چکیده
در جهان رقابتی امروز، علامت های تجاری و مارک ها ابزاری برای ترویج ارزش های افزوده محصولات و همچنین یکی از با ارزش ترین دارایی های یک شرکت هستند. هدف این مطالعه ارزیابی عوامل خدمات بازاریابی مختلط بر اساس هرم ارزش ویژه مارک تجاریAker (کیفیت ادراک شده، وفاداری به برند، آگاهی از برند، ارتباط با نام تجاری) می باشد. خدمات بازاریابی مختلط شامل تبلیغات, خدمات بانکی, دسترسی به شعب و پردازش است. این تحقیق یک نمونه کاربردی و روش استفاده شده در آن, توصیفی می باشد. این نظرسنجی با روش نمونه گیری تصادفی از مشتریان یکی از بانک های کشاورزی مازندران بر اساس (N = 236) با تجزیه و تحلیل نتایج بوسیله معادله مدل ساختاری (SEM) انجام شده است. ابزار مورد استفاده در این پژوهش, پرسشنامه بوده که درستی آن از طریق آلفای کرونباخ (α = 0.94) محاسبه و همچنین اعتبار محتوای آن تجزیه و تحلیل شده است و در نهایت با نظرات کارشناسان مورد تایید قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که خدمات بانکداری و تبلیغاتی، به طور مثبت، بر ارزش ویژه برند تاثیر می گذارد. در نهایت، تبلیغات به عنوان تاثیر گذار ترین عنصر در افزایش ارزش ویژه برند شناخته شده است.
1-مقدمه
در دنیای رقابتی ای که زندگی می کنیم, اکثر محققان به برند به عنوان مهم ترین قسمت تجارت و دارایی های یک شرکت فکر می کنند و بسیاری از شرکت های تجاری علاقمند به یادگیری چگونگی ساختن یک برند معروف و موفق می باشند. کلید مدیریت و توسعه یک برند این است که بدانیم مشتریان به دنبال چه مزایایی هستند. ار آنجاییکه امروزه مشتریان انتظارات بیشتری دارند, آنها تنها به دنبال مزایای کاربردی نمی باشند, بلکه بیشتر به دنبال موارد ملموس تری مانند محبوبیت, موقعیت, ویژگی ها, سبک زندگی, موفقیت و عوامل دیگری هستند که با آنها ارتباط قوی تری دارند...