دانلود مقاله ترجمه شده رقابت پذیری شرکت های متوسط و کوچک مفهوم سازی با تمرکز بر شایستگی های کار آفرینی


چطور این مقاله علوم اقتصادی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2002259 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله علوم اقتصادی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,235,000 ریال
شناسه محصول :
2002259
سال انتشار:
2002
حجم فایل انگلیسی :
217 Kb
حجم فایل فارسی :
207 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

رقابت پذیری شرکت های متوسط و کوچک مفهوم سازی با تمرکز بر شایستگی های کار آفرینی

عنوان انگليسي

The competitiveness of small and medium enterprises A conceptualization with focus on entrepreneurial competencies

نویسنده/ناشر/نام مجله

Journal of Business Venturing

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده علوم اقتصادی شامل 20 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 20 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی


چکیده

مدل مفهومی از طریق تنظیم مفهوم رقابت و رویکرد شایستگی توسعه یافت تا مشخصه های مدیران صاحب شرکت های کوچک و متوسط و عملکرد شرکت هایشان را به همدیگر لینک کند . مدل مشتمل بر چهار ساختار گستره رقابتی ، قابلیت های سازمانی ، شایستگی های کارآفرینی و عملکر می باشد . تمرکز اصلی مدل بر روی سه وظیفه کار افرینی می باشد که حوزه های شایستگی مختلف را با دیگر ساختار های رقابت لینک می کند . طرح های مرتبط با این روابط ایجاد شده اند . تحقیق بیشتر در حوزه های شایستگی مختلف ، مقایسه های بین صنعتی و مطالعات صحه گذاری در مدل نشان داده می شود

خلاصه اجرایی

بازنگری نوشتجات گسترده توسط کوپر و گاسکون  (1992) و مورفی و همکارانش  (1996) به استفاده از چارچوب های تئوریک در بررسی بیشتر روابط بین عملکرد شرکت متوسط و کوچک . قبلی هایش اشاره می کند . همچنین آنها تحقیقی را برای متغیر های وابسته  مناسب تر پیشنهاد دادند که احتمالاً روابط چشمگیر تر را فراهم می کنند و در مورد نیاز به منطق ها برای سنجش عملکرد شرکت بحث می کنند . در پاسخ به موضوعات ، ما مفهوم رقابت و رویکرد شایستگی را برای توسعه مدل مفهومی متصل به مشخصه های دارنده SME    توسعه می دهیم – مدیران و عملکرد دراز مدت شرکت هایشان .

رقابت طوری مفهوم سازی می گردد که دارای سه بُعد می باشند یعنی بُعد استعداد بالقوه ، پروسه و عملکرد . این مفهوم همچنین از طریق جهت گیری دراز مدت اش ، قابل کنترل بو دن ، نسبیت و پویاگرایی شناخته می شود  . بهرحال استفاده از این مفهوم ، منطقی  بررسی عملکرد دراز مدت شرکت های کوچک و متوسط را برای ما فراهم می کند . ما همراه با بازنگری مطالب گذشته در مورد رقابت شرکت های کوچک و متوسط ، بین سه جنبه کلیدی موثر بر رقابت شرکت های کوچک و متوسط از جمله فاکتور های شرکت داخلی ، محیط بیرونی و تاثیر کار آفرین تشخیص قایل هستیم . این فاکتور ها در عوض بر عملکرد شرکت تاثیر می گذارد...


شرکت های کوچک شرکت های متوسط :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

By drawing upon the concept of competitiveness and the competency approach, a conceptual model is developed to link the characteristics of small and medium-sized enterprises’ (SMEs’) owner– managers and their firms’ performance together. The model consists of four constructs of competitive scope, organizational capabilities, entrepreneurial competencies and performance. The central focus of the model is the three entrepreneurial tasks that link different competency areas with other constructs of competitiveness. Propositions related to these relationships are made. The model suggests further research in different competency areas, interindustry comparisons, and validating studies

Keywords: Competitiveness Entrepreneurs Competencies SMEs Conceptual model
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]
 مقاله علوم اقتصادی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > مقاله های مديريت و ترجمه فارسی آنها > رقابت پذیری شرکت های متوسط و کوچک مفهوم سازی با تمرکز بر شایستگی های کار آفرینی
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید