دانلود مقاله ترجمه شده خودکارآمدی خلاق: یک مطالعه‌ی مداخله‌ای


چطور این مقاله روانشناسی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2005156 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله روانشناسی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
765,000 ریال
شناسه محصول :
2005156
سال انتشار:
2009
حجم فایل انگلیسی :
192 Kb
حجم فایل فارسی :
132 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

خودکارآمدی خلاق: یک مطالعه‌ی مداخله‌ای

عنوان انگليسي

Creative self-efficacy: An intervention study

نویسنده/ناشر/نام مجله

International Journal of Educational Research

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده روانشناسی شامل 9 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 18 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

این مطالعه تاثیر آموزش خلاقیت بر خودکارآمدی خلاق را مورد بررسی قرار داد. ما بر مبنای نظریه‌ی شناختی اجتماعیT یک دوره‌ی آموزش خلاقیت را برگزار نمودیم. این دوره به دو شکل اجرا شد: یک دوره‌ی پنج روزه و یک دوره‌ی فشرده‌ی یک روزه. نمونه‌ی آماری شامل دانش‌آموزان و کارکنان شهرداری (دوره‌ی پنج روزه) و معلمان آموزش استثنایی (دوره‌ی یک روزه) بود. دانشجویان دوره‌ی ریاضیات و آمار گروه کنترل را تشکیل می‌دادند. ما خودکارآمدی را قبل و بعد از مداخله محاسبه کردیم و خودکارآمدی هر دو دوره‌ی پنج روزه و یک روزه به صورت معناداری بهبود یافت درحالیکه هیچ تغییری در خودکارآمدی خلاق گروه کنترل مشاهده نشد. سطح خودکارآمدی، هم در دانشجویان و هم در کارکنان شهرداری، به طور معناداری افزایش پیدا کرد. تحلیل‌های پیگیر دو ماه پس از تکمیل دوره‌ی پنج روزه هیچ‌گونه کاهشی را در خودکارآمدی خلاق‌ نشان نداد.

1-مقدمه

برخی عوامل فردی و محیطی ازجمله شخصیت، سبک شناختی و وضعیت روانی محیط کار بر روی عملکرد خلاق تاثیرگذار می‌باشند. (به عنوان مثال، بارون و هارینگتون، 1981؛ اولدهام و کامینگز، 1996؛ اسکات و بروس، 1994). اخیراٌ، محققان بررسی دقیق‌تر مکانیزم‌هایی را که از طریق آنها این عوامل موجب ترقی خلاقیت می‌شوند آغاز کرده‌اند و بدین وسیله سعی در باز کردن "جعبه سیاه" دارند (به عنوان مثال، چوی، 2004؛ ژو و جورج، 2001). یکی از مفاهیم مرتبطی که مورد توجه قرار گرفته است خودکارآمدی خلاق‌ است که تحت عنوان " باور به اینکه شخص توانایی ایجاد نتایج خلاق را دارد" تعریف می‌شود(تیرنی و فارمر، 2002، ص. 1138). خودکارآمدی خلاق از مفهوم کلی‌تر خودکارآمدی بندورا (1997) سرچشمه می‌گیرد...

خودکارآمدی خلاق آموزش خلاقیت دوره‌ی خلاقیت خلاقیت :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

 Abstract

This study examined the effects of creativity training on creative self-efficacy. We developed a creativity course based on social cognitive theory. The course was conducted in two formats: a five-day course and a condensed one-day course. Samples consisted of students and municipality employees (five-day course), and special education teachers (one-day course). Students from a mathematics and statistics course constituted a control group. We measured creative self-efficacy before and after the intervention, and self-efficacy improved significantly for both the five-day and the one-day courses, while the control group showed no changes in creative self-efficacy. Self-efficacy levels increased significantly for both students and municipality employees. A follow-up assessment two months after completing the five-day course showed no decline in creative self-efficacy

Keywords: Creative self-efficacy Creativity training Creativity course Creativity
این برای گرایش های: روانشناسی‌ عمومی، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله روانشناسی با ترجمه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید