دانلود مقاله ترجمه شده توانمندسازی سازمانی و روانی (روان شناختی) در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد


چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2005176 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
815,000 ریال
شناسه محصول :
2005176
سال انتشار:
1979
حجم فایل انگلیسی :
178 Kb
حجم فایل فارسی :
138 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

توانمندسازی سازمانی و روانی (روان شناختی) در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد

عنوان انگليسي

Organisational and psychological empowerment in the HRM‐performance linkage

نویسنده/ناشر/نام مجله

Employee Relations

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 16 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 19 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

 

چکیده

هدف- این مقاله با هدف شفاف­ سازی مفهوم توانمندسازی و تعیین نقش آن در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد نوشته شده است.

طرح/روش­شناسی/رویکرد- بررسی­ ای از 211 تن از کارمندان 30 هتل مجلل و گران در لیتوانی که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط بودند، به­منظور مطالعه ­ی توانمندسازی سازمانی، به عنوان مجموعه ­ای از فعالیتهای مدیریت منابع انسانی (HRM)، و ارتباط آن با نگرش ­ها و رفتار کارمند انجام شد.

نتایج- بین توانمند سازی سازمانی به عنوان مجموعه­ ای از فعالیت­ های HRM و توانمند سازی روانی (روان­شناختی) به عنوان یک نگرش کاری، تمایزاتی قائل شده و نقش هر دو در ارتباط بین HRM و عملکرد تعریف شده است. توانمندسازی سازمانی به­ طور مثبت با توانمند سازی روانی، رضایت شغلی و تعهد مؤثر مرتبط شده است. هم­چنین به این نتیجه رسیدیم که توانمند سازی روانی و تعهد مؤثر، تأثیر توانمند سازی سازمانی بر رفتار مشتری­ گرا را تعدیل می­ کند.

محدودیت­ها/کاربردهای تحقیق- داده­ ها از یک صنعت واحد در لیتوانی جمع­ آوری شدند بنابراین، تحقیقات بیشتری در دیگر صنایع خدماتی نیاز است تا بتوان کاربرد مدل پیشنهاد شده­ ی توانمندسازی - عملکرد را در صنایع دیگر تعمیم بخشید.

کاربردهای عملی- در بافت­ های هتل­ های مجلل، که کاهش جابجایی کارمند و بهبود کیفیت خدمت، امری حیاتی است، توانمند سازی سازمانی قادر به بهبود رضایت شغلی کارمند، تعهد، توانمند سازی روانی و رفتار مشتری­ گرا است.

اصالت/ارزش- این مقاله، شواهد تجربه ­ای از تأثیر مثبت راهکارهای مفروض HRM کارمند (توانمندسازی سازمانی) بر نتایج عملکرد منابع انسانی- نگرش­های کارمند (توانمند سازی روانی، رضایت شغلی، تعهد مؤثر) و رفتار مشتری­  گرا ارائه می­ دهد. علاوه ­بر این، نقش توانمندسازی در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد، تعریف و به­ طور تجربی آزمون شده است.

1-مقدمه

ارتباط بین HRM و عملکرد، یکی از موضوعات مهم در تحقیقات HRM، طی دهه گذشته بوده است که تعدادی از مدل­های HRM – عملکرد و شواهد تجربی را ارائه کرده ­است. با این وجود، علیرغم علاقه­ ی فزاینده به تحقیق در این زمینه، هنوز مباحثی درباره ­ی تعدادی از روابط وجود دارد که در این مقاله به آن­ها اشاره خواهد شد. اول اینکه هیچ اتفاق نظری بر این موضوع که کدام­یک از راه­کارهای HRM در تعیین ارتباط بین HRM  و عملکرد بهتر است مطالعه شود، وجود ندارد. محققان درباره­ ی تعداد و جامعیت کاربرد این راه­کارها با هم مخالف هستند. علاوه­ براین، راه­کارهای HRM نظر محققان مختلفی را به خود جلب کرده است. راه­کارهای HRM که به­طور گسترده در مورد آنها مطالعه انجام شده عبارتند از آموزش و توسعه، پرداخت و پاداش و مدیریت عملکرد...

راهکارهای HRM نتایج عملکرد توانمندسازی نگرش های کارمندان رفتار مشتری گرا :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

 Abstract

Purpose– This paper aims to clarify the meaning of empowerment concept and determine its role in the HRM‐performance linkage

Design/methodology/approach– A survey of 211 customer‐contact employees at 30 upscale hotels in Lithuania was conducted to study organisational empowerment, as a bundle of HRM activities, and its association with employee attitudes and behaviour

Findings– A distinction was made between organisational empowerment, as a bundle of HRM activities, and psychological empowerment, as an employee work‐related attitude, and their role in the HRM‐performance linkage was defined. Organisational empowerment was positively related to psychological empowerment, job satisfaction, and affective commitment. Psychological empowerment and affective commitment were found to mediate the impact of organisational empowerment on customer‐oriented behaviour

Research limitations/implications– Data were collected in a single industry in Lithuania; therefore, further research in other services needs to be conducted to make generalisations on the applicability of the proposed empowerment‐performance model to other industries

Practical implications– In the upscale hotel context, where employee turnover reduction and service quality improvement are critical, organisational empowerment can enhance employee job satisfaction, commitment, psychological empowerment and customer‐oriented behaviour

Originality/value– The paper provides empirical evidence of the positive effect of employee perceived HRM practices (organisational empowerment) on HR‐related performance outcomes ‐ employee attitudes (psychological empowerment, job satisfaction, affective commitment) and customer‐oriented behaviour. Besides the role of empowerment in the HRM‐performance linkage is defined and empirically tested

Keywords: HRM practices Performance outcomes Empowerment Employees attitudes Customer‐oriented behaviour
این برای گرایش های: مدیریت دولتی، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. همچنین این در گرایش های: روانشناسی‌ صنعتی ‌و سازمانی، می تواند کاربرد داشته باشد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله مديريت با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > مقاله های مديريت و ترجمه فارسی آنها > توانمندسازی سازمانی و روانی (روان شناختی) در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید