چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2003252 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
477 Kb
حجم فایل فارسی :
294 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
مکانیسم های اجرای تصمیمِ حاکمیت فناوری اطلاعات (IT): مورد مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
عنوان انگليسي
Decision execution mechanisms of IT governance: The CRM case
نویسنده/ناشر/نام مجله
International Journal of Information Management
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 11 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 16 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
این تحقیق با بکارگیری نوشتجات مربوط به حاکمیت IT و نظریه ی ساختاری همانندسازی تکنولوژی اقدام به توسعهی یک مدل مفهومی برای بررسی مکانیسمهای اجرای تصمیمِ حاکمیت IT در مراحل بعد از پذیرش انتشار CRM کرده است، برای مثال، کاربرد CRM، اثرات آن بر فرآیندهای تجارت، و اثرات آن بر عملکرد شرکت. در حالی که نوشتجات اساساً اشکال و احتمالات ساختارهای حاکمیت IT را برای تصمیمگیری مورد خطاب قرار میدهند، ما بر مکانیسمهای حاکمیت IT برای اجرای تصمیم تمرکز داریم، به عبارتی، بر نقش مدیریت رده بالا، مدیران تجاری و مدیران IT در مراحل بعد از پذیرش انتشار تکنولوژی و اینکه چگونه این گروهها برای نقششان مسئول به شمار میآیند، تمرکز داریم. ما مکانیسمهای اجرای تصمیمِ حاکمیت IT را از دو بعد تصور نمودیم: حمایت عمودی از مدیریت رده بالا و هماهنگی افقی بین مدیران تجاری و مدیران IT. فرض بر این است که مکانیسمهای اجرای تصمیم کاربرد CRM و خلق ارزش را تسهیل میکند. ما مجموعه داده های 82 شرکت چینی را برای بررسی این مدل و فرضیههای مربوطه مورد تحلیل قرار دادیم. نتایج ما نشان میدهند که: (1) مکانیسمهای اجرای تصمیم، عبارتند از هر دو بعد حمایت عمودی و هماهنگی افقی، به ویژه همکاری با سه مرحله ی انتشار CRM؛ (2) حمایت عمودی دارای یک تأثیر بسیار قابل توجه بر کاربرد CRM و منافع عملکرد شرکت نسبت به هماهنگی افقی است که دارای تأثیر بیشتری بر منافع فرآیند است. (3) کاربرد CRM منافع عملیاتی و استراتژیکی را در فرآیندهای تجاری مشتریمدار ایجاد میکند، که بیشتر عملکرد شرکت را بهبود میبخشد. این یافته ها دارای مفاهیم مهمی برای درک چگونگی شکلگیری انتشار تکنولوژی CRM توسط حاکمیت IT است.
1-مقدمه
از زمانی که شرکتها به سختی در حال سرمایهگذاری در پایگاههای دیجیتالی سازمانی مانند برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، و مدیریت زنجیرهی تأمین (SCM) هستند، حاکمیت IT به عنوان یک موضوع مهم برای تحقق گسترش مؤثر IT مورد توجه قرار گرفته است (آگاروال و سامبامورسی، 2002). به ویژه، سیستمهای CRM توسط شرکتها مورد توجه بیشتری قرار گرفتهاند (راگبی، ریچارد، و چفتر، 2002). سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مفاهیم سازمانی هستند که تمام جوانب تعاملات مشتری را با سازمان به منظور توسعه ی کارآمدی و اثر بخشیِ فرآیندهای تجاری مشتری مدار شامل بازاریابی، خدمات فروش و مشتری تکمیل و مدیریت میکنند (جیفن و رایدینگز، 2002؛ کریمی، سومرز، و گوپتا، 2001). چون سیستم های CRM فرآیندهای تجاری مشتریمدار را طی واحدهای تجاری چندگانه تسهیل می بخشند، بنابراین حاکمیت مؤثر IT برای چنین مفاهیمی شامل تلاشهای سازمانی گسترده در استراتژی همتراز شرکت، فرآیندهای تجاری، حمایت مدیریتی، و توسعهی مهارت است (بال، 2010؛ گودهو، ویکسام، و واتسون، 2002؛ ریکا و ویسبرگ، 2009) که مسائل مهم جدید را با توجه به ساختارها و مکانیسمهای حاکمیت شرکتی ارتقا میبخشد، چون دیدگاه سنتیِ حاکمیت IT ممکن است به حد کفایت پیچیدگی استراتژیک، مدیریتی، و تکنولوژیکی را در کنترل ابتکارات تجاری جدید مورد توجه قرار ندهد...
اجرای تصمیم حاکمیت فناوری اطلاعات (IT) مدیریت ارتباط با مشتری تصمیمگیری حمایت عمودی
:کلمات کلیدی
Abstract
Employing the literature on IT governance and the structuration theory of technology assimilation, this research develops a conceptual model to examine decision execution mechanisms of IT governance in post-adoption stages of CRM diffusion, i.e. CRM use, impacts on business processes, and impacts on firm performance. While the literature mainly addresses the forms and contingencies of IT governance structures for decision making, we focus on IT governance mechanisms for decision execution, that is, the role of top management, business managers and IT managers in post-adoption stages of technology diffusion and how these groups are held accountable for their role. We conceptualize decision execution mechanisms of IT governance as including two dimensions: vertical advocacy from top management and horizontal coordination between business and IT managers. Decision execution mechanisms are assumed to facilitate CRM use and value creation. We analyze a dataset of 82 Chinese firms to examine the model and associated hypotheses. Our results show that: (1) decision execution mechanisms, including both vertical advocacy and horizontal coordination, significantly contribute to the three stages of CRM diffusion; (2) vertical advocacy has a notably greater effect on CRM use and firm performance gains than horizontal coordination, which has a greater effect on process gains. (3) CRM use creates operational and strategic benefits in customer-oriented business processes, which further improves firm performance. These findings have important implications for understanding how IT governance shapes the diffusion of CRM technology
Keywords:
Decision execution IT governance Customer relationship management Decision making
سایر منابع مديريت-مدیریت بازرگانی در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری