دانلود مقاله ترجمه شده موانع بین المللی در SME ها: شواهد به دست آمده از اُردن


چطور این مقاله علوم اقتصادی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2002281 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله علوم اقتصادی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,160,000 ریال
شناسه محصول :
2002281
سال انتشار:
2010
حجم فایل انگلیسی :
148 Kb
حجم فایل فارسی :
108 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

موانع بین المللی در SME ها: شواهد به دست آمده از اُردن

عنوان انگليسي

Barriers to internationalisation in SMEs: evidence from Jordan

نویسنده/ناشر/نام مجله

Marketing Intelligence & Planning

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده علوم اقتصادی شامل 24 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 35 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

هدف: این تحقیق قصد دارد تا برخی از موانع عمده ای که ممکن است بصورت بالقوه مانع صادرکنندگان سازمانی کوچک یا متوسط (SME) و غیرصادرکنندگان باشند را شناسایی نماید، این موانع جلوی صادرات به بازار جهانی را می گیرند.

طراحی / روش شناسی / شیوه: بر اساس هدف این تحقیق، روش پژوهشی از طریق یک پرسشنامه در میان 250 SME تولید کننده ی اردنی توزیع شده اجرا و درآن از نمونه برداری تصادفی با نرخ پاسخ قابل استفاده ی 54 درصد استفاده شد. داده ها با روشهای آماری مرتبط از جمله آنالیز عاملی و آنالیز رگرسیون تجزیه و تحلیل شدند.

یافته ها: نتایج نشان می دهند که موانع اقتصادی، سیاسی، قانونی، دولتی، مالی و اطلاعاتی رابطه ی منفی قابل توجهی با عملکرد صادرات SMEها در اردن دارند. همچنین، همانطور که از نتایج بر می آید، صادر کنندگان و غیرصادرکنندگان همگی در رابطه با موانع مختلف با هم اتفاق نظر دارند.

محدودیتهای تحقیق / مفاهیم: تحقیق بر روی عملکرد SMEها در اردن انجام شده است. بنابراین باید در زمان تعمیم آن، فرهنگها را در نظر گرفت. هرچند که یافته های تحقیق دستورکارهای ارزشمندی را برای سیاستگذاران دولتی و شرکتی بهمراه دارد که می توانند از طریق آن استراتژی های بازاریابی صادرات و کمک برنامه های ملی صادرات را فرمول بندی نمایند.

اصالت / ارزش: این کار بر استناد یک بازار محلی کوچک و تغییر تدریجی کشور در دو دهه ی اخیر می باشد ، از واردات به سوی جهت گیری برای صادرات. همچنین د اینجا به یک طرح فوریتی نیاز است تا کمبود موجود در تراز تجاری اقتصاد اردن را اصلاح نماید. این عمل به شناخت دلایل صادرات SME های اردن و موانع آنها برای این کار نیاز دارد. یکبار که اهمیت نسبی این موانع مشخص گردد، در پیش بینی احتمال صادرکننده بودن SME اعتبارشان تعیین شده و قابل ارزیابی می باشند.

فهرست مطالب

1-مقدمه

2-بین المللی سازی

3-صادرات

4-موانع روبروی SMEها در تجارت بین المللی

5-اهداف/ چارچوب مفهومی پیشنهادی

6-روش مطالعه

7-تجزیه و تحلیل و بحث

8-نتایج

1-مقدمه

یکی از نشانه های عمده ی تجارت در قرن بیست و یکم، رشد فوق العاده ی جهانی شدن است. با جهانی شدن، سیاست بر روی بین المللی سازی شرکتهای ملی متمرکز می شود. در نتیجه ی تشدید جهانی شدن اقتصادهای جهان، و همچنین تمرکز بر روی بهبود و اصلاح کمبودهای ملی، تجارت بین المللی بصورت ویژه ای به مؤلفه های رفاه ملی و سازمانهای شخصی ربط پیدا می کند. جهانی سازی محیط صنعتی و بازار،  در کل رقابت و صادرات را افزایش می دهد. این مسائل ساده ترین و رایج ترین روشهای بین المللی سازی شرکتهای کوچک و متوسط می باشند.

فعالیت های صادرات، سودآوری را افزایش داده، ترازهای تجاری را بهبود بخشیده و به مقابله با مشکلات فقر و بیکاری کمک می کنند. شرکتهای کوچک بطور فزاینده ای در حال جهانی شدند و طبق گزارشات آنها در حدود 25 تا 35 درصد از صادرات جهان در فعالیتهای تولیدی را پوشش می دهند. علاوه بر این، در مورد SME ها، آنها به یک ارتباط خاص دست می یابند؛ برای این شرکتها، صادرات رایج ترین حالت ورود به بازار خارجی می باشد. هرچند هنوز هم SMEهایی در کشورهای در حال توسعه وجود دارند که دست به صادرات نزده اند و  حتی به آن فکر هم نمی کنند، علیرغم این واقعیت که صادر کردن نیازی به سرمایه ی کلان ندارد و در حالت ورود به بازار خراجی نسبت به سرمایه گذاری مستقیم، خطر کمتری هم دارد... 

بین المللی سازی صادرات موانع صادرات شرکتهای کوچک تا متوسط :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstarct

Purpose – This study aims to identify some of the major barriers that may hinder potential small to medium-sized enterprise (SME) exporters and non-exporters from exporting their operations in the international market

Design/methodology/approach – Based on the aim of this study, a questionnaire based survey method was conducted among 250 Jordanian manufacturing SMEs using random sampling with usable response rate of 54 per cent. Data were analysed using relevant statistical methods ranging from factor analysis to regression analysis

Findings – The results show that economic/political-legal and governmental barriers, financial and information barriers have a significant negative relationship with the export performance of SMEs in Jordan. Also, the results show that exporters and non-exporters significantly agree in their views of the various barriers 

Research limitations/implications – The study was carried out on SMEs operating in Jordan. Hence, caution should be taken when generalisation across cultures is considered. However, the findings of the study provide public and company policy makers with valuable guidelines for the formulation of suitable export marketing strategies and national export assistance programs

Originality/value – This is ascribed to the relatively small local market size and to the country’s gradual shift from heavy reliance on import substitution strategies in the last two decades to contemporary export orientation. Also, there is now a need for an urgent action plan to correct the deficit in the trade balance in the Jordanian economy. This action plan needs to include what causes Jordanian SMEs to export or prevents them from doing so. Once the relative importance of these barriers is detected, their validity in predicting the probability of a SME firm being an exporter can be tested

Contents

1. Introduction

2. Internationalization

3. Exporting

4. Barriers encountered by SMEs in international business

5. Objectives/proposed conceptual framework

6. Methodology of the study

7. Analysis and discussion

8. Conclusions

Keywords: Internationalization Exports Exporting barriers Jordan Small to medium-sized enterprises
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله علوم اقتصادی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > مقاله های مديريت و ترجمه فارسی آنها > موانع بین المللی در SME ها: شواهد به دست آمده از اُردن
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید