دانلود مقاله ترجمه شده ارزیابی میزان موفقیت سیستم های یادگیری الکترونیکی سازمانی : توسعه مقیاس و اعتبارسنجی


چطور این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2002373 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,160,000 ریال
شناسه محصول :
2002373
سال انتشار:
2007
حجم فایل انگلیسی :
179 Kb
حجم فایل فارسی :
214 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

ارزیابی میزان موفقیت سیستم های یادگیری الکترونیکی سازمانی : توسعه مقیاس و اعتبارسنجی

عنوان انگليسي

Measuring e-learning systems success in an organizational context: Scale development and validation

نویسنده/ناشر/نام مجله

Computers in Human Behavior

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر و IT شامل 17 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 31 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی


چکیده

یادگیری الکترونیکی به عنوان یکی از راه حل های  موثر، مورد استفاده ی اکثر شرکت ها قرار گرفته است.این امر منجر به یادگیری کارکنان(در هنگام نیاز) و صرفه جویی در زمان آموزش و هزینه ی آن می گردد. درحالی که  مدل های موفقیت سیستم های اطلاعاتی (IS) توجه بسیاری از محققان و پژوهشگران را به خود جلب می کند اما تحقیقات کمی بر روی میزان موفقیت،کارایی و بازدهی سیستم های یادگیری الکترونیکی سازمانی انجام شده است.آیا می توان مدل های قدیمی موفقیت IS  را در جهت بررسی موفقیت سیستم های یادگیری الکترونیکی توسعه و گسترش داد. این مقاله با استفاده از مطالعاتی که در گذشته بر روی IS انجام شده است، به ارائه ی مدلی چند بعدی برای ارزیابی و سنجش موفقیت سیستم های یادگیری الکترونیکی(ELSS)  از دیدگاه کارکنان می پردازد. راه کارهای استفاده شده برای فهم ساختارELSS شامل  ارائه ی ایتم ها و موضوعات،جمع آوری داده ها و اطلاعات و در نهایت ارائه و اعتبار سنجی مقیاسی چند بعدی برای ارزیابی ELSS  است. این مقاله اسناد مرتبط با  ساختار  مقیاس ،قابلیت اطمینان  ، اعتبار محتوا، و اعتبار مرتبط با  مقیاس، اعتبار همگرا و اعتبارمتمایز براساس تجزیه و تحلیل های صورت گرفته بر روی جامعه آماری  206 نفره را ارائه می دهد پیشنهادهای کاربردی و  مدیریتی با استفاده از نتایج و یافته ها ارائه خواهد شد. نتایج این تحقیق به  محققان و پژوهشگران کمک می کند بتوانند نظریه های سیستم های  یادگیری الکترونیکی را ارزیابی کرده و توسعه دهند و همچنین به سازمان ها کمک می کند بتوانند سیستم های  یادگیری الکترونیکی را با موفقیت اجرا کنند.

کلمات کلیدی : یادگیری الکترونیکی، موفقیت سیستم ها، مدل ارزیابی و سنجش، توسعه ی مقیاس

1-مقدمه

یادگیری سنتی در حال حاضر تغییرات زیادی را تجربه می کند. آموزش و یادگیری دیگر به کلاس های سنتی و قدیمی محدود نمی شوند. یادگیری الکترونیکی به یادگیری از طریق اینترنت( که به مهمترین و رایج ترین پدیده تبدیل شده است) اشاره دارد. مدارس و سازمان ها طی چند سال اخیر، زمان و پول قابل ملاحظه ای برای توسعه جایگزین های آنلاین برای انواع  تحصیل سنتی و سیستم های آموزشی صرف کرده اند. از دیدگاه سازمان ها برای رقابت در دنیای کسب و کار امروز(که با سرعت نور در حال تغییر و پیشرفت است) ، کارکنان باید به آخرین دانش ها و تکنولوژی ها ی روز مجهز باشند. امروزه بسیاری از شرکت ها از روش های یادگیری الکترونیکی برای آموزش افراد خود استفاده می کنند همانند Dell ، آموزش الکترونیکی  CISCO و کلاس های مجازی  HP. کارکنان با استفاده از سیستم های یادگیری الکترونیکی می توانند به پایگاه داده ها و ابزارهای مختلف آنلاین دسترسی داشته باشند و باکمک آنها مشکلات کاری خود را برطرف کنند...

یادگیری الکترونیکی موفقیت سیستم ها مدل ارزیابی و سنجش توسعه ی مقیاس :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

Electronic learning (e-learning) has been widely adopted as a promising solution by many companies to offer learning-on-demand opportunities to individual employees in order to reduce training time and cost. While information systems (IS) success models have received much attention among researchers, little research has been conducted to assess the success and/or effectiveness of e-learning systems in an organizational context. Whether traditional IS success models can be extended to investigate elearning systems success has been scarcely addressed. Based on previous IS success literature, this study developed and validated a multi-dimensional model for assessing e-learning systems success (ELSS) from the perspective of the employee (e-learner). The procedures used in conceptualizing an ELSS construct, generating items, collecting data, and validating a multiple-item scale for measuring ELSS are described. This paper presents evidence of the scales factor structure, reliability, content validity, criterion- related validity, convergent validity, and discriminant validity on the basis of analyzing data from a sample of 206 respondents. Theoretical and managerial implications of our results are discussed. This empirically validated instrument will be useful to researchers in developing and testing e-learning systems theories, as well as to organizations in implementing successful e-learning systems

 
Keywords: Electronic learning (e-learning) Systems success Measurement model Scale development
این برای گرایش های: فناوری اطلاعات، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی کامپیوتر و IT با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی کامپیوتر و IT > مقاله های مهندسی کامپیوتر و IT و ترجمه فارسی آنها > ارزیابی میزان موفقیت سیستم های یادگیری الکترونیکی سازمانی : توسعه مقیاس و اعتبارسنجی
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید