چطور این مقاله مهندسی برق را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2004369 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی برق در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
915 Kb
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
PDF+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
کنترل موتور القایی شش فاز توسعه یافته طراحی شده
عنوان انگليسي
Control of Designed Developed Six Phase Induction Motor
نویسنده/ناشر/نام مجله
International Journal of Electromagnetics and Applications
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی برق شامل 8 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 27 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
در میان انواع موتورهای الکتریکی، موتورهای القایی هنوز محبوبیت خود را مانند یک قرن قبل، حفظ کرده اند. چند عامل شامل استحکام، هزینه پایین و نگهداری کم، آنها را در مقایسه با موتورهای DC و سایر موتورهای AC برای کاربردهای صنعتی محبوب کرده است. جنبه دیگر در محرکه های موتورهای القایی که اخیرا مورد تحقیق قرار گرفته، استفاده از موتورهای القایی چند فاز است که در آنها تعداد فازهای استاتور بیش از سه تاست. برای کاربردهای محرکه ماشین، موتور القایی چند فاز می تواند به صورت بالقوه نیاز به سیستم های محرکه الکتریکی توان بالا را که نیرومند و پر بازده باشند، برآورده کند. محرکه های فاز بالا، چند مزیت نسبت به محرکه های سه فاز متداول دارند، از جمله کاهش دامنه و افزایش فرکانس نوسان گشتاور، کاهش جریان های هارمونیکی روتور، کاهش جریان هر فاز بدون افزایش ولتاژ هر فاز، کم کردن هارمونیک های جریان لینک DC، قابلیت اعتماد بیشتر و کاربردهای هوافضا. موتورهای القایی چند فاز کاربردهای زیادی از جمله خودروهای الکتریکی/ هیبرید، کاربردهای هوا فضا، پیشرانه کشتی و غیره یافته اند.
1-مقدمه
امروز ماشین های القایی سه فاز، یک استاندارد برای محرکه های الکتریکی صنعتی هستند. هزینه، قابلیت اعتماد، استحکام و عملکرد بدون نیاز به نگهداری جزء دلایلی هستند که این ماشین ها به خاطر آن در حال جایگزینی سیستم های محرکه DC هستند. پیشرفت الکترونیک قدرت و سیستم های پردازش سیگنال، یکی از بزرگترین معایب این سیستم های AC که مشکل کنترل است را برطرف کرده است. با روش های مدرن کنترل برداری همراستا با میدان، کار کنترل سرعت متغیر ماشین های القایی، دیگر یک عیب نیست و نیاز به افزایش عملکرد سیستم خصوصا هنگام مواجه شدن با محدودیت های میزان توان منابع تغذیه و نیمه رساناها، استفاده از تعداد فاز افزایش یافته را بر انگیخته و روش های جدید PWM، معیارهای طراحی ماشین جدید و استفاده از جریان های هارمونیکی و مؤلفه های شار را ترویج کرده است.در یک موتور القایی چند فاز، بیش از سه سیم پیچی فاز در یک استاتور قرار گرفته و در نتیجه جریان هر فاز در موتور کاهش می یابد...
موتورهای القایی فازهای استاتور
:کلمات کلیدی
Abstract
Amongst many types of electrical motors, induction motors still enjoy the same popularity as they did a century ago. Several factors which include robustness, low cost and low maintenance have made them popular for industrial applications when compared to dc and other ac motors. Another aspect in induction motor drives which has been researched recently is the use of multiphase induction motors where the number of stator phases is more than three. Here, a multi-phase system is a system with more than three stator phases. For machine drive applications, multiphase induction motor could potentially meet the demand for high power electric drive systems which are both rugged and energy efficient. High phase number drives possess several advantages over conventional three phase drives such as reducing the amplitude and increasing the frequency of torque pulsation, reducing rotor harmonic currents, reducing the current per phase without increasing the voltage per phase, lowering the dc link current harmonics, higher reliability and increased power. Multiphase induction motors have found many applications such as electric/hybrid vehicles, aerospace applications, ship propulsion etc
Keywords:
induction motors stator phases
سایر منابع مهندسی برق-مهندسی برق قدرت در زمینه موتور القایی