دانلود مقاله ترجمه شده تغییر دشواری و موقعیت سوال در طرح معادل سازی سوال با مبنای نظریه پرسش-پاسخ
چطور این مقاله روانشناسی را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2002302 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله روانشناسی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
795 Kb
حجم فایل فارسی :
929 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
تغییر دشواری و موقعیت سوال در طرح معادل سازی سوال با مبنای نظریه پرسش-پاسخ
عنوان انگليسي
Position and Item Difficulty Change in an IRT-Based Common Item Equating Design
نویسنده/ناشر/نام مجله
APPLIED MEASUREMENT IN EDUCATION
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده روانشناسی شامل 24 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 24 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
در برنامه های سنجش عملیاتی که نظریه پرسش- پاسخ را به کار می برند، نا متغیر بودن پارامتر های سوال زمانیکه سوال در موقعیت های مختلفی ازجمله موقعیت ساخت سوال نسبت به زمانیکه در موقعیت اجرای میدانی ظاهر می گردد با تهدید مواجه می شود. این مطالعه داده هایی را مورد استفاده قرار می دهد که حاصل از سنجش های گسترده ای برحسب تغییرات مدل دشواری سوال راش است که تابعی از تغییرات موقعیت، سطح آزمون، محتوای آزمون و شکل سوال است. به دنبال پیگیری در جهت یک تحلیل واقعی از داده ها، مطالعه شبیه سازی در جهت سنجش تأثیر تغییر موقعیت سوال بر معادل سازی انجام شد. نتایج این پژوهش نشان داده که تغییر موقعیت سوال به شکل معناداری تغییر دشواری سوال راش را تحت تأثیر قرار می دهد. اگر چه به نظر می رسد فرایندهای آزمون سازی در موقعیت های پژوهشی تا حدی اثر شدید تغییر موقعیت سوال را کاهش می دهند، اما در برنامه های سنجشی که سایر شیوه های آزمون سازی یا سایر مدل های معادل سازی را به کار می برند، باید نتایج معادل سازی با هم ترکیب شوند.
1-مقدمه
کاربردهای نظریه پرسش- پاسخ ویژگی نا متغییر بودن پارامترهای سوال را شامل می شود. از همین رو زمانیکه مفروضه های زیربنایی رعایت می شوند، IRT از شیوه کاربرد پارامترهای حاصل از نمونه قبلی آزمون شوندگان برای نمونه جدید هم حمایت می نماید. از لحاظ نظری، فواید نامتغییر بودن پارامتر های سوال اجازه کاربردهایی همچون سنجش انطباقی با کامپیوتر و سنجش پیش معادل سازی را می دهد.
برخی از تهدیداتی که در ارتباط با نامتغییر بودن پارامتر های سوال وجود دارند مربوط به سطح سوال می شود که این مقوله شامل، اثرات زمینه ای، اثرات موقعیتی سوال، اثرات آموزشی، حجم نمونه متغییر و سایر منابع مجموعه پارامترهای سوال است که صراحتاً در کاربردهای IRT کنترل و تشخیص داده نمی شود. برخی از پژوهشگران موجودیت اثرات این قبیل عوامل مربوط با سطح سوال را مورد پژوهش قرار داده اند.
دربرنامه های سنجش عملیاتی استفاده از IRT ، مشخصات مدل، باید اغلب در قبال نگرانی هایی که در زمینه ی تهدیدات تغیر ناپذیری پارامتر های سوال وجود دارد، سنجیده شود یک جایی که این نقش در آن اتفاق می افتد، موقعیت سوالات در آزمون از کاربرد به کاربرد دیگر است. یک دیدگاه محافظه کارانه این است که دسته های سوالاتی که برای معادل سازی ه کار می رود باید در موقعیت هایی یکسان یا بسیار مشابه مورد استفاده قرار گیرند. درون آزمون از کار موقعیتی به موقعیت دیگر مورد استفاده قرار گیرند. مطمئنا حمایت از این نیازمندی در طول زمان دشوار و محدود کننده است. برای مثال، استفاده از سوالات برای بیش از یک بار در اجراهای عملیاتی می تواند به دلیل امنیتی و یا حتی برای شرایط قابل فاش شدن آزمون هم نگرانی هایی را به همراه داشته باشد بعلاوه، محتوای آزمون و الزامات طرح حداقل نیازمند برخی تغییرات در موقعیت رایج سوالات در حین اجرای آزمون می باشند. بسیاری از دپارتمان های ایالتی آموزش پرورش با هر دو این موارد بالا مواجه اند. این رایج است که ایالت ها باید بعد از اجرای آزمون، سوالات آزمون عملیاتیشان منتشر سازند. این کار نیازمند این است که سوالات آزمون میدانی درون چندین فرم جایگزین شوند. این واقعاً غیر ممکن است که آزمون های جدیدی از این گروه های سوالات آزمون میدانی جایگزین شده کاملا با همان موقعیت سوال طراحی شود. بعلاوه، آزمون خواندن شکل سوالاتی است که وابسته به یک قطعه متن است و بنابراین باید در کنار هم بمانند. به مشکل باعث می شود تا موقعیت سوال از یک اجرای میدانی به اجرای عملیاتی ثابت باقی بماند....
نظریه پرسش- پاسخ
:کلمات کلیدی
چکیده انگلیسی
Abstract
In operational testing programs using item response theory (IRT), item parameter invariance is threatened when an item appears in a different location on the live test than it did when it was field tested. This study utilizes data from a large state’s assessments to model change in Rasch item difficulty (RID) as a function of item position change, test level, test content, and item format. As a follow-up to the real data analysis, a simulation study was performed to assess the effect of item position change on equating. Results from this study indicate that item position change significantly affects change in RID. In addition, although the test construction procedures used in the investigated state seem to somewhat mitigate the impact of item position change, equating results might be impacted in testing programs where other test construction practices or equating methods are utilized
Keywords:
item response theory