چکیده
خودرهای الکتریکی (EV) بدلیل افزایش قیمت سوخت و مسائل محیطی محبوب شده اند. سیستم خودرو متصل به شبکه (V2G) اجازه میدهد که الکتریسیته بصورت دو طرفه از باتری خودرو به شبکه قدرت جاری شود.در این مقاله خودروهای الکتریکی هیبریدی متصل به شبکه (PHEV) بعنوان یک گزینه برای ذخیره انرژی در سیستم هوشمند که در آن منابع انرژی تجدید پذیر در شبکه اصلی موجود هستند، در نظر گرفته میشوند. سیستم شارژ هوشمند اطمینان می دهد که مالکان خودروهای الکتریکی باتری را در زمان ساعات غیر پیک شارژ خواهند کرد و باقیمانده انرژی را در ساعات پیک تقاضا به شبکه برمیگرداند. توسعه چنین ایستگاه شارژی در یک شبکه هوشمند قادر است که مسئله بحران پیک تقاضا را حل کند.PHEV و مدل مدیریت انرژی شبکه با استفاده از نرم افزار HOMER آنالیز می شود. یک واسط کاربر گرافیکی (GUI) ایجاد می شود که در آن مالک خودرو الکتریکی قیمت دوره زمانی را برای شارژ و دشارژ خودروهایشان و هزینه انرژی را از طریق کنتورهای هوشمند بدست خواهند آورد.
1-مقدمه
سیستم خودرو متصل به شبکه (V2G) یک مفهوم جدید در تکنولوژی ذخیره انرژی است که در آن یک PHEV الکتریسته را به شبکه برمیگرداند[2],[1]. بنابراین یک ناوگان از خودروهای الکتریکی میتواند به سیستم V2G بعنوان تجهیز توزیع شده ذخیره انرژی منجر شود،بنابراین فاکتور بار را افزایش میدهد. تکنولوژی خودرو متصل به شبکه خط جدیدی را گسترش داده است که مالک خودرو و ایستگاه تولید از آن سود می برند.[3-5] مالکان خودرو از سود دشارژ در زمانی که قیمت برق بالاتر است بهره میگیرند. اگر شبکه خراب شود یا نتواند الکتریسته را در ساعات پیک تامین کند،خودروهای الکتریکی یک پشتیبان بسیار بزرگ خواهند بود...