دانلود مقاله ترجمه شده مکانیسم‏ های اجرای تصمیمِ حاکمیت فناوری اطلاعات (IT): مورد مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)


چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2003252 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
830,000 ریال
شناسه محصول :
2003252
سال انتشار:
2012
حجم فایل انگلیسی :
477 Kb
حجم فایل فارسی :
294 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

مکانیسم‏ های اجرای تصمیمِ حاکمیت فناوری اطلاعات (IT): مورد مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

عنوان انگليسي

Decision execution mechanisms of IT governance: The CRM case

نویسنده/ناشر/نام مجله

International Journal of Information Management

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 11 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 16 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

 

چکیده

این تحقیق با بکارگیری نوشتجات مربوط به حاکمیت IT و نظریه ‏ی ساختاری همانندسازی تکنولوژی اقدام به توسعه‏ی یک مدل مفهومی برای بررسی مکانیسم‏های اجرای تصمیمِ حاکمیت IT در مراحل بعد از پذیرش انتشار CRM کرده است، برای مثال، کاربرد CRM، اثرات آن بر فرآیندهای تجارت، و اثرات آن بر عملکرد شرکت. در حالی که نوشتجات اساساً اشکال و احتمالات ساختارهای حاکمیت IT را برای تصمیم‏گیری مورد خطاب قرار می‏دهند، ما بر مکانیسم‏های حاکمیت IT برای اجرای تصمیم تمرکز داریم، به عبارتی، بر نقش مدیریت رده بالا، مدیران تجاری و مدیران IT در مراحل بعد از پذیرش انتشار تکنولوژی و اینکه چگونه این گروه‏ها برای نقش‏شان مسئول به شمار می‏آیند، تمرکز داریم. ما مکانیسم‏های اجرای تصمیمِ حاکمیت IT را از دو بعد تصور نمودیم: حمایت عمودی از مدیریت رده بالا و هماهنگی افقی بین مدیران تجاری و مدیران IT. فرض بر این است که مکانیسم‏های اجرای تصمیم کاربرد CRM و خلق ارزش را تسهیل می‏کند. ما مجموعه‏ داده‏ های 82 شرکت چینی را برای بررسی این مدل و فرضیه‏های مربوطه مورد تحلیل قرار دادیم. نتایج ما نشان می‏دهند که: (1) مکانیسم‏های اجرای تصمیم، عبارتند از هر دو بعد حمایت عمودی و هماهنگی افقی، به ویژه همکاری با سه مرحله‏ ی انتشار CRM؛ (2) حمایت عمودی دارای یک تأثیر بسیار قابل توجه بر کاربرد CRM و منافع عملکرد شرکت نسبت به هماهنگی افقی است که دارای تأثیر بیشتری بر منافع فرآیند است. (3) کاربرد CRM  منافع عملیاتی و استراتژیکی را در فرآیندهای تجاری مشتری‏مدار ایجاد می‏کند، که بیشتر عملکرد شرکت را بهبود می‏بخشد. این یافته ‏ها دارای مفاهیم مهمی برای درک چگونگی شکل‏گیری انتشار تکنولوژی CRM توسط حاکمیت IT است.

1-مقدمه

از زمانی که شرکت‏ها به سختی در حال سرمایه‏گذاری در پایگاه‏های دیجیتالی سازمانی مانند برنامه ‏ریزی منابع سازمانی (ERP)، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، و مدیریت زنجیره‏ی تأمین (SCM) هستند، حاکمیت IT به عنوان یک موضوع مهم برای تحقق گسترش مؤثر IT مورد توجه قرار گرفته است (آگاروال و سامبامورسی، 2002). به ویژه، سیستم‏های CRM توسط شرکت‏ها مورد توجه بیشتری قرار گرفته‏اند (راگبی، ریچارد، و چفتر، 2002). سیستم‏های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مفاهیم سازمانی هستند که تمام جوانب تعاملات مشتری را با سازمان به منظور توسعه‏ ی کارآمدی و اثر بخشیِ فرآیندهای تجاری مشتری ‏مدار شامل بازاریابی، خدمات فروش و مشتری تکمیل و مدیریت می‏کنند (جیفن و رایدینگز، 2002؛ کریمی، سومرز، و گوپتا، 2001). چون سیستم‏ های CRM فرآیندهای تجاری مشتری‏مدار را طی واحدهای تجاری چندگانه تسهیل می‏ بخشند، بنابراین حاکمیت مؤثر IT برای چنین مفاهیمی شامل تلاش‏های سازمانی گسترده در استراتژی همتراز شرکت، فرآیندهای تجاری، حمایت مدیریتی، و توسعه‏ی مهارت است (بال، 2010؛ گودهو، ویکسام، و واتسون، 2002؛ ریکا و ویسبرگ، 2009) که مسائل مهم جدید را با توجه به ساختارها و مکانیسم‏های حاکمیت شرکتی ارتقا می‏بخشد، چون دیدگاه سنتیِ حاکمیت IT ممکن است به حد کفایت پیچیدگی استراتژیک، مدیریتی، و تکنولوژیکی را در کنترل ابتکارات تجاری جدید مورد توجه قرار ندهد...

اجرای تصمیم حاکمیت فناوری اطلاعات (IT) مدیریت ارتباط با مشتری تصمیم‏گیری حمایت عمودی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

Employing the literature on IT governance and the structuration theory of technology assimilation, this research develops a conceptual model to examine decision execution mechanisms of IT governance in post-adoption stages of CRM diffusion, i.e. CRM use, impacts on business processes, and impacts on firm performance. While the literature mainly addresses the forms and contingencies of IT governance structures for decision making, we focus on IT governance mechanisms for decision execution, that is, the role of top management, business managers and IT managers in post-adoption stages of technology diffusion and how these groups are held accountable for their role. We conceptualize decision execution mechanisms of IT governance as including two dimensions: vertical advocacy from top management and horizontal coordination between business and IT managers. Decision execution mechanisms are assumed to facilitate CRM use and value creation. We analyze a dataset of 82 Chinese firms to examine the model and associated hypotheses. Our results show that: (1) decision execution mechanisms, including both vertical advocacy and horizontal coordination, significantly contribute to the three stages of CRM diffusion; (2) vertical advocacy has a notably greater effect on CRM use and firm performance gains than horizontal coordination, which has a greater effect on process gains. (3) CRM use creates operational and strategic benefits in customer-oriented business processes, which further improves firm performance. These findings have important implications for understanding how IT governance shapes the diffusion of CRM technology

Keywords: Decision execution IT governance Customer relationship management Decision making
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > مقاله های مديريت و ترجمه فارسی آنها > مکانیسم‏ های اجرای تصمیمِ حاکمیت فناوری اطلاعات (IT): مورد مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید