دانلود مقاله ترجمه شده مدل «میت»: فناوری مدیریت آگاهی‌های راهبردی بر صفحه‌ی شطرنجی مربوط به نوسازی بخش عمومی


چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2002374 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,210,000 ریال
شناسه محصول :
2002374
سال انتشار:
2004
حجم فایل انگلیسی :
207 Kb
حجم فایل فارسی :
53 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

مدل «میت»: فناوری مدیریت آگاهی‌های راهبردی بر صفحه‌ی شطرنجی مربوط به نوسازی بخش عمومی

عنوان انگليسي

The “MATE” model: a strategic knowledge management technique on the chessboard of public-sector modernization

نویسنده/ناشر/نام مجله

Management Decision

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 20 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 27 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی


چکیده

طی دو دهه‌ی گذشته انواع بهسازی‌ها و پروژه‌ها به منظور کسب کارآیی، اثر بخشی، اقتصاد و کیفیت در اعطای خدمات تحت لوای نوسازی بخش عمومی به وجود آمدند. بر خلاف توافق عمومی که بیان می‌دارد ادارات و سازمانهای عمومی باید دگرگون شوند، شواهد اندکی در مورد چگونگی پیگیری نوسازی در سازمان‌ها وجود دارند. این مقاله در مورد اینکه نوسازی برابر با ایجاد یک «اداره‌ی کل یادگیری» است، بحث می‌نماید. مدیریت روند دگرگونی به قابلیت سازمان برای ارتقا یافتن به صورت پیوسته، ظرفیت جمعی برای منعکس کردن، برای یادگیری چگونگی یادگیری، برای یاد نگرفتن روش‌های قدیمی انجام کارها و رها کردن عادات قدیمی متکی است. چگونگی هدایت تغییرات از حالتی جامد و سنتی تفکر به بهترین نحو ممکن به حالتی راهبردی و آفریننده، چالشی برای اقتصاد بر اساس دانش اخیر می‌باشد. مقاله‌ی حاضر مدل ارزش یابی، آموزش و مدیریتی (MATE) – تکنیک راهبردی مدیریت دانش- را به عنوان پاسخی برای این چالش ارائه می‌نماید که برای نوسازی در سازمان‌های دولتی قابل استفاده می‌باشد. بر اساس نتایج یک مطالعه‌ی موردی آزمایشی که در فضای بخش عمومی یونان صورت گرفته است، ما بر روی این نکته بحث نمودیم که موفقیت در نوسازی وابسته به این است که یک سازمان چقدر در اجرای راهبردی سه سیستم مرکزی به کار وارد و از آن مطلع باشد: سیستم مدیریت (MA)، سیستم آموزشی (T) و سیستم ارزیابی (E). مطالعه‌ی موردی نشان داده است که تمرین یک سری از کارها که ممکن است به عنوان زمینه‌ی عملی به کار برودف در این سه سیستم از MATE به صورت تنظیماتی ایده آل برای گسترش مهارت‌های تحقیقی، قابلیت‌ها یادگیری «دو حلقه»در فرد  سطح سازمانی قرار می‌گیرند.

1-مقدمه

جهانی شدن، تاثیر جامعه‌ی اطلاعاتی، تغییر جمعیتی و سطوح بالای بیکاری به صورت مداوم در زمره‌ی فشارهای رقابتی بی سابقه قرار می‌گیرند که بر دولت و ادارات آنها وارد می‌آیند.

بیش از دو دهه‌ی گذشته در بسیاری از کشورها، ادارات و مراکز دولتی تعدادی از مقادیر را گرفته‌اند تا بهره وری را افزایش دهند و عملکردشان را ارتقا دهند. افراط در دگرگونی‌ها و پروژه‌ها به ویژه تحت پرتوی نوسازی بخش عمومی به منظور کسب کارآیی، اثر بخشی، با ارزش شدن پول و کیفیت در ارائه‌ی خدمات عمومی ایجاد شدند.

دهه‌ی 1990 خصوصا دوره‌ای از تحلیل دوباره‌ی شدید آنچه را که دولت انجام داد و اینکه چگونه آن را انجام داد، به خود دید. عباراتی مثل نوآوری مجدد، سازمان دهی مجدد، مدیریت عمومی جدید، تغییر را در واژگان معرفی شده برای ادارت بخش عمومی توصیف می‌نمایند (اوسبورن و گیبلر، 1992؛ دراکر، 1988؛ کیکرت و همکاران، 1997؛ فردریکسون، 1996؛ دورست و نول، 1999؛ دلئون و دنهاردت، 2000).

در زمینه‌ی نوسازی، به جای تمرکز بر کنترل نمودن بر کاغذ بازی‌ها و مشغول شدن با نقش‌ها و تنظیماتی در انجام این وظایف، مدیران عمومی باید «هدایت کردن به جای مرتب کردن» را انجام دهند، مسئول ماشین خطی، انعطاف پذیر و سازگار جدید دولت باشند- که طی آن اهداف و چهارچوب‌های مسیر را به منظور به دست آوردن اهداف ذکر شده انتخاب می‌نمایند. به عبارت دیگر، عزمی قوی و جدی برای بهبود بخشیدن به کیفیت در ارائه‌ی خدمات عمومی و همچنین پاسخگو بودن به نیازهای شهروندان در دولت وجود دارد (اوسبورن و گیبلر، 1992؛ کتل و دیلولیو، 1995؛ اوسبورن و پلاستریک، 1997، باکس، 1999).

اداره‌ی حکومت مانند یک بنگاه سرمایه گذاری یک امر الزامی شده است. اما در حرکت به سوی نوسازی، تصمیم گیران نباید فراموش کنند که دولت متعلق به شهروندان آن است. بنابراین، ارزش‌های اصلی در مدیریت عمومی اعم از عدالت، شفافیت، آزادی، قابلیت دستیابی و تبعیض قائل نبودن از نظر اهمیت به صورت راضی نمودن خواسته‌های مدیریت عمومی جدید در مورد جهت گیری در نتایج، کارآیی هزینه، بهره وری و کیفیت در ارائه‌ی خدمات برابری می‌نماید. مطابق پیشنهاد دنهاردت و دنهاردت (2000)، مدیران عمومی و کارمندان آنان باید بر روی چگونگی توانمند سازی شهروندان، قرار دادن آنها در صف جلوی و ایجاد کردن عرصه‌هایی که در آنها شهروندان هستند، به بیانی آشکار، صداقت و همکاری می‌توانند ارزش‌ها مشترک را به صورت آشکار بیان نمایند و حسی همکاری را از علاقه‌ی عمومی به وجود بیاورند...

مدیریت دانش سازمان یادگیرنده بازسازی بخش عمومی مدیریت راهبردی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

During the past two decades a variety of reforms and projects under the mantle of public-sector modernization were developed in order to achieve efficiency, effectiveness, economy and quality in service delivery. Despite the overwhelming consensus that public organizations must transform there is little evidence on how to pursue modernization successfully. This paper argues that modernization is tantamount to creating a “learning public administration”. Managing the transformation process rests on the organization’s capability to continuously enhance, the collective capacity to reflect, to learn how to learn, to unlearn old ways of doing things and abandon old habits. How to best navigate the transition from a rigid and conventional mode of thinking towards a creative and strategic one remains the challenge in the current knowledge-based economy. As a response to this challenge the present paper presents the management, training and evaluation (MATE) model – a knowledge management strategic technique – that can be utilized for modernizing government organizations. Based on the results of a pilot case study undertaken within the context of Greek public sector we argue that modernization’s success depends on how knowledgable an organization is in the strategic running of three core systems: the management (MA) system, the training (T) system and the evaluation (E) system. More specifically, the case study has shown that the exercise of the range of activities included in the three MATE systems may serve as the practical field, as the ideal setting for developing inquiry skills, “double-loop” learning capabilities at individual and organizational level

 
Keywords: Knowledge management Learning organizations Public sector reform Strategic management
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله مديريت با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > مقاله های مديريت و ترجمه فارسی آنها > مدل «میت»: فناوری مدیریت آگاهی‌های راهبردی بر صفحه‌ی شطرنجی مربوط به نوسازی بخش عمومی
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید