دانلود مقاله ترجمه شده فرهنگ و تحول مدارس: بررسی تاثیرات فرهنگ مدرسه در فرآیند تغییرات
چطور این مقاله علوم تربيتی را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2002314 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله علوم تربيتی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
195 Kb
حجم فایل فارسی :
41 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Word+Pdf
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
فرهنگ و تحول مدارس: بررسی تاثیرات فرهنگ مدرسه در فرآیند تغییرات
عنوان انگليسي
School Culture and Change: An Examination of the Effects of School Culture on the Process of Change
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده علوم تربيتی شامل 12 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 18 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
فرهنگ مدرسه عنصری فراگیر از مدارس است. با این حال تعریف آن فرّار و دشوار می باشد. درک فرهنگ مدرسه عاملی مهم در هراقدام اصلاحاتی است. هرگونه تغییری در مدارس اغلب با مقاومت روبه رو شده و به دلیل اینکه اصلاحات برخلاف این جنبه مبهم (ولی در عین حال دربرگیرنده) هستند، با شکست مواجه می شوند. این مقاله فرهنگ اعمال شده به مدارس را تعریف کرده و تاثیرات آن را برروی معلم ها و در کل مدارس بررسی می کند. مفروضات پایه کارکنان مدارس که فرهنگ مدارس را شرح می دهد نیز مورد بررسی قرار می گیرد. دلایل تایید یا رد تغییرات نیز توضیح داده می شوند.
مقدمه
این اصطلاح قدیمی بین انسان شناسایی وجود دارد که "ماهی آخرین موجودی است که آب را کشف می کند" (Kluckholn, 1949, as cited in Finnan, 2000) حتی بااینکه فراهگیرترین و موثرترین جنبه زندگی آن است. همین امر در مورد فرهنگ و تدریس در مدارس صدق می کند. همانطور که آب پیرامون ماهی بوده، آن را در برمی گیرد، دیدگاه های آن را شکل می دهد و اقدامات آن را تعیین می کند، فرهنگ نیز پیرامون معلم ها بوده، دیدگاه های آن را شکل داده و تصمیمات و اقداماتشان را تحت تاثیر قرار می دهد. معلم ها در یک متن فرهنگی کار می کنند که هرجنبه از تربیت آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. با این وجود، از این عنصر فراگیر مدارس اغفال شده و تعریف آن دشوار می باشد. فرهنگ بر همه جنبه های مدارس شامل لباس کارکنان (Peterson & Deal, 1998)، موضوع گفتمان های کارکنان در دفتر معلم ها (Kottler, 1997)، دکوراسیون معلم ها در کلاس های آنها، تاکید آنها برجنبه های خاص برنامه کلاسی و انگیزه معلم ها برای تغییر (Hargreaves, 1997b) تاثیر می گذارد. همانطور که Donahoe (1997) بیان می کند "اگر فرهنگ تغییر کند، همه چیز تغییر می کند" (p. 245).
این مقاله اکثر تحقیقات ادبیات فرهنگ مدارس و تاثیرات آن را برمعلم ها و فرآیند تغییرات از دیدگاه یک معلم مجرب که به استادی دانشگاه رسیده بررسی می کند. مسائل روبه رو مورد بحث قرار می گیرند: تعریف فرهنگ مدارس، تاثیر کلی فرهنگ در مدارس و به خصوص معلم ها، مفروضات کارکنان مدارس که فرهنگ یک مدرسه را تعریف می کند و دلایل ممکن برای تایید یا رد تغییرات توسط مدارس.
تعریف فرهنگ مدرسه
وارد شدن به یک مدرسه را فرض کنید، چه می بینید؟ معلم ها و دیگر کارکنان چه می گویند؟ بردهای روی دیوار چه شکلی هستند؟ چقدر ساده به مدرسه وارد شدید؟ بچه ها چه می گویند و چه می کنند؟ چقدر سروصدا هست؟ آیا از شما استقبال شده یا مضطرب هستید؟ احساس کلی شما از محیط چیست؟ همه این سوالات و حتی بیشتر، مربوط به جریان پایه ارزش ها و سنت هایی است که مدارس را دربرمی گیرند...
فرهنگ مدرسه
:کلمات کلیدی
چکیده انگلیسی
Abstarct
School culture is a pervasive element of schools, yet it is elusive and difficult to define. Understanding school culture is an essential factor in any reform initiative. Any type of change introduced to schools is often met with resistance and is doomed to failure as a result of the reform being counter to this nebulous, yet allencompassing facet – school culture. This article defines culture as it applies to schools and examines the effects of school culture on teachers and schools in general. Underlying assumptions held by school personnel that articulate the culture of schools is also examined. The reasons for change to be accepted or rejected are also discussed
Keywords:
School Culture