دانلود مقاله ترجمه شده رفتار دوستانه مصرف کنندگان با محیط زیست و انگیزه های این رفتار خوب : مقایسه ای بین خانه داری و هتلداری
چطور این مقاله مدیریت جهانگردی را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2002424 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مدیریت جهانگردی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
349 Kb
حجم فایل فارسی :
359 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
رفتار دوستانه مصرف کنندگان با محیط زیست و انگیزه های این رفتار خوب : مقایسه ای بین خانه داری و هتلداری
عنوان انگليسي
Consumers’ pro-environmental behavior and the underlying motivations: A comparison between household and hotel settings
نویسنده/ناشر/نام مجله
International Journal of Hospitality Management
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مدیریت جهانگردی شامل 11 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 27 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
تحقیق پیش رو در این زمینه صورت گرفته است تا رفتار دوستانه با محیط زیست و انگیزه های اساسی بین محیط های هتل و خانواده را مقایسه نماید . در واقع 1185 نفر به پرسشنامه این تحقیق پاسخ دادند و نتایج حکایت از این موضوع دارند که بی ثباتی رفتاری بین دو محیط وجود دارند – شرکت کنندگان خبر داند که رفتار دوستدار محیط زیست در محیط خانواده بسیار حایز اهمیت بود . علاوه بر این ، تحقیق مشخص نمود که در حالی که انگیزه های هنجاری یک عامل تعیین کننده مهم در حمایت از رفتار زیست محیطی در تنظیم خانواده می باشند ، انگیزه های لذتی از جمله پیشگو های بسیار قوی چنین رفتاری در محیط هتل هستند . پیچیدگی های تئوریک و مدیریتی ناسازگاری ها در رفتار حمایت از محیط زیست و انگیزه های اساسی بین دو محیط مورد بحث قرار می گیرند .
1-مقدمه
قابلیت تداوم فعالیت های هتل به یک امر لازم الاجراء استراتژیک تبدیل شده است چون سیاست های دولت و مصرف کنندگان به طور فزاینده از رویکرد متوازن و از طریق کسب و کار برای محیط زیست طرفداری می کنند . زمانی که هتل ها به آگاهی بیشتری در زمینه تاثیر اقدامات اشان بر محیط زیست و هزینه های مرتبط با چنین اقداماتی دست یافتند ، تعدادی از هتل ها یک سری برنامه های حمایت از محیط زیست را اجراء کرده اند . تعدادی از مثال های مربوط به اقدامات حمایت از محیط زیست عبارتند از : توسعه هتل های سبز (باتلر 2008 ) ، تصفیه های فاضلاب در محل در پاتوق های توریستی ( آنتاکالی و همکارانش 2008 ) ، همکاری ها و مشارکت ها برای قابلیت دوام ( بلانکو همکارانش 2009 ) و محافظت از آب ، انرژی ، کالا های محلی و بادوام و دیگر منابع ( آلوارز همکارانش 2001 ، هان و همکارانش 2009 ؛ پریگو و پالاکویس 2008 ) .
در حالی که کارگذاری زیست محیطی در حال احیاء در میان شرکت های هتل داری می باشد ، مشارکت مصرف کنندگان در شیوه های زیست محیطی در بخش های مهمانداری نسبتا غیر فعال به نظر می رسد ( بادر 2005) . مطابق با تحقیقی که در زمینه مصرف کننده در سال 2009 توسط سازمان مسافرتی ایالات متحده انجام گرفت : هر چند 78 درصد مسافران آمریکایی گزارش دادند که نگران مسایل زیست محیطی بودند ، فقط 9درصد خواهان این بودند تا هزینه های بالاتر را برای خدمات عالی محیط زیستی پرداخت کنند و " متوازن کننده کربنی " در رزرو کردن سفر با انتخاب 3 درصدی مسافران مواجه گردید . از اینرو ، معطوف کردن نگرانی زیست محیطی مصرف کنندگان و تغییر شکل این نگرانی به اقدام واقعی در محیط های توریسم بسیار حیاتی می باشد.
رفتار دوستانه مصرف کنندگان با محیط زیست
:کلمات کلیدی
چکیده انگلیسی
Abstract
The present study made a comparison of pro-environmental behavior and the underlying motivations between household and hotel settings. Results of a survey research among 1185 participants showed a behavioral inconsistency between the two settings – participants reported a significantly higher level of pro-environmental behavior in a household setting. Furthermore, the study revealed that while normative motives are the dominant determinant of pro-environmental behavior in a household setting, hedonic motives are the strongest predictor of such behavior in a hotel setting. Theoretical and managerial implications of the inconsistencies in pro-environmental behavior and underlying motivations between the two settings are discussed
Keywords:
Pro-environmental behavior