چطور این مقاله روانشناسی را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2002304 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله روانشناسی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
699 Kb
حجم فایل فارسی :
156 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
درمان کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه / بیش فعالی ADHD و تحریک پذیری : نتایج حاصل از مطالعه درمانی مرکب در کودکان دارای اختلال ADHD
عنوان انگليسي
Treatment of Children With Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) and Irritability: Results From the Multimodal Treatment Study of Children With ADHD
نویسنده/ناشر/نام مجله
Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده روانشناسی شامل 12 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 18 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
هدف : از نظر بالینی تحریک پذیری در 25 تا 45 درصد از کودکان مبتلا به اختلالات نقص توجه یا کمبود توجه/بیش فعالی ADHD تاثیر می گذارد. در عین حال ، ما در خصوص آن گونه مداخلاتی که در درمان کودکان مبتلا به این اختلالات و تحریک پذیری موثر هستند و همزمان با تحریک پذیری رخ می دهند ، آگاهی نداریم. ما از اطلاعات به دست آمده از مطالعه درمانی مرکب کودکان مبتلا به اختلال ADHD برای بیان سه نوع هدف استفاده نمودیم: 1- مشخص کردن این موضوع که آیا تحریک پذیری در کودکان مبتلا به اختلال ADHD را می توان از دیگر نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای (ODD ) متمایز ساخت؟ 2- بررسی این که آیا درمان ADHD در درمان تحریک پذیری موثر است ؟ 3- بررسی این که چگونه تحریک پذیری بر نتایج درمان ADHD تاثیر می گذارد.
روش ها : در تجزیه وتحلیل ثانویه داده ها از MTA شامل تجزیه و تحلیل چند متغیری وتمایل به درمان اثرات تصادفی مدل های رگرسیون استفاده شد.
نتایج: اختلال تحریک پذیری از نشانه های دیگر ODD متمایز شده است. برای درمان تحریک پذیری، درمان محرک منظم یا سیستماتیک نسبت به مدیریت رفتاری در اولویت می باشد و نه مراقبت های معمولی جامعه. ترکیبی از محرک ها و رفتاردرمانی ها نسبت به مراقبت های جمعی و همچنین نسبت به رفتاردرمانی به صورت تنها درمان و فقط دارودرمانی جهت درمان کودکان مبتلا به اختلال تحریک پذیری در اولویت می باشند . تحریک پذیری، تاثیر درمان اختلال ADHD ( بیش فعالی) را بر اساس گزارش والدین و معلم در هر یک از 4 گروه درمانی به حدتعدیل و یا متوسط نرسانده است.
نتیجه گیری : درمان با هدف قرار دادن علائم ADHD برای بهبود تحریک پذیری در کودکان مبتلا به اختلال ADHD کمک کننده می باشد. علاوه بر این، به نظر نمی رسد که تحریک پذیری تاثیری در پاسخ به درمان اختلال ADHD داشته باشد
1-مقدمه
از نظر بالینی تحریک پذیری بر 25 تا 45% از کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی ( ADHD ) تاثیر می گذارد. هنوز پایگاه شواهد برای انتخاب درمان اختلال نقص توجه- بیش فعالی ( ADHD ) در برابر تحریک پذیری خفیف باقی مانده است. این مقاله به موشکافی از دانش همراه با تجزیه و تحلیل داده ها از مطالعه درمان مرکب در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه- بیش فعالی ADHD می پردازد. یک کارآزمایی بزرگ به شکل تصادفی ، مقایسه روش های درمانی مختلف درکودکان مبتلا به اختلال ADHD می باشد...
تحریک پذیری اختلال نقص توجه / بیش فعالی اختلال نافرمانی مقابله ای نتایج درمان
:کلمات کلیدی
Abstract
Objective: Clinically impairing irritability affects 25% to 45% of children with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD); yet, we know little about what interventions are effective in treating children with ADHD and co-occurring irritability. We used data from the Multimodal Treatment Study of Children With ADHD (MTA) to address 3 aims: to establish whether irritability in children with ADHD can be distinguished from other symptoms of oppositional defiant disorder (ODD); to examine whether ADHD treatment is effective in treating irritability; and to examine how irritability influences ADHD treatment outcomes
Method: Secondary analyses of data from the MTA included multivariate analyses, and intent-to-treat random-effects regression models were used
Results: Irritability was separable from other ODD symptoms. For treating irritability, systematic stimulant treatment was superior to behavioral management but not to routine community care; a combination of stimulants and behavioral treatment was superior to community care and to behavioral treatment alone, but not to medication alone. Irritability did not moderate the impact of treatment on parent- and teacher-reported ADHD symptoms in any of the 4 treatment groups
Conclusion: Treatments targeting ADHD symptoms are helpful for improving irritability in children with ADHD. Moreover, irritability does not appear to influence the response to treatment of ADHD
Keywords:
irritability attention-deficit/hyperactivity disorder oppositional defiant disorder
سایر منابع روانشناسی-روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی در زمینه بیش فعالی