دانلود مقاله ترجمه شده مزیت رقابتی بین المللی صنعت گردشگری ترکیه: تحلیل تطبیقی ترکیه و اسپانیا با استفاده از مدل الماس مایکل پورتر


چطور این مقاله مدیریت جهانگردی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2002419 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مدیریت جهانگردی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
985,000 ریال
شناسه محصول :
2002419
سال انتشار:
2012
حجم فایل انگلیسی :
1 Mb
حجم فایل فارسی :
239 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

مزیت رقابتی بین المللی صنعت گردشگری ترکیه: تحلیل تطبیقی ترکیه و اسپانیا با استفاده از مدل الماس مایکل پورتر

عنوان انگليسي

International Competitive Advantage of Turkish Tourism Industry: A Comperative Analyse of Turkey and Spain By Using The Diamond Model of M. Porter

نویسنده/ناشر/نام مجله

Procedia - Social and Behavioral Sciences

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مدیریت جهانگردی شامل 13 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 29 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

هدف این مطالعه، شناسایی تفاوت های صنایع گردشگری اسپانیا و ترکیه با استفاده از مدل الماس پورتر برای توضیح شاخص های متفاوت عملکرد دو کشور، در بازار رقابت گردشگری جهان است. برای رسیدن به پاسخ سوال این پژوهش، یک پرسشنامه بر اساس مدل الماس استفاده شد و نتیجه گیری های دانشگاهیان مورد بررسی قرار گرفت. پرسشنامه از دو نوع سوالات تشکیل شده بود؛ روش لیکرت 3 گزینه ای (برای ارزیابی وضعیت پارامتر) و سؤالات باز برای رسیدن به دلایل پاسخ های هر پارامتر.

در این مطالعه، برای رسیدن به پاسخ های عمیق و موجه، مصاحبه ای با مدیران ارشد  16 اپراتور تور و 11  هتل "5" ستاره در ترکیه و 13 اپراتور تور و 8 هتل "5" ستاره در ترکیه و اسپانیا انجام شد. همچنین مصاحبه هایی با رئیس انجمن هتل­داران ترکیه و انجمن آژانس های مسافرتی ترکیه انجام شده است. استانبول و مادرید به عنوان محبوب ترین شهرهای گردشگری، که دارای تقاضای گردشگری در تمام سال و دارای انواع گردشگری جایگزین فعال هستند، به عنوان مناطق نمونه پژوهش انتخاب شدند. اطلاعات به دست آمده از پرسشنامه تحلیل شدند و نتایج حاصل از تحلیل، مورد بحث قرار گرفته و پیشنهاداتی برای مدیران و دانشگاهیان ارائه شد.

1- مقدمه

بر اساس آمارهای شورای گردشگری و مسافرت جهانی، برخی از کشورهایی که در بازار گردشگری بین المللی به رقابت می پردازند، موفق تر از دیگر کشورها هستند. به عنوان مثال؛ قاره اروپا دارای سهم 490 میلیارد دلاری از کل درآمد گردشگری جهانی، با درآمد 900 میلیارد دلار است؛ و اسپانیا در بین تمام کشورهای اروپا با بیش از 50 میلیون توریست و حدود 60 میلیارد دلار درآمد، سهم عمده ای را به خود اختصاص داده است. بر همین اساس، اسپانیا یکی از کشورهای پیشرو در گردشگری در جهان است و ترکیه با تقاضای گردشگری در حدود 25 میلیون توریست و 20 میلیارد دلار درآمد (wttc.org)، یک رقیب برای اسپانیا محسوب می شود....

مزیت رقابتی بین المللی صنعت گردشگری :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

In this study it is aimed to identify the differences of Turkish and Spanish Tourism Industries by using the Diamond Model of M. Porter to explain the indicators of different performance of two countries, in the competition of world tourism market. To get answers for the research question, a questionnaire was conducted under the guidance of diamond model and the conclusions of academicians. The questionnaire has two types of questions; 3 scale Likert method (to evaluate the situation of parameter) and open ended questions to get the reasons of the answers for each parameter.The interview of this study were conducted on senior managers of 16 tour operators and 11 “5” star hotels in Turkey and 13 tour operators and 8 “5” star hotels in Turkey and Spain to get the answers deeply. Also the interviews have been done with the presidents of Turkish Hotel Association and Turkish Travel Agencies Association. Istanbul and Madrid were chosen as the sample research areas as being most popular tourism cities and having tourism demand for 12 months of year and also the number of active alternative tourism types. Data obtained from questionnaires were analyzed and the results of the analyses were discussed and recommendations were provided for managers and academicians

Keywords: Competitive advantage industries; Turkish Tourism Industry Diamond Model
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: مدیریت بازرگانی، می تواند کاربرد داشته باشد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله مدیریت جهانگردی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > مقاله های مديريت و ترجمه فارسی آنها > مزیت رقابتی بین المللی صنعت گردشگری ترکیه: تحلیل تطبیقی ترکیه و اسپانیا با استفاده از مدل الماس مایکل پورتر
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید