوند [2]. در عمل ساختارهای کامپوزیتی با بارگذاری متغیر زمانی، شرایط محیطی بد، خرابی ها مثل برخورد پرنده ها، شن های باند پرواز، بارش تگرگ و ... رو به رو می شوند...
ترک ماتریسی کامپوزیت چند جهته کامپوزیت های پلیمری لایهای استحکام
:کلمات کلیدی
Abstract
Matrix cracking is the first and most dominant mode of damage in laminated polymer composites resulting in significant stiffness degradation. In the past, matrix cracking has been quantified using crack density evolution with loading and correlating the crack densities with stiffness degradation of the laminate. In the present study, an analytical framework for matrix crack evolution for a general Multi-Directional (MD) symmetric laminate has been proposed using oblique coordinate based shear-lag analysis coupled with a probabilistic strength approach. The statistical parameters have been estimated from a master laminate. The ply-by-ply crack density evolution has also been simulated. The crack density evolution and associated stiffness degradation predictions have been compared to existing experimental values. The stiffness degradation trends closely match with experimental data and stiffness values estimated from current approach are conservative
Keywords:
Polymer-matrix composites (PMCs) Damage tolerance Analytical modeling Matrix cracking
سایر منابع مهندسی مکانیک-طراحی جامدات در زمینه ترک در مواد کامپوزیت