دانلود مقاله ترجمه شده مدل چند بخشی می‌تواند انتقال جزئی یادگیری در یک اندام را بین دسترسی یک دستی و دو دستی توضیح دهد


چطور این مقاله تربيت بدنی و علوم ورزشی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2002403 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله تربيت بدنی و علوم ورزشی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
880,000 ریال
شناسه محصول :
2002403
سال انتشار:
2009
حجم فایل انگلیسی :
799 Kb
حجم فایل فارسی :
69 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

مدل چند بخشی می‌تواند انتقال جزئی یادگیری در یک اندام را بین دسترسی یک دستی و دو دستی توضیح دهد

عنوان انگليسي

Multi-compartment model can explain partial transfer of learning within the same limb between unimanual and bimanual reaching

نویسنده/ناشر/نام مجله

Experimental Brain Research

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده تربيت بدنی و علوم ورزشی شامل 13 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 18 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

  

چکیده

توانایی‌های حرکتی چند اندامی مانند شنا و قایقرانی، اغلب شامل تمرین مجزا با یک اندام (یک دست) بوده و به دنبال آن تمرین با هر دو اندام صورت می‌گیرد (دو دست). ما اخیرا نشان داده‌ایم که یادگیری یک تکلیف جدید در طی دسترسی با یک دست به میزان اندکی اتفاق می‌افتد اما در طی دسترسی با دو دست بطور کامل به همان اندام انتقال نمی‌یابد (و بر عکس)، یادگیری ممکن است پنهان باقی بماند و تنها از طریق بافت اصلی و توانایی یادگیری دو بافت نیروی مخالف که هر کدام مرتبط با دسترسی با یک دست و دو دست باشند، نشان داده شود. هدف از این مقاله توسعه یک مدل وضعیت-فضا به منظور ادراک و تفسیر این نتایج تجربی پیچیده می‌باشد. این مدل شامل سه بخش مجزا می‌باشد، یک بخش ویژه یک دستی، بخش ویژه دو دستی و یک بخش دارای اشتراک (همپوشانی)، و وضعیت درونی هر بخش وابسته به بافت بوده و بر اساس خطاهای حرکتی به روز رسانی می‌شود. این مدل همه‌ی جنبه‌های اصلی یادگیری حرکتی را در طی این رفتارهای دو گانه دربرمی‌گیرد و پیچیدگی‌های بیش‌تری را در طی آزمایش‌های حذف یادگیری در هنگام قرار گرفتن در آزمایش‌های دو دستی و یک دستی نشان می‌دهد. ما فرض نمودیم که تنها بخشی از انتقال یادگیری حرکتی ناشی از یک همپوشانی جزئی متناظر در فرایندهای کنترل طبیعی در طی این رفتارها می‌باشد و یک ویژگی کلی از طبقات مختلف رفتار حرکتی ارادی مانند کنترل وضعیت، دسترسی نقطه به نقطه، پیگردی دستی و حرکات نوسانی می‌باشد.  

-1مقدمه

یک نوع رایج از تمرینات ورزشی، مهارت‌های تفکیک مجموعه کل بدن به تمرین مجزای مولفه‌های آن می‌باشد. به عنوان مثال، شناگران بطور متناوب طول‌های استخر را با استفاده از یک دست خود شنا می‌کنند در حالی که دست دیگر بطور مستقیم در جلوی بدن و یا در کنار بدن آن‌ها نگه داشته می‌شود. بطور متقابل، تکالیف حرکتی دو دستی در توانبخشی ضربه‌ی آزمودنی‌ها به منظور تسهیل یادگیری اولیه در اندام دچار فلج عضلانی به دنبال تمرین تکالیف یک دستی ویژه با اندام دچار فلج عضلانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ضمن این رویکردهای تمرینی فرض می‌نمایند که مهارت‌های حرکتی که در یک بافت فرا گرفته می‌شوند (تمرین یک دستی یا دو دستی) به اجرای ثانویه در بافت دیگری انتقال خواهند یافت (اجرای دو دستی یا یک دستی)

یادگیری حرکتی حرکت دسترسی حرکت دو دستی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

 Abstract

Multi-limb motor skills, such as swimming and rowing, often involve isolated practice of each limb (unimanual) followed by practice with both limbs together (bimanual). We recently demonstrated that learning a novel load during unimanual reaching is partially, but not completely transferred to the same limb during bimanual reaching (and vice versa), learning can remain hidden and only revealed by the original context, and the ability to learn two conflicting force fields if each was separately associated with unimanual and bimanual reaching (Nozaki et al. 2006). The purpose of the present article is to develop a formal state-space model to conceptualize and interpret these complex experimental results. The model contains three separate compartments for learning, a unimanual-specific, a bimanual-specific, and an overlapping compartment, and the internal state of each compartment is updated context-dependently according to motor errors. The model was able to capture all major aspects of motor learning across these two behaviours and predict further complexities during washout trials when bimanual and unimanual trials are interleaved. We propose that partial, but not complete transfer of motor learning is due to a corresponding partial overlap in neural control processes across these behaviours, and is a general feature of different classes of voluntary motor behaviour, such as postural control, point-to-point reaching, manual tracking and oscillatory movements 

Keywords: Motor learning Reaching movement Bimanual movement State-space model Primary motor cortex
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > تربيت بدنی و علوم ورزشی > مقاله های تربيت بدنی و علوم ورزشی و ترجمه فارسی آنها > مدل چند بخشی می‌تواند انتقال جزئی یادگیری در یک اندام را بین دسترسی یک دستی و دو دستی توضیح دهد
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید