چطور این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2005630 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
652 Kb
حجم فایل فارسی :
443 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
مدلی به منظور ارزیابی موفقیت سیستمهای مدیریت دانش که توسط محققین دوره دکترا بکار گرفته میشود
عنوان انگليسي
Success model for knowledge management systems used by doctoral researchers
نویسنده/ناشر/نام مجله
Computers in Human Behavior
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر و IT شامل 7 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 15 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
در این مقاله قصد داریم تا مدلی را به منظور پیشبینی سطح موفقیت محققین دکترا در استفاده از سیستم مدیریت دانش را ارائه دهیم. محققین دکترا که در حال تدوین و تألیف پایاننامهی دکتری خود هستند، نیاز داشته تا ابزاری را به منظور مدیریت دانشی که در حال جمعآوری آن میباشند تدارک بینند. این ابزار باید بر مبنای تکنیکهای پایگاه داده بوده و محققین نیز باید از این ابزار به منظور جمعآوری دانش در خصوص دانشی که از آن استفاده میکنند، بهرهی لازم را ببرند. سطح رضایت این محققین در استفاده از این ابزار، بسته به جنبههای داخلیای که قبلاً آنها را درک نمودهاند دارد، مانند آسانی استفاده از ابزار، مفید بودن آن و یا کیفیت. همچنین جنبههایی خارجی مانند پاداش، اعتماد، هنجارهای اجتماعی نیز وجود دارد که میتواند بر روی رضایتمندی آنها در استفاده از این ابزارها تأثیر داشته باشد. به طور خلاصه، تشخیص صحیح جنبههای داخلی و یا خارجی میتواند موفقیت آنها در استفاده از سیستم مدیریت دانش (KMS) را بهبود دهد.
1-مقدمه
دانشجویان دورهی دکترا که به جمعآوری دانش برای انجام پژوهشهای خود میپردازند، نیاز به مدیریت این دانش دارند. ابزارهایی به منظور مدیریت دانش وجود داشته که یا در قالب محصولات نرمافزاری (مانند نرمافزار Moodle) و یا بر مبنای مدلهای پایگاه دادهای منطبق با نیازمندیهای دانشجویان تهیه شده است. آقایان اوریب تیاردو، مالگار استرادا و بورناسلی کاسترو (2007 میلادی) در پژوهشهای خود از نرمافزار Moodle به عنوان ابزاری برای مدیریت اطلاعات، اسناد و دانش در دو گروه پژوهشیِ مستقر در کتابخانهی علوم دانشکدهی دانشگاه آنتیکویا در کولومبیا استفاده نمودهاند. نتایجی که آنها به دست آوردهاند این بوده که فرآیند استفاده از این نرمافزار، بسیار با ارزشتر از نتایج به دست آمده از خود نرمافزار بوده است؛ گروههای پژوهشی باید به دنبال استراتژیهایی برای تکمیل نتایج و فرآیندهای قابل پشتیبانی از سوی متخصصین فناوری اطلاعات باشند. به همین منظور، ابزارهایی مشارکتی مانند Moodle از اهمیت شایانی برخوردار میباشند...
سیستم مدیریت دانش سیستم اطلاعاتی مدل موفقیت قابلیت جستجو سودمندی ادراکی رضایتمندی
:کلمات کلیدی
Abstract
The purpose of this paper is to propose a model to anticipate the success in the use of a Knowledge Management System (KMS) by doctoral researchers. Doctoral researchers who are preparing their doctoral dissertation are requested to prepare a tool to manage the knowledge they are collecting. The tool is based on data base techniques, and the researchers will use this tool to collect data about the knowledge they use. Doctoral researchers will perceive satisfaction in the use of this tool, depending on internal aspects that they could previously perceive, such as ease of use, usefulness, or quality. Also, there could be external aspects such as rewards, trust and social norms that could affect the perceived satisfaction. As a conclusion, the correct identification of internal and external aspects can improve the success in the use of a KMS
Keywords:
Knowledge management system Information system Success model Searchability Perceived usefulness
سایر منابع مهندسی کامپیوتر و IT-فناوری اطلاعات در زمینه مدیریت دانش