چطور این مقاله مهندسی برق را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2005469 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی برق در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
943 Kb
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
موتور القائی قفس سنجابی سه فازی سطح چند شاری جدید برای بیشینه نمودن ضریب توان و راندمان
عنوان انگليسي
Novel Multiflux Level, Three-Phase, Squirrel-Cage Induction Motor for Efficiency and Power Factor Maximization
نویسنده/ناشر/نام مجله
IEEE TRANSACTIONS ON ENERGY CONVERSION
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی برق شامل 9 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 27 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
در اتحادیه اروپا، متوسط ضریب بار موتورهای الکتریکی در هر دو بخش صنعتی و غیر صنعتی کمتر از 60٪ برآورد شده است، با این حال در برخی از بخش های صنعتی، ضریب بار متوسط برای برخی از محدوده های قدرت موتور می تواند تا 25٪ کاهش یابد.اکثر موتورهای القایی سه فاز با اندازه بزرگ، با بهره وری پایین و ضریب قدرت کم عمل می نمایند، که تا حد زیادی، مهم ترین علت برای ضریب قدرت ضعیف در تاسیسات صنعتی می باشد. در دوره های عملکردی کم بار، عملکرد موتور می تواند هم از نظر کارایی و هم ضریب قدرت در صورتی که شار مغناطیسی به درستی تنظیم شده باشد، بهبود یابد. در این مقاله، موتور القایی قفس سنجابی با سطح چند شاری و سه فاز، ارائه شده است، که در آن فاکتورهای راندمان و قدرت را می توان به عنوان تابعی از بار، ماکزیمم نمود. این موتور جدید می تواند با توجه به انعطاف پذیری آن، یک ارزش افزوده در صنعت به شمار آید، به ویژه برای کاربردهای بار متغیر که در آن صرفه جویی قابل توجهی می توان بدست آورد همچنین می تواند به عنوان موتور جدید یا موتور یدکی بازپیچی عمومی (با سطوح مختلف ولتاژ، شار مغناطیسی و یا قدرت) استفاده گردد. موتور ارائه شده یک سیم پیچ استاتور با دو مجموعه پیچش می باشد که از موقعیت های مشابه در اسلات های استاتور به طور مشترک استفاده می نمایند (که می تواند سری یا موازی متصل شوند). در میان همه اتصالات ممکن سیم پیچ استاتور ، شش حالت انتخاب شده و مورد تجزیه و تحلیل (دو مورد جدید هستند) قرار گرفته است. اصول اساسی برای تغییر مناسب حالت اتصال مطرح شده است. یک دستگاه الکترونیکی و یک مفهوم کنتاکتور خودکار برای تغییر حالت اتصال ارائه شده است. تا آنجا که نویسندگان می دانند، این مفهوم برای اولین بار توصیف و تجزیه و تحلیل شده است.
1-مقدمه
در صنعت بیش از 90 درصد از موتورهای الکتریکی، از نوع موتورهای القائی قفس سنجابی سه فازی می باشند که از این پس آن ها را موتورها می نامیم. در اتحادیه اروپا میانگین فاکتور نیروی موتورهای الکتریکی در هردو بخش صنعتی و غیر صنعتی کمتر از 60 درصد برآورد شده است. به هر حال در برخی از بخش های صنعتی، متوسط ضریب بار برای برخی از بازه های توان می توان تا 25% کاهش یابد. برخی موتورها در آن بازه ها، حتی ضرایب بار کمتر نیز دارند...
موتور القایی قفس سنجابی چند شاری بهره وری
:کلمات کلیدی
Abstract
In the European Union, the average load factor of electric motors in both industrial and tertiary sectors is estimated to be less than 60%. However, in some industrial sectors, the average load factor for some motor power ranges can be as low as 25%. Most oversized three-phase induction motors operate with low efficiency and power factor, which is, by far, the most important cause for poor power factor in industrial installations. In the low-load operating periods, motor performance can be improved both in terms of efficiency and power factor if the magnetizing flux is properly regulated. In this paper, a multiflux level, three-phase, squirrel-cage induction motor is proposed, in which the efficiency and power factor can be both maximized as a function of load. This novel motor can be a surplus value in industry due to its flexibility, particularly, for variable load applications in which significant energy savings can be obtained, and can also be used as new or rewound general purpose spare motor (with several levels of voltage, magnetizing flux and/or power). The proposed motor has a stator winding with two sets of turns, sharing the same positions in the stator slots (which can be connected either in series or in parallel). Among all the possible stator winding connections, six modes were selected and analyzed (two of which are new). The basic principles for proper connection mode change are discussed. An electronic device and a contactor concept for automatic connection mode change are proposed. As far as the authors know, this concept is described and analyzed for the first time
Keywords:
Energy efficiency energy savings multiflux stator winding induction motors power factor
سایر منابع مهندسی برق-مهندسی برق قدرت در زمینه موتور القایی