چکیده
افزایش میانگین امید به زندگی، به طور همزمان بروز بیماریهای مزمن و تعداد افراد مسن را افزایش میدهد، در نتیجه تقاضا برای روشهای مدیریت درمانی که نیاز به مراجعه به بیمارستان ندارند، افزایش مییابد. توسعهی خدمات مدیریت درمان با کمک تلفن همراه، تمرکز خدمات درمانی را از بیمارستان و درمان به مدیریت تصمیمات درمانی توسط فرد در زندگی روزانه، تغییر خواهد داد. البته افراد مسن ممکن است در تطبیق خود با خدماتی که به طور پیوسته متحول میشوند، مشکلاتی داشته باشند.این مطالعه، دستگاههای مختلف مرتبط با سلامتی را که به افراد مسن خدمات بهداشت و درمان ارائه میکنند، مثل تلفن همراه، و روش های مختلف استفاده از آنها را بررسی میکند. با افزایش استفاده از تلفن همراه، انتظار میرود کاربران مسن این دستگاه بتوانند به طور منظم وضعیت سلامتی خود را در هر زمان و مکانی بررسی کنند.مسالهی افزایش سن جمعیت فقط به افراد مسن مربوط نمیشود و به تمام جامعه مربوط است، این موضوع باعث میشود اطلاعرسانی پزشکی مبتنی بر تلفن همراه، که نوعی از خدمات مدیریت سلامتی است، هدفی ارزشمند باشد.
1-مقدمه
یک مسالهی اساسی در جامعه، پیر شدن جمعیت است. علت، افزایش بروز بیماریهای مزمنی است که مرتبط با افزایش حساسیت سالمندان است [1]. افزایش جمعیت سالمندان منجر به توجه بیشتر به درمانهای پزشکی شده است. مهمترین مسائل پزشکی معطوف به بیماریهای حاد مثل عفونتها، شکستگیها و بیماریهای respi-ratory بوده است که درمانهای کوتاه مدتی دارند. اما به دلیل اینکه بیماریهای مزمن ممکن است چند دهه طول بکشند، الگوهای درمان باید از درمان کوتاه مدت به مدیریت و درمان بلند مدت، تغییر کنند، که نیاز به تغییر شدید روشهای درمان دارد. درمانهای کنونی مبتنی بر بیمارستان برای مدیریت بیماریهای مزمن مناسب نیست، چون این بیماریها نیاز به مراقبت پیوسته در طول زندگی دارند. با ترکیب خود_مراقبتی در خانه و مراجعهی متناوب به بیمارستان میتوان بیماریهای مزمن را به خوبی مدیریت کرد...