دانلود مقاله ترجمه شده تحقیقی درباره تاثیر رفتارهای شهروندی سازمانی (OCB) در جهت مشتری محوری: موردی از یک آسایشگاه سالمندان


چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2002205 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
765,000 ریال
شناسه محصول :
2002205
سال انتشار:
2012
حجم فایل انگلیسی :
200 Kb
حجم فایل فارسی :
690 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

تحقیقی درباره تاثیر رفتارهای شهروندی سازمانی (OCB) در جهت مشتری محوری: موردی از یک آسایشگاه سالمندان

عنوان انگليسي

An investigation on the effect of organizational citizenship behaviors (OCB) toward customer-orientation: A case of Nursing home

نویسنده/ناشر/نام مجله

Procedia - Social and Behavioral Sciences

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 9 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 12 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی


چکیده

با ورود سازمانها به عرصه اقتصاد خدمات، کیفیت خدمات به بحثی چالش برانگیز بدل شده است. از این رو موفقیت سازمانها در این اقتصاد مطلقا به داشتن خدماتی کیفی و کارمندانی مشتری محور بستگی دارد. تحقیقات اخیر نشان داده اند که یکی از عوامل موثر در کیفیت خدمات سازمانها که باعث به وجود آمدن مزیت رقابتی می شود وجود رفتارهای شهروندی در کارکنان، به خصوص کارکنانی است که مستقیما با مشتری سر و کار دارند. با توجه به اهمیت این دو عامل (مشتری محوری و رفتار شهروندی سازمان یافته) و رابطه این متغیرها در این مقاله بر مبنای تحقیقی در یک خانه سالمندان در تهران مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این تحقیق نشان دهنده این هستند که رابطه ای مثبت و قابل ملاحظه بین بین رفتار شهروندی سازمان یافته و مشتری محوری وجود دارد. برای ارزیابی این متغیرها پرسشنامه ای طراحی و بعد از اطمینان حاصل کردن از اعتبار و قابل اطمینان بودن ابزار سنجش به وسیله تحلیل عاملهای تاییدی (سی اف ای) در بین 87 پرستار به طور نمونه در بیمارستان پخش شد. این روش تحقیقات یک مدل بررسی همبستگی و به طرز قابل ملاحظه ای بر مبنای معادلات ساختاری بود.                                                                                  

1- مقدمه

امروزه سازمانها در محیطی پویا، مبهم و چند گونه فعالیت می کنند. یکی از ویژگیهای قابل ملاحظه دوره کنونی دگرگونی ها و پیشرفتهای پی در پی است که در شرایط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، فناوری و فرا ملی به وقوع می پیوندد. در چنین شرایط  دشواری سازمانهایی موفق خواهند بود که بتوانند مشتری های خود را خشنود کنند و ارزش های اضافی به آنها عرضه کنند. یک عامل مهم برای بررسی کردن این هدف به خصوص در سازمانهای خدماتی کیفیت خدمات بود. رایشهلد و ساسر اظهار کردند که عرضه خدمات با کیفیت مناسب یکی از سیاستهای اصلی برای بقای سازمانها است. مهارت، طرز برخورد و رفتار کارکنان در این زمینه بسیار مهم هستند. چرا که افراد در به هر حال در قبال ارایه ی خدمات با کیفیت مورد نظر مشتری مسئولیت دارند. یکی از مهمترین عواملی که می تواند از از رفتار و طرز برخورد و فعل و انفعالات کارکنان برای بهبود کیفیت بهره گیرد رفتار شهروندی سازمان یافته است. رفتار شهروندی سازمان یافته مجموعه ای از رفتارهای داوطلبانه و اختیاری است که نمی تواند به عنوان وظیفه رسمی فرد به حساب آید ولی به وسیله آنها انجام می شود و می تواند موجب بهبود کارهای موثر و نقشهای سازمان یافته شود...  

مقاله ترجمه شده مشتری محوری :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

By entering the organizations into the service economy, the service quality is converted as a challengeable issue for management. Therefore, that the success of organizations in this economy definitely depends on having qualitative services and customer-oriented staffs. Recent researches have shown that one of the influential factors on service quality of organizations that creates the competitive advantage is citizenship behaviors in employees, especially employees who directly interact with customers. Regarding the importance of these, two factors (customer-orientation and organizational citizenship behavior), and the relationship between these variables is investigated in this paper based on survey in a nursing home in Tehran. The results of this research are demonstrating that the positive and significant relationship exists between the organizational citizenship behavior and customer-orientation. To evaluate these variables a questionnaire was designed and after ensuring the validity and reliability of measurement tools by confirmatory factor analysis (CFA) distributed among 87 nurses as sample in a nursing home. This method of research was a survey-correlation model and significantly based on the structural equations

چکیده

با ورود سازمانها به عرصه اقتصاد خدمات، کیفیت خدمات به بحثی چالش برانگیز بدل شده است. از این رو موفقیت سازمانها در این اقتصاد مطلقا به داشتن خدماتی کیفی و کارمندانی مشتری محور بستگی دارد. تحقیقات اخیر نشان داده اند که یکی از عوامل موثر در کیفیت خدمات سازمانها که باعث به وجود آمدن مزیت رقابتی می شود وجود رفتارهای شهروندی در کارکنان، به خصوص کارکنانی است که مستقیما با مشتری سر و کار دارند. با توجه به اهمیت این دو عامل (مشتری محوری و رفتار شهروندی سازمان یافته) و رابطه این متغیرها در این مقاله بر مبنای تحقیقی در یک خانه سالمندان در تهران مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این تحقیق نشان دهنده این هستند که رابطه ای مثبت و قابل ملاحظه بین بین رفتار شهروندی سازمان یافته و مشتری محوری وجود دارد. برای ارزیابی این متغیرها پرسشنامه ای طراحی و بعد از اطمینان حاصل کردن از اعتبار و قابل اطمینان بودن ابزار سنجش به وسیله تحلیل عاملهای تاییدی (سی اف ای) در بین 87 پرستار به طور نمونه در بیمارستان پخش شد. این روش تحقیقات یک مدل بررسی همبستگی و به طرز قابل ملاحظه ای بر مبنای معادلات ساختاری بود.                                                                                  

1- مقدمه

امروزه سازمانها در محیطی پویا، مبهم و چند گونه فعالیت می کنند. یکی از ویژگیهای قابل ملاحظه دوره کنونی دگرگونی ها و پیشرفتهای پی در پی است که در شرایط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، فناوری و فرا ملی به وقوع می پیوندد. در چنین شرایط  دشواری سازمانهایی موفق خواهند بود که بتوانند مشتری های خود را خشنود کنند و ارزش های اضافی به آنها عرضه کنند. یک عامل مهم برای بررسی کردن این هدف به خصوص در سازمانهای خدماتی کیفیت خدمات بود. رایشهلد و ساسر اظهار کردند که عرضه خدمات با کیفیت مناسب یکی از سیاستهای اصلی برای بقای سازمانها است. مهارت، طرز برخورد و رفتار کارکنان در این زمینه بسیار مهم هستند. چرا که افراد در به هر حال در قبال ارایه ی خدمات با کیفیت مورد نظر مشتری مسئولیت دارند. یکی از مهمترین عواملی که می تواند از از رفتار و طرز برخورد و فعل و انفعالات کارکنان برای بهبود کیفیت بهره گیرد رفتار شهروندی سازمان یافته است. رفتار شهروندی سازمان یافته مجموعه ای از رفتارهای داوطلبانه و اختیاری است که نمی تواند به عنوان وظیفه رسمی فرد به حساب آید ولی به وسیله آنها انجام می شود و می تواند موجب بهبود کارهای موثر و نقشهای سازمان یافته شود...  

Keywords: Service economy; Organizational Citizenship Behavior (OCB); Customer-orientation Introduction
این برای گرایش های: مدیریت بازرگانی، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله مديريت با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > مقاله های مديريت و ترجمه فارسی آنها > تحقیقی درباره تاثیر رفتارهای شهروندی سازمانی (OCB) در جهت مشتری محوری: موردی از یک آسایشگاه سالمندان
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید