دانلود مقاله ترجمه شده ارزیابی مدل ظرفیت میدان آیین نامه ظرفیت بزرگراه 2010


چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2003896 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,160,000 ریال
شناسه محصول :
2003896
سال انتشار:
2010
حجم فایل انگلیسی :
211 Kb
حجم فایل فارسی :
462 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

ارزیابی مدل ظرفیت میدان آیین نامه ظرفیت بزرگراه 2010

عنوان انگليسي

An assessment of the Highway Capacity Manual 2010 roundabout capacity model

نویسنده/ناشر/نام مجله

TRB International Roundabout Conference

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 22 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 50 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

این مقاله، ارزیابی مدل ظرفیت میدان ارائه شده در آیین نامه ظرفیت بزرگراه جدید 2010 (HCM 2010) را با تمرکز بر استفاده آن در نرم افزار SIDRA INTERSECTION ارائه می کند. مدلی که بر اساس تحقیقات میدان ها در آمریکا است (NCHRP 572) را می توان به صورت یک مدل تجربی (رگرسیون) غیرخطی با یک پایه نظری در روش پذیرش سرفاصله در نظر گرفت. اهمیت کلی برخی ویژگی های بنیادی مدل مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. نواقص مختلف مدل ظرفیت میدان HCM 2010 که در HCM 2010، فصل 21 فهرست شده اند و برخی افزونه های مدل مربوطه ارائه شده توسط نرم افزار SIDRA INTERSECTION، یکی از ابزارهای جایگزین اشاره شده در HCM 2010، با نگاهی به پیشرفت مدل ظرفیت میدان HCM مطرح می شوند. با استفاده از یک مثال میدان چند خط حرکت داده شده در HCM 2010، براوردهای ظرفیت و درجه اشباع حاصل (نسبت v/c)، تاخیر، سطح خدمات و طول صف از مدل HCM 2010 با براوردهای مدل ظرفیت استاندارد SIDRA برای میدان ها مقایسه می شوند (با استفاده از یک ضریب محیطی 1,2 برای شرایط آمریکا). مباحث مربوط به ظرفیت کمتر میدان ها در ایالات متحده در مقایسه با میدان های استرالیا و بریتانیا و مسئله افزایش احتمالی در ظرفیت های میدان در ایالات متحده به سبب تغییر در رفتار رانندگان ارائه می شوند. یک تنظیم ممکن از مدل HCM 2010 برای افزایش ظرفیت های ملایم مورد انتظار در آینده، با استفاده از مدل رفتار راننده ارائه می شود.  

1-مقدمه

ویرایش جدید 2010 آیین نامه ظرفیت بزرگراه، فصل 21، یک مدل ظرفیت بر پایه مسیر را برای میدان های یک خط حرکت یا دو خط حرکت ارائه کرده است. این مدل، بر اساس تحقیقی در میدان های آمریکا است، همانگونه که در گزارش NCHRP 572، فصل 4 توصیف شده است (2-5)، و در راهنمای اطلاعاتی میدان TRB-FHWA پذیرفته شده است (گزارش NCHRP 672). مدل ظرفیت میدان HCM 2010 توصیف می شود و اهمیت کلی برخی ویژگی های بنیادی این مدل، مطرح می شود ....

ظرفیت بزرگراه آیین نامه ظرفیت بزرگراه :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

This paper presents an assessment of the roundabout  capacity model given in the new Highway Capacity  Manual 2010 (HCM 2010) with a focus in its use  in the SIDRA INTERSECTION software. The model  which is based on US research on roundabouts (NCH RP 572) can be viewed as a non-linear empirical  (regression) model with a theoretical basis in gap- acceptance methodology. The general importance of  some fundamental aspects of the model is discu ssed. Various shortcomings of the HCM 2010  roundabout capacity model listed in HCM 2010, Chapte r 21, and some related m odel extensions provided  by the SIDRA INTERSECTION software, one of the  alternative tools referred to in HCM 2010, are  discussed with a view to future development of  the HCM roundabout capacity model. Using a multilane  roundabout example given in HCM 2010, capacity and  the resulting degree of saturation (v/c ratio),  delay, level of service and queue length estimates from the  HCM 2010 model are compared with those  from the SIDRA Standard capacity model for roundabouts (using an Environment Factor of 1.2 for US  conditions). Discussions are presented in relation to th e finding of lower capacity of roundabouts in the  USA compared with Australian and UK roundabouts a nd the issue of possible increases in roundabout  capacities in the USA over time due to changes in dr iver behavior. A possible calibration of the HCM  2010 model for moderate capacity increases expected in  the future is presented making use of a driver  behavior model.

Keywords: .
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید